FinExpert.e15.cz

Moravskoslezký kraj čekají od nového grafikonu Českých drah změny

Od nového jízdního řádu, který začne platit od 9. prosince 2006, budou na při spojení mezi MS krajem a Prahou významné změny.

Spoje SC Pendolino Ostrava - Praha

České dráhy po roce provozu posílí současných šest párů na sedm párů spojů jezdících v obou směrech mezi Prahou a Ostravou. Ty budou jezdit v dvouhodinovém taktu s tím, že dojde k dalšímu výraznému zkrácení jízdních dob. V první fázi bude například jízdní doba mezi Prahou a Ostravou – Svinov zkrácena o 13 minut – ze současných 3 hodin 22 minut na 3 hodiny 09 minut.

Vedle posílení spojení do Ostravy ČD nabídnou od nového jízdního řádu produkt SC Pendolino také na trase do Bratislavy (1x denně SC Slovenská strela) a do Vídně (2x denně).

Na spoje SC Pendolino budou nabídnuty přípojové přestupní vazby z významných center Moravskoslezského kraje s dobou na přestup v rozsahu přibližně 10 minut. Například cestovní doba ze stanice Karviná hlavní nádraží se při využití ranního spojení s příjezdem do Prahy v 8.30 hodin zkrátí na 4 hodiny.  Podobně se zkrátí spojení dalších významných center Moravskoslezského kraje s Prahou.

Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity

InterCity Manažer: Bohumín - Praha

Zcela novým spojením bude brzký ranní spoj kategorie InterCity s obchodním názvem IC Manažer provozovaný klasickou soupravou složenou z moderních vozů pro vlaky kategorie InterCity. Tento vlak bude vyjíždět kolem 4.00 hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity a také na něj budou navázány přípojové spoje v Bohumíně a Ostravě. V opačném směru pak vlak IC Manažer pojede s odjezdem z Prahy v podvečerních hodinách. Obchodní název Manažer vlak využije jako zavedenou a známou značku – kategorie spoje nicméně bude InterCity s tarifem a rozsahem služeb odpovídající vlakům InterCity.

Spoje InterCity provozované v relaci Český Těšín – Ostrava – Praha

Zcela nové přímé spojení v kategorii InterCity připravené výhradně pro obsluhu Karviné touto kategorií vlaků bude zavedeno po trase Český Těšín – Karviná – Bohumín – Praha. Jízdní řád spoje se ještě finalizuje, nicméně bude se jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. Tento spoj zajistí přímé spojení Českého Těšína a Karviné s Prahou v kategorii InterCity.

Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec – Praha) a EC Detvan (Zvolen – Praha), který si jízdou po trase přes Havířov podrží přibližně stávající jízdní dobu – s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina – Český Těšín. Vlaky EC Košičan a IC Hradčany – využívané především pro mezinárodní přepravu cestujících ze a na Slovensko budou vedeny po trase přes Valašské Meziříčí – Vsetín a Horní Lideč, kdy tato aglomerace zatím nebyla na vlaky vyšší kategorie vůbec napojena. Tento krok pro cestující mezi oběma státy cestovní dobu zkrátí přibližně o hodinu, díky kratší trase cestování současně zlevní.

K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).

Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia. Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.

Co se změní v dálkovém spojení MS kraje od nového jízdního řádu

Ostrava

Zrychlení spojení SC Pendolino s Prahou 3 hod. 09 minut; zvýšení počtu vlaků SC Pendolino na 7 párů; nové spojení vlaky EC a IC s Krakovem a Bratislavou.

Karviná

Nový koncept spojení s využitím produktu SC Pendolino a IC Manažer – výrazné zkrácení jízdních dob do Prahy až o 45 – 50 minut; zavedení nového přímého spojení IC do Prahy.

Bohumín

Nový rychlý spoj Praha – Karviná IC Manažer; nové spojení vlaky IC a EC do Bratislavy                     a Krakova.

Opava, Frýdek-Místek

Nový koncept spojení s využitím produktu SC Pendolino – výrazné zkrácení jízdních dob do Prahy až o 45 – 50 minut.
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více