FinExpert.e15.cz

Na co mají nárok klienti zkrachovalé cestovní kanceláře?

Na co mají nárok klienti zkrachovalé cestovní kanceláře?

Dnes ukončila činnost letos již třetí cestovní kancelář – CK Parkam Holidays. Tato cestovní kancelář patřila mezi menší CK, ročně odbavila kolem 3 000 českých turistů. Podle zpráv Asociace českých cestovních kanceláří a agentur má CK Parkam Holidays nyní 300 českých turistů v Bulharsku a 25 v Řecku. Dalších několik set má navíc zájezdy zakoupeno, aniž by odjeli.

„Naše Asociace je v kontaktu s pojišťovnou Generalli, u které je CK Parkam Holidays pojištěna proti úpadku, a můžeme sdělit, že pojišťovna již začala vyvíjet příslušné aktivity dle zákona za účelem navrácení postižených turistů zpět do ČR,“ uvádí Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Jak při krachu CK postupovat?

Tomio Okamura doporučuje:

1) Krach CK při pobytu v zahraničí

Doporučuji, aby klienti ihned telefonicky kontaktovali pojišťovnu, u které je CK pojištěna proti úpadku. Kontakt na příslušnou pojišťovnu je součástí cestovní smlouvy, není ho tedy potřeba složitě hledat.

Pojišťovna má ze zákona povinnost se kontinuálně postarat o klienty v zahraničí a repatriovat je na náklady pojišťovny zpět do ČR. Pojišťovna však nemá povinnost dokončit pobyty klientů dle cestovní smlouvy. Klient má tak nárok uplatnit u pojišťovny úhradu částky za nerealizovanou část zájezdu. Tato částka bude klientovi vyplacena ve lhůtě do 6 měsíců.

2) Máte koupený zájezd, ale ještě jste neodjeli či neodletěli

Doporučuji, aby klienti ihned telefonicky kontaktovali pojišťovnu, u které je dotčená CK pojištěna proti úpadku (kontakt je součástí cestovní smlouvy). Pojišťovna následně vyplatí klientům ve lhůtě do 6 měsíců peníze za zaplacené zájezdy.

Co radí pojišťovna?

Na stránkách zkrachovalé cestovní kanceláře uvádí Generali, že je zapotřebí požádat pojišťovnu písemně o pojistné plnění nejpozději do 6 měsíců. Vyplňte tedy škodní protokol a pošlete na adresu společnosti Europ Assistance, Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4, která zajišťuje veškerou administrativu spojenou s likvidací této pojistné události.

Ke škodnímu protokolu nezapomeňte přiložit originály či ověřené kopie těchto dokladů:

  • Cestovní smlouvu uzavřenou s cestovní kanceláří
  • Doklady o uhrazení zálohy a plné ceny zájezdu (příjmový doklad CK nebo jiný doklad o úhradě)
  • Doklady o uhrazení případných dodatečných výdajů spojených s pojistnou událostí, za něž požadujete plnění (výdaje na nezbytné náhradní ubytování a stravování v zahraničí, výdaje na zpáteční cestu do ČR)
     
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená