FinExpert.e15.cz

Nebezpečné české silnice


miki  |  24. 04. 2007 07:54

Zabývá se vůbec někdo také nad kvalitou či spíše nekvalitou našich vozovek? Je vůbec v kolonkách při vyšetřování dopravních nehod také položka vozovka je nepřizpůsobená dopravě??? Nebyly by ty statistiky trochu jiné, kdyby se po pravdě psaly důvody nehod?

 | 
cross  |  24. 04. 2007 08:22

..no silnice jsou shit, ale když je nehoda na blbý silnici, verdikt zní: řidič nepřizpůsobil jízdu stavu povrchu vozovky, aneb. když je rozmlácená silnice, musíš holt jet pomalejc...

 | 
Pichi  |  24. 04. 2007 08:56

Hmm, ty se asi moc nepohybuješ v zahraničí, co? Naše vozovky jsou v perfektním stavu ve srovnání se sousedními zeměmi. Myslím tím všechny naše sousedy. Navíc řidič je povinen přizpůsobit .... Prostě výmluvy výmluvy a zase jen výmluvy.

 | 
Mik  |  24. 04. 2007 09:37

Jistěěěě, naše vozovky jsou úplně v perrrfektním stavu v porovnáním se všemi sousedy Jestli to bylo myšleno jako sranda, tak dobrý

 | 
stoural  |  24. 04. 2007 09:41

Stavem vozovky se NEMYSLI jeji technicka kvalita, ale to, ze je na ni snih, led, ci mokro. Kdyz na mokre silnici dostanu smyk, neprizpusobil jsem svoji jizdu stavu vozovky.

 | 
Fido  |  24. 04. 2007 12:02

Nejenom nekvalitou vozovek. Ta je opravdu desna. Ja bych k tomu pridal jeste nekvalitu znaceni a casto vylozene nesmysly. On napr. takovy prechod pro chodce umisteny za zatackou s vyhledem omezenym domem, vycnivajicim do vozovky, neoznaceny predem a bez zrcadla, ktere by aspon trosku zlepsilo situaci, je opravdu lahudka. Ale vinu ma vzdycky ridic ze. Stejne tak nesmyslne znaceni a ruzna omezeni. Ruznych omezeni, naprosto zbytecnych, je tolik, ze je ridic ignoruje i tam, kde smysl maji. Tomu se rika inflace dopravniho znaceni. O spatne znacenych krizovatkach ani nemluve. Casto vidim krizovatky, kde je oznacena hlavni silnice ale na vedlejsich znaceni zcela chybi. Ridic se pak po pravu domniva, ze zde plati prednost zprava, coz ovsem netusi ridic jedouci po oznacene hlavni. A co dela nase policie? Buzeruje u ruznych zapomenutych znacek misto toho aby se snazila davat podnety ke zmene. Pak neni divu, ze situace vypada tak, jak vypada.

 | 
Michal  |  24. 04. 2007 09:27

ve druhem odstavci se muzu docist, ze na silnicich rocne umre cca 950 lidi a tusim v sestem odstavci se pise uz o 1400 mrtvych ... to vam nekdo hacknul stranky, nebo si delate srandu z lidi, nebo jen spatne ctu?

kazdopadne i 950 lidi je dost a ve vetsine pripadu za to mohou neohleduplni ridici, nebo ti, kteri nedokazou odhadnout sve moznosti.

kecy o mizerne kvalite silnic jsou blbosti - kdyz to kazdej vi, tak proc podle toho nejezdi?

uz jsem take boural a proto jsem mozna ted opatrnejsi a slusnejsi k ostatnim ridicum. nastesti jsem poskodil jen vlastni auto a nic dalsiho a nikomu se nic nestalo. mozna bych doporucil takovouto havarku kde to odnesou pouze plechy kazdemu ridici - to kazdeho nauci pokore a ohleduplnosti.

 | 
Rada  |  24. 04. 2007 17:11

Přesně tak. Někdy se dá třeba vylomit kolo - např. díra v Radonicích u Prahy - není značená a vejde se do ní půl kola od osobáku. Jednou jsem jel do Varů a frézovali tam vozovku. Ani nevím jak to tam přesně bylo, jen vím, že to bylo neznačné a že jsem tam viděl jedno auto s utrženou přední nápravou. Ke škodě na zdraví v takových případech ale podle mě nedochází příliš často.

 | 
Ondra S.  |  24. 04. 2007 20:13

S tímto nelze souhlasit. Neohleduplní řidiči sice jsou, jedni jezdí extrémně rychle a rádi riskují, druzí zase obtěžují ostatní bezdůvodně pomalou jízdou a nutí je předjíždět a tím i riskovat. Nikoliv jen rychle, ale i bezdůvodně pomalu je špatně, protože důležitá je plynulost. Takoví pomalí řidiči si za sebou jako ocásek táhnou kolonu. Kdyby byli co k čemu, tak ostatní na vhodném místě nechají bezpečně předjet, tím že jim bliknnou a zlehka přibrzdí. Sám nejezdím určitě pomalu, ale když náhodou někoho brzdím, tak to tak dělám a od ostatních bych rád na silnicích dostával totéž. České silnice nejsou zrovna perfektní, ale samozřejmně záleží v které části ČR se pohybujete nejvíce. Ze své vlastní zkušenosti vím, že je na silnicích spousta zrádných míst, špatně značených, např. horizontů, které nejsou vidět, protože silnice za horizontem a před horizontem opticky splývá a opravdu tam vždy nemusí být plná čára, nebo zákaz předjíždění, prostě nic co by varovalo předem. Silniční zákon sice říká, že to máme předvídat, ale pokud tu silnici neznáme, tak po nás vlastně chce doslova jasnovidecké schopnosti, což skoro nikdo nemá, čímž je v praxi tohleto nařízení do důsledků neproveditelné! Pak jsou tu ještě policejní dogmata při řešení nehod, proti kterým se téměř nelze bránit, tupý silniční zákon-paskvil, atd. Vše je proti řidičům.

 | 
Luma  |  24. 04. 2007 09:30

I chodci se pohybuji u silnice a na silnici - proč na ně neplatí vyšetření (i cyklisté). Bodový systém způsobil více nehod, hlavně stresem, zpomalením dopravy - kolony, děti pod tramvajemi, ...podívejte se na statistiky. Dětem jsem zakázal jezdit na kole - nemám 50 tis. za každé otlučené koleno. Jako vždy se řeší něco jiného než co opravdu způsobuje nehody...

 | 
Ldown  |  24. 04. 2007 09:36

JJ přesně tak, úplně vím o čem mluvíš.

 | 
Janke  |  24. 04. 2007 10:36

To jsou ale keci. Jaké všetření neplatí pro chodce a cyklisty? I oni mohou být přece viníky dopravní nehody. A to že někdo má stres z dodržování dopravních předpisů je úplná kravina. Zpomalení dopravy - kolony vyraž na D1 a uvidíš že kolony jsou tam dvojího druhu 1. kvůli opravě silnic (což je nutné a bodový systém to těžko ovlivní) a pak 2. kvůli dopravním nehodám tzn. nedodržování dopravních předpisů. A děti pod tramvají? Co to má zase společného s bodovým systémem?

Bože, Bože, kam ti lidi na ty názory chodí?

 | 
Luma  |  24. 04. 2007 18:18

Psychické vyšetření pro ostatní řidiče přece není... Stres z měření 51 km/hod - když není, proč se tedy zvýšil počet nehod? Kolona při havarii nemusí být, kdyby se hned odstranily auta na stranu (jak to jde v cizině). U nás nejvíce překážejí policajti - koukni v cizině jak se to dělá. Přednost tramvaje na přechodu je jasná...viz. statistiky. Pokuta za zranění - to je přece známe.

 | 
Ondra S.  |  24. 04. 2007 20:46

Chodci nejsou řidiči, pokud bys chtěl po nich vyšetření, tak to už by museli mít vlastně všichni, protože skoro všichni lidé jsou někdy chodci. Cyklisté jsou sice podle silničního paskvilozákona řidiči, ale nemotorového vozidla a žádné osvědčení k jeho řízení nepotřebují. Znalost předpisů se u nich předpokládá, ale nikdo to nekontroluje. Je ale pravda, že někteří se na silnici chovají hrozně bezohledně. Jsou to ženský a takoví ti poloprofesionální cyklisti, kteří si jedou, jako by jim ta silnice patřila ostatní účastníky provozu těžce ignorují. Potom jsou neprofesionální řidiči, ti by mohli mít takové zjednodušené vyšetření už v autoškole, ale pokud by se to zavedlo, kdo přezkouší ty miliony lidí, kteří řidičáky už mají? U profesionálních řidičů to ještě celkem chápu, protože jsou v silničním provozu denně, jezdí tisice km týdně, za každé situace, za všech okolností. Jsou často vystaveni stresu, zaměstnavatelé na ně tlačí, aby dělali pořád moře přesčasů. Pracovní doby jsou často od noci do noci, nebo nepravidelné, řidiči jsou kvůli tomu často nevyspaní, mají rozhozené biorytmy a přesto musí pořád fungovat perfektně na 100%. Buzeruje je zaměstnavatel, policie je odírá na pokutách, zápasí s ne vždy perfektním technickým stavem služebních vozidel a hádají se s mechaniky i šéfem, než si vyřvou potřebné opravy, teď ten strašnej provoz. Je to prostě nářez, ať si to každý zkusí a potom ať něco říká! Já nevím, jestli bych to mohl dělat? Ježdění mě sice baví, ale každý den a takhle??? No nevím?

 | 
stoural  |  24. 04. 2007 09:39

Cituji z tohoto clanku:

"Ročně je v ČR při těchto dopravních nehodách zraněno téměř 28 000 osob, to je v průměru 76 osob každý den, a co je nejhorší, tak každý rok při nich zemře více než 950 osob"

"Na našich silnicích ročně zahyne cca okolo 1 400 lidí a dalších přibližně 4 500 lidí každý rok utrpí těžká zranění."

Evidentne tedy NIKDO NEVI, kolik lidi je zraneno, a kolik jich zemre.

 | 
ufik  |  24. 04. 2007 12:55

U tech umrti souhlasim s tim, ze tam autor udelal chybu, ale je rozdil mezi zranenim (odreniny, ...) a tezkym zranenym (komplikovane zlomeniny, fraktury obratlu, ...).

 | 
hotovson  |  24. 04. 2007 10:31

eeg a jina vysetreni jsou hezke, ale myslim, ze by pro zacatek stacilo, kdyby ridici kamionu prestali pri jizde cist noviny nebo koukat na televizi ...

 | 
Leo  |  24. 04. 2007 10:46

Jsem dost alergickej na argumenty typu že bychom řidičům kamionů měli být vděční, protože nám vozí věci denní spotřeby. Podle podobných komunistických názorů bychom měli být vděčni zemědělcům, že nás živí, tkadlenám, že nás oblíkají a horníkům, že díky nim nezmrznem.

Nšechny (a nejen tyto) profese to ale přeci nedělají kvůli nám, ale kvůli sobě. Majitel provozuje autodopravu kvůli zisku, řidič tam pracuje proto, že při své kvalifikaci a inteligenci je to nejlépe placená práce, jakou může sehnat.

Navíc těžko mohu být za něco vděčný bulharovi či turkovi, který jen přes nás zboží tranzitně převáží.

Řidiči kamionů se chovají jako prasata, ale co také čekat od "pomocných dělníků s řidičákem".

Na jednu stranu mají komplex a na druhou stranu pocit nezranitelného a "toho silnějšího". A podle toho se chovají.

Měli bychom si uvědomit, že je nijak zvlášť nepotřebujeme (supermarkety si v zájmu zachování zisků vždy najdou cestu, jak zboží do obchodů dostat) a že kamiónisti opravdu JSOU ti, kdo zdržují, zacpávají silnice, působí nehody, smrdí, chovaj se jak pigs, ničej silnice, atd... A NE ŽE NE.

 | 
kulík  |  24. 04. 2007 10:51

Naprostý souhlas!!!

 | 
Petr  |  24. 04. 2007 10:56

Leo, Leo...chtelo by to se odreagovavat i nekde jinde nez tady. Znam dost ridicu kamionu a nebudes tomu verit, ale nekteri maji i maturity (ale samo znam i dost kteri maji vyucni list a nic jineho neumi). Vzhledem k castkam, ktere se tam daji vydelat je to proste vyhodnejsi nez v 50 hledat praci v nekde v kanclu.

A ze jsou ridici kamionu prasata ? Nebudes mi to verit, ale to jsou i ridici osobaku. Samo ze jsem zazil uz natlaceny kamion na mojem aute, ktere me na dalnici v levem pruhu nevidelo, ale proste to se muze stat kdykoliv od kohokoliv.

Vzhledem k tomu kolik hodin musi jezdit a jake museji stihat casove intervaly, tak klobouk dolu ze to zvladaji (nebo spis nezvladaji). Za to ale muze spis stat a vedeni firem.

ps: nejsem ridic z povolani

 | 
Leo  |  24. 04. 2007 11:10

No jenze on je problem v tom tvem slovu MUSEJI.

Oni totiz NEMUSEJI (zvladat X hodin, stihat intervaly, ...). Nikdo je totiz tu praci NENUTI DELAT.

Je to stejnej nesmysl, jako kdyz si zemedelci stezuji na "specifika" zemedelske vyroby a chteji za to dotace. Je to nesmysl, protoze je to take NIKDO NENUTI DELAT.

Proste bud jsou schopni zvladat tu praci, stihat limity, najezdit X hodin - pri zachovani bezpecnosti a slusnosti, nebo at jdou delat neco jineho.

Umistenky se davali v padesatych letech, ted uz snad nikdo nikoho nenuti konkretni praci delat. Takze se neni na co vymlouvat! Bud ji jsem ochoten a schopen zvladat (v pozadovane kvalite), nebo musim holt delat neco jineho (byt treba hure placeneho).

 | 
petrl  |  24. 04. 2007 12:22

To je jasné, nenutí je to nikdo dělat, máte pravdu, nepotřebujeme je, nejlepší bude, když všechny zemědělce pořádně vosolíme, jenom se celej den beztak válejí na poli, tak co by za to chtěli ještě peníze, no ne?! Brambory nakoupíme asi z Číny, to bude perfektní!

 | 
Leo  |  24. 04. 2007 14:22

Co to placas?

1) Jestli nekoho chces podporovat, nebranim ti.

2) Uplne stejne blbe bys to mohl napsat o jakemkoli jinem povolani: Bud budeme dotovat Skodovku, nebo auta nakoupime asi z Japonska, to bude perfektni! Budeme dotovat pestovani bananu, nebo je nakoupime asi s Afriky, perfektni! A sakra, budeme muset dotovat supermarkety, nebo asi budeme vsichni muset jezdit nakupovat do Nemecka.

 | 
Milan  |  25. 04. 2007 23:58

Znám několik pomocných dělníků, kteří nedokázali ovládat podstatně jednoduší stroj než je kamion. Tito hoši odešli jezdit jako profesionálové. Těchto řidičů je málo takže zde seženou místo vždy. Tito řidiči potřebují nejen lékařské vyšetření, ale i důkladnou školu pro ovládání takových kolosů jako jsou kamióny. Rozhodně ta škola musí být alespoň dvouletá s intezivní výukou všech situací se kterými se mohou na silnicích setkat. Prostě něco na úrovni pilota letadla ci strojvůdce lokomotivy. Tam určitě nemají šanci lidi se základní devítiletou školou.

 | 
pistole nebo cibule  |  27. 08. 2007 09:09

Já jsem zas alergickej na ty co všecko házej na kamioňáky a vůbec profišoféry, neříkám že všichni jsou svatí, ale kdo je, navíc komentáře od lidí kteří si to s těma pár tunama za zadkem nikdy nezkusily jsou prostě jen bláboly a bláboly o ničem. Bezohlednost je na našich silnicích ten pravej zabiják nás všech a to až si tady každej uvědomí a začne se chovat ke svým kolegům ve větších či menších vozidlech nebo chodcům a zvířatům která tady byla mnohem dříve než jsme si tu vybudovali silničky a dálničky, ohleduplně tak se bude umírat a mrzačit stále.

 | 
XXX  |  24. 04. 2007 13:04

"během setin sekundy dochází k nárůstu hmotnosti figuríny v řádech tun" figurína nám ztěžkne? Autor měl asi na mysli vliv hybnosti...

 | 
Risa  |  24. 04. 2007 14:10

Vzhledem tomuto a dalsim prispevkum by mel autor sahnout do svedomi a clanek po zasluze opravit, aby nepusobil prikladem ridice, ktery zpusobi dopravni nehodu o odjede nekam pryc.

 | 
nii  |  24. 04. 2007 17:24

Při testu nepřipoutaná figurína na zadním sedadle vylétla prudce dopředu (během setin sekundy dochází k nárůstu hmotnosti figuríny v řádech tun) a narazila na sedačku připoutané figuríny řidiče.

Me se zdalo, ze se spousta lidi tvari, ze na silnicich neplati fyzikalni zakony - a ono fakt ne:D

 | 
Balů  |  26. 06. 2007 22:30

Jako profesionál jsem prošel touto sérii vyšetření a konstatuji: lehce prošly i řidiči, které by inteligencí předčol i můj pes!!!!!!!!!!! ( závislí na alkoholu, psychicky labilní a nevypočítatelní ) Tímto se celé vyšetření stalo pouze fraškou a finančním příjmem pro několik jedinců. Toť moje zkušenost.

 | 
Štěrbák  |  07. 09. 2007 01:47

Je zvláštní, jak se opomíjí ve všech těchhle diskusích to nejsamozřejmější. Každý agresivní řidič by měl v první řadě absolvovat pohovor u sexuologa. Je dokázáno, že nejčastější příčinou agresivity řidiče je jeho komplex z toho, že má malé přirození. Řidič se snaží ukázat svou nadřazenost aspoň na silnici, když se domnívá, že v tom nejdůležitějším má takový handicap. Tuto situaci obvykle ještě zhoršují překotné a nekoordinované reakce stejně za volantem jako při předčasné ejakulaci. Návštěva u sexuologa může mnohé napravit - pacient se většinou dozví, že jeho vybavení není nijak pod normu a dostane i cennou radu, případně terapii pro svou předčasnou ejakulaci. Se zahnanými obavami z méněcennosti mužnosti se ztratí i nutkání zabíjet na silnici. Teprve v řídkých případech, kdy je přirozeníčko opravdu zanedbatelné, pošle svědomitý sexuolog pacienta k psychologovi a ten pacientovi ukáže jiné stránky života, pro které není pacientův stav překážkou. Tak se z agresivního řidiče stane beránek a při celé proceduře vůbec nemusí padnout zmínka o silnicích, řízení, nehodách, atd.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená