FinExpert.e15.cz

Na telekomunikačním trhu vázne volná soutěž

Nedostatek prostoru pro volnou soutěž v oblasti telefonování z pevných linek brání v celkovém zlepšování a hlavně zlevňování služeb pro zákazníky.
Na telekomunikačním trhu vázne volná soutěž

Nespokojenost spotřebitelů se situací na českém telekomunikačním trhu dokazuje výsledek petice „Boj proti monopolu Českého Telecomu,“ organizované alternativním operátorem TELE2, která byla minulou středu předána zástupcům Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Petiční akci vyjádřili svoji podporu zástupci Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS).

Podpisové archy s celkem 15 980 podpisy pod Peticí proti monopolu Českého Telecomu byly předány do rukou Mgr. Nájemníka, místopředsedy Petičního výboru Poslanecké sněmovny. Spotřebitelé svým podpisem pod petici vyjádřili nesouhlas s provázáním měsíčního paušálu a kreditu či volných minut.

„Sdružení obrany spotřebitelů České republiky dobře rozumí rozhořčení spotřebitelů podepsaných pod peticí. Opakovaně využíváme všech nám dostupných příležitostí a upozorňujeme, že konkurenční prostředí na českém telekomunikačním trhu je stále velmi slabé a potýká se s četnými problémy,“ sdělil František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS, a k současné situaci dále uvedl: „Podle nám dostupných informací Český Telecom dává alternativním operátorům pouze omezený prostor k vytvoření opravdového konkurenčního prostředí, přinášejícího zřetelné výhody pro zákazníka. Vnímáme zde jednoznačný úkol Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Českého telekomunikačního úřadu rychle podpořit liberalizaci trhu, schopnou naplnit očekávání spotřebitelů.“

Za problematická místa současné situace považuje SOS zejména následující skutečnosti:

  • Spotřebitelé v rámci svého měsíčního paušálu u Českého Telecomu získávají i kredit pro volání zdarma (výjimkou jsou programy Home Zero a Telefon Universal, které si však pro jejich nevýhodnost, resp. cenu, objedná jen málokdo). Spotřebitelé tak musí užívat volání s Českým Telecomem, nebo ho nechat propadnout. Řešením by mohlo být odbourání těchto balíčků dvou různých služeb, nebo umožnění alternativním operátorům, aby peníze ze měsíční paušál vybírali oni a mohli si tak vytvářet konkurenční balíčky sami. Částečně napomoci k řešení stávající nepříznivé situace by mohly i služby (např. infolinka), na kterých by se spotřebitel měl možnost dozvědět, zda již vyčerpal volné minuty či kredit.
  • Chtějí-li se spotřebitelé chovat ekonomicky a využívat služeb alternativních operátorů podle výhodnosti jednotlivých typů spojení, přijde jim na konci měsíce hned několik faktur. Finanční a časové náklady na jejich úhrady tak eliminují úsporu. Řešením by mohla být společná fakturace operátorů, jejíž výhody už mají možnost využívat například spotřebitelé v Německu.

Text petice

Boj proti monopolu Českého Telecomu

Jak jsem se právě dozvěděl, využívání služeb jiného operátora vyžaduje, abych si i nadále platil telefonní linku – poplatek za používání telefonní stanice u Českého Telecomu. Nejlevnější tarify Českého Telecomu se pohybují nad 300 Kč měsíčně. Tyto programy však povětšinou zahrnují kredit hovorného
nebo  volné minuty. Z hlediska zákazníka se mi zdá nespravedlivé, abych byl nucen využívat kredit hovorného se společností Český Telecom, když stejný kredit hovorného bych s jiným operátorem mohl využít pro větší počet minut.
Stejně tak se mi  jeví nespravedlivé, abych byl nucen Českým Telecomem využívat  volné  minuty  zahrnující  místní i dálkové volání, když cena za dálkové volání s Českým Telecomem je leckdy až o 100% dražší než u jiných operátorů.

Z pohledu zákazníka se mi současná situace na trhu jeví jako konzervující monopolní postavení Českého Telecomu, protože nabídku konkurenční operátorů pro hlasové služby lze využívat pouze jako nástavbu. V souladu se zákonem č. 85/1990  Sb., o právu  petičním svým podpisem vyjadřuji svůj nesouhlas s
takovýmto chováním Českého Telecomu a žádám příslušné úřady, aby vydáním příslušných opatření  zabránily monopolnímu chování ze strany Českého Telecomu, které poškozuje koncového uživatele telefonní stanice.

Další článek


 

Související články


 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená