Bezesporu dobrou zprávou je, že spoustu věcí můžete vyřešit nebo konzultovat telefonem, emailem a poštou. Ušetřit se tak dá nejen váš drahocenný čas, ale i peníze.
Telefon
Jste-li vlastníky telefonní linky v bytě nebo domě, ze kterého se stěhujete, máte několik možností, jak s ní naložit. Telefonní linku si můžete nechat úplně zrušit. Existuje také možnost jejího převodu na člověka stěhujícího se do nemovitosti po vás, samozřejmě pokud s tím dotyčný souhlasí. Další eventualitou je zažádat o její převedení do nového místa bydliště. Výhodou této služby je, že pokud požádáte o převedení linky na novou adresu, zaplatíte méně než, co by stálo zřízení nové telefonní stanice.
Žádosti ohledně nakládání s telefonní linkou podávejte elektronicky na internetových stránkách Českého Telecomu, telefonicky, osobně na obchodních místech, nebo poštou zasláním vyplněného formuláře na adresu Českého Telecomu. Vyplnit žádosti vám nebude dělat velké problémy, v případě nejasností vám poradí na bezplatné lince 800 123 456, ale i na internetových stránkách www.telecom.cz.
Pošta
Řadu nepříjemností si ušetříte, když před stěhováním zajdete na poštu. Mohlo by se totiž stát, že vám pošta doručí písemnosti na starou adresu, a tak se můžete dostat do nepříjemných situací. Na poště je třeba vyplnit žádost o změně místa dodání poštovních zásilek a dohodnout také dosílání pošty, která dojde na původní adresu. Cena za tuto službu je sto korun měsíčně. Změnu adresy musí na poště oznámit také důchodci, nejlépe při výplatě důchodu.
Radu získáte na bezplatné lince 800 104 410, internetových stránkách www.cpost.cz a samozřejmě na jednotlivých pobočkách.
Plyn
Určitý časový prostor si nechejte i pro jednání s plynárenskými společnostmi. Plynárnám je potřeba nahlásit změnu vašeho bydliště nejlépe do osmi dnů před plánovaným stěhováním. Pokud se do bytu nebo domu, ze kterého se stěhujete, nenastěhuje někdo jiný, dohodněte si ukončení odběru a domluvte si návštěvu pracovníka plynárenské společnosti z důvodu provedení konečného odpočtu. Odběrové místo lze převést i na nového vlastníka. Všechny tyto úkony jsou pro zájemce bezplatné a lez je vyřídit telefonicky.
Elektřina
U energetických společností je nutné požádat při stěhování o ukončení dodávky elektřiny, a to nejlépe do 15 dnů před termínem stěhování. S energetiky můžete komunikovat telefonicky, přes internet nebo osobně. Domluvte si termín konečného odečtu spotřeby elektřiny. Pokud se do bytu stěhuje další nájemník, je vhodné s původním majitelem ukončit odběratelskou smlouvu a nový vlastník si ji hned následně sjedná. Samozřejmostí je skutečnost, že při ukončení odběru bude ze strany energetické společnosti požadováno vyrovnání možných pohledávek za minulé období.
Všechny požadované změny jsou pro zákazníky zdarma. Podrobné informace získáte na zákaznických linkách či v obchodních kancelářích energetických společností, popř. na jejich internetových stránkách.
Obdobná situace platí i pro ukončení smlouvy na kabelovou televizi.