Statisíce Čechů nakupuje v zahraničí. Například klienti UniCredit provedou ročně přibližně 900 tisíc zahraničních platebních transakcí v objemu téměř 3 miliard korun a 130 000 zahraničních výběrů z bankomatů. Tyto počty dlouhodobě stoupají. Zatímco v kategorii bezhotovostních transakcí vedou Velká Británie a Spojené státy americké, v počtu hotovostních operací převažují destinace, kam Češi jezdí nejvíce na dovolenou.
Velká Británie, Spojené státy a Německo jasně vedou v počtu transakcí při nákupech zboží i služeb, přestože žádná z těchto zemí nepatří k nejoblíbenějším dovolenkovým destinacím Čechů.
Vůbec nejvíc Češi v zahraničí utrácejí za zábavu, a tři uvedené země jsou na čelních pozicích také i v této kategorii. Spadají do ní mimo jiné útraty za mobilní aplikace, software a stahování hudby. Skokanem roku je proto Lucembursko, kde sídlí kvůli výhodným daňovým podmínkám například evropské zastoupení Applu nebo Amazonu. V první pětce ovšem najdeme také Gibraltar, kde sídlí třeba několik velkých sázkových či loterijních společností.
Za pohonné hmoty nejčastěji utrácíme v Polsku, při oblíbených příhraničních nákupech. Ceny jsou tu pro Čechy relativně výhodné, řadě lidí se vyplatí vyrazit za hranice právě jen pro plnou nádrž nafty či benzínu. Teprve pak následují tranzitní země při cestách na dovolenou (Německo, Rakousko) a oblíbené turistické destinace (Slovensko, Chorvatsko).
Pokud jde o letenky, údaje o provedených transakcích dobře korespondují se situací na tuzemském leteckém trhu – nejvíce letenek Češi nakupují od společností se sídlem ve Velké Británii či Německu (Lufthansa, British Airways, obecně velké letecké aliance), vysoko v pořadí je ale také Irsko a Maďarsko, které v Česku reprezentují nízkonákladové společnosti Wizz Air a RyanAir. Češi stále nemají v oblibě půjčovny aut, výjimky se ale najdou. Tyto služby velmi často využívají při cestách ve Spojených státech, Velké Británii a Irsku, Řecku či Španělsku.
Za oblečení nejčastěji utrácíme v Německu, Spojených státech a Velké Británii. Zatímco německá příhraniční města ale také velké obchodní domy v Londýně jsou oblíbeným cílem hledačů slev, v případě Spojených států opět hrají velkou roli nákupy online.