Sdružení Rhodos včera oznámilo výsledky soutěže o nejpůsobivější firemní image. Jedná se už o sedmý ročník této soutěže. Sdružení Rhodos je tvořeno agenturou pro výzkum trhu GfK Praha, společností zabývající se identitou firem a značek Ogilvy CID a vydavatelstvím Economia.
GE ano; ČS ne
Za banku s nejlepší image byla letos označena GE Capital Bank, která si oproti minulému roku výrazně polepšila. V roce 2002 skončila s průměrnou známkou 1,71 na čtvrtém místě. Letos získala průměrné hodnocení 1,56. Druhou příčku obsadila stejně jako v minulém roce společnost Citibank (1,63) a na třetím místě se umístila překvapivě Commerzbank (1,80), která v minulých letech nebyla hodnocena (její znalost nepřekročila statistickou hranici 30 jmenování). Nejméně pozitivně pak byla hodnocena Česká spořitelna.
Těsné výsledky telefonních operátorů
V rámci kategorie telefonních operátorů pevných a mobilních sítí se umístil na prvním místě Český Mobil (průměrná známka 1,79). V roce 2002 byl přitom ohodnocen průměrnou známkou 1,99, což mu vyneslo až čtvrté místo. Ve srovnání s rokem 2002 si také polepšil Eurotel, který s průměrnou známkou 1,82 obsadil letos druhou příčku (posun ze třetího místa). Na třetím místě se umístila společnost T-Mobile s průměrnou známkou 1,85. Telefonní operátoři pevných sítí – Aliatel a Český Telecom byli z pohledu image hodnoceni méně příznivě, získali horší dvojku.
Raketový nástup JET
Pořadí benzínových čerpacích stanic se letos změnilo díky společnosti JET, kterou manažeři ohodnotili z pohledu image nejlépe. JET získala průměrnou známku 1,62, což jí umožnilo posun z loňského pátého místa na místo první. Druhou příčku s průměrným hodnocením 1,70 obsadila firma Shell (v roce 2002 byla na místě prvním). Stejně jako v minulém roce následují firmy Aral (1,8) a OMV (1,84). Benzina, která je sice nejznámější benzínovou čerpací stanicí, je v porovnání s konkurencí vnímána nejméně pozitivně, získala průměrnou známku 2,12.
Hyperkategorie
V soutěžní kategorii hypermarketů se již podruhé umístil na prvním místě hypermarket Globus (1,88), a to i navzdory skutečnosti, že se jeho průměrné hodnocení zhoršilo (loni 1,74) Druhé místo mezi hypermarkety obhájila společnost Tesco (průměrné hodnocení 1,90, loni 1,75). Trojici hypermarketů s nejlepší image v ČR uzavírá firma Interspar, jejíž image se naopak výrazně zlepšila (1,91). V loňském roce skončila na místě sedmém s průměrnou známkou 2,16. Interspar je tak jediným hypermarketem, který byl ve srovnání s minulým rokem hodnocen lépe.
Modrý Rhodos za hattrick
V letošním ročníku soutěže Rhodos byla poprvé udělena nová cena – Modrý Rhodos. „Toto ocenění jsme se rozhodli udělovat firmám, které se v předchozích ročnících umístily ve svém oboru třikrát na prvním místě“, řekl Allan Gintel, předseda sdružení Rhodos.
Cenu Modrý Rhodos letos získaly:
· ING Nationale-Nederlanden,
· Plzeňský Prazdroj,
· Fischer,
· Karlovarská Becherovka,
· Nokia,
· Karlovarské minerální vody
· Sony
Kdy by získal ocenění o nejlepší image u vás? Souhlasíte s letošními výsledky nebo vás přední pozice některých firem popuzují? Sdělte nám váš názor.