V loňském roce přispěli uživatelé internetu v Německu, kteří si koupili automobilové doplňky, částkou ve výši téměř jedné miliardy euro na celkový objem prodeje přes Internet. Z těch uživatelů internetu, kteří si v posledním roce pořídili automobilové doplňky, jeden ze sedmi si je koupil či objednal online. Průměrná hodnota jejich poslední objednávky automobilových doplňků online byla ve výši 240 EUR. Většina lidí, kteří si objednali automobilové doplňky prostřednictvím internetu, uskutečnila několik nákupů, přičemž průměrně to byly tři objednávky za rok.
Spotřebitelé se spíše přikláněli k nákupům online ve specializovaných prodejnách s automobilovým příslušenstvím nebo přímo od příslušného výrobce. Avšak čtvrtina nakupujících online si pořídila automobilové doplňky také prostřednictvím aukcí organizovaných online.
Počet online nákupů automobilového příslušenství bude pravděpodobně stále stoupat, neboť tento trh představuje i nadále velký potenciál. Další 2,7 mil. uživatelů internetu odpovědělo, že si umějí představit, že by si mohli v budoucnosti objednat automobilové doplňky přes internet.
V únoru roku 2003 bylo dotazováno celkem 1 010 německých uživatelů internetu ve věku mezi 14–69 lety. Dotazování se uskutečnilo v rámci výzkumného šetření Online Shopping Survey (OSS), které provádí společně firmy NFO Infratest a ENIGMA GfK.
Zdroj: GfK