Praha, 26. září 2014
Mezi českými turisty roste zájem o netradiční exotické destinace. Stále častěji lidé poptávají pobyty do vzdálených destinací. V letošním roce Invia zprostředkovala svým klientům zájezdy do Francouzské Polynésie, Curacaa, Ekvádoru, na Fidži či do Uzbekistánu. Češi chtějí poznávat nová a neobvyklá místa.
Turisté jsou navíc stále informovanější a své nákupy zájezdů realizují uvážlivěji. Svědčí o tom například skutečnost, že již běžně sledují polohu hotelu pomocí aplikace Google maps. Snaží se tak vytvořit si jasnou představu o okolí budovy, přístupu k pláži a celkovém prostředí hotelu.
Zároveň roste zájem klientů o doplňkové služby hotelů. Mají zájem si připlácet například za výhled na moře, wellness procedury, výlety nebo možnost pozdějšího opuštění pokoje. V minulosti navíc Češi často podceňovali pojištění nebo spoléhali na služby sjednané například v rámci kreditní karty. Tento přístup se významně mění a většina turistů si již uvědomuje potřebu sjednat cestovní pojištění včetně storna zájezdu.
Obecně tak dochází k tendenci, že čeští turisté o svých dovolených více přemýšlejí. Věnují větší čas výběru destinace a chtějí si v místě pobytu dopřát kvalitní servis a absolutní komfort.“
Zajímavosti z prodeje dovolených za rok 2014 u cestovní agentury Invia
Nejdelší dovolená:
- délka: 50 dní
- destinace: Egypt
Nejvzdálenější dovolená:
- vzdálenost: 16 200 km
- destinace: Fidži
Nejdražší dovolená:
- cena: 623 000 Kč
- destinace: Spojené arabské emiráty
Nejdražší dovolená pro skupiny:
- cena: 1 562 000 Kč
- destinace: Kanárské ostrovy