Aviva životní pojišťovna zavedla na počátku roku 2003 na český trh nové prodejní postupy, které jsou plně v souladu se standardy zemí EU. Jejich základním kamenem je dvoustupňová komunikace s klientem.
Dva stupně ke spokojenosti
Po prvním setkání s klientem vypracuje pojišťovací poradce finanční analýzu potřeb a poté doporučí optimální řešení v oblasti životního pojištění. Individuální přístup klientům vyhovuje, protože uzavření životní pojistky chápou jako stěžejní a dlouhodobé rozhodnutí. A mají pravdu.
Poraďte se
Pro lepší orientaci klientů v komplikovaném světě financí nabízí Aviva bezplatnou konzultaci svých pojišťovacích poradců. Po úvodní schůzce s klientem připraví poradce Aviva životní pojišťovny hodnotící zprávu, jejíž součástí jsou i doporučení vhodné investiční strategie. Klient je vždy seznámen se všemi pozitivními i negativními faktory, které s uzavřením životního pojištění souvisejí, a jsou mu předloženy alespoň dvě možné varianty průběhu pojištění lišící se předpokládaným výnosem. Na základě těchto doporučení si pak klient sám zvolí nejoptimálnější způsob finančního zajištění pro sebe i svoji rodinu.
Informace, jež klient poradci poskytne, jsou přísně důvěrné. Otázky pro klienta jsou konstruovány tak, aby nepřekračovaly hranici, kterou lze označit za „příliš osobní“. Sem b například nesporně patřila výše příjmů klienta.
Tento způsob přístupu ke klientům se pojišťovně osvědčil v zemích Evropské unie, i první ohlasy klientů v České republice potvrzují správnost tohoto kroku.
Zdroj: Aviva