Získat nezávislé vyjádření, které může vést až k mimosoudnímu řešení sporu v oblasti mobilního marketingu a služeb, by měla spotřebitelům nyní nově umožnit specializovaná Rada pro stížnosti. Ustavilo ji Sdružení obrany spotřebitelů ČR ve spolupráci s Asociací mobilního marketingu.
Na Radu se může kdokoli zdarma obrátit s problémem, který se týká mobilního marketingu a služeb. Zejména se může problém týkat různých druhů marketingových soutěží prostřednictvím SMS zpráv, kterých nyní velmi přibývá. Může však jít třeba i o nevyžádanou komerční zprávu (tzv. spam).
Spotřebitelé mohou svůj podnět předat prostřednictvím internetové adresy www.mobil.spotrebitele.info nebo stránek Asociace na www.amm.cz, kde je interaktivní formulář přímo navede k vyplnění všech nezbytných údajů. Alternativně se lze obrátit písemně na adresu Sdružení obrany spotřebitelů ČR, Rytířská 10, 110 00 Praha 1. Stížnost musí obsahovat informace o stěžovateli včetně kontaktních údajů, vůči komu je stížnost podávána, podrobný popis případu (kdy, komu a kde se co stalo) včetně všech dostupných důkazů a zdůvodnění stížnosti. Rada se ve svém rozhodování řídí svým statutem, který je zveřejněn na www.mobil.spotrebitele.info. Podle něj se Rada k přijatým stížnostem vyjadřuje obvykle nejpozději do jednoho měsíce.