Nejoblíbenější finanční reklamou je spot Raiffeisenbank, který na první místo zařadili shodně jak hlasující čtenáři, tak odborná porota. V pětileté historii ankety o Nejoblíbenější finanční reklamu finančního serveru Měšec.cz je to potřetí, kdy se vkus čtenářů a poroty výrazně neliší.
V pátém ročníku ankety Nejoblíbenější finanční reklama roku 2006 se o přízeň hlasujících utkala více než dvacítka reklamních spotů finančních institucí působících na českém trhu. Hlasování probíhalo během celého měsíce února prostřednictvím hlasovacího formuláře na stránkách pořadatelského serveru Měšec.cz.
Stejně jako v roce 2002 a 2004 se hlasující čtenáři stejně jako odborná porota, sestavená z odborníků ze světa médií a finanční sféry, shodli na jasném favoritovi. Stal se jím spot Raiffeisenbank, propagující vysokou kvalitu služeb, na niž si lze rychle zvyknout.
Vítězná reklama „Do klubu, Alfrede“ je podle porotců nejlepší třeba i proto, že je „s přehledem nejvtipnější“, snadno „zapamatovatelná“ a „vzbuzuje důvěru v dotyčnou banku“. Porotci dokonce ocenili i „vynikající herecký výkon ženy i dítěte“, kteří se v reklamě objeví jen na několik sekund.
Nejoblíbenější finanční reklamy roku 2006
Pořadí |
Hlasování veřejnosti |
Odborná porota |
1. |
Raiffeisenbank |
Raiffeisenbank |
2. |
ING pojišťovna |
eBanka |
3. |
GE Money Bank |
Uniqa |
4. |
Česká pojišťovna |
Česká pojišťovna |
5. |
Česká spořitelna |
ING pojišťovna |
Mezi čtenáři se na druhé místo za vítěznou Raiffeisenbank zařadila reklama ING pojišťovny, kterou však porota odsunula až na pátou pozici. Spot GE Money Bank u čtenářů získal po loňském pomyslném zlatu „pouze“ bronzovou medaili a v hodnocení odborné poroty se do první pětice vůbec nedostal. Naopak čtvrté místo obsadil shodně u čtenářů i u poroty spot České pojišťovny se svým manažerem jdoucím v pracovní době na tenis, jenž v loňském ročníku nadchl odbornou porotu. Českou spořitelnu a její „snadnou půjčku“ zařadili čtenáři na páté místo.
Vkus poroty a čtenářů se kromě jasného vítěze a čtvrté České pojišťovny příliš neshodoval. Druhou a třetí příčku dokonce u porotců obsadily spoty, které čtenáři neocenili vůbec - eBanka se svým účtem bez poplatků a za ní Uniqa, která vsadila na dobrou hudbu a happy end.
Odborná porota byla složena z řady osobností ekonomického a mediálního prostředí. Hodnocení jednotlivých porotců najdete na stránkách ankety.
Svůj spot mohla do ankety nominovat libovolná finanční instituce, která v roce 2006 měla reklamní kampaň v některé z českých televizí. Přehled spotů byl připraven ve spolupráci se společností TNS Media Intelligence.