FinExpert.e15.cz

Milí klienti bank aneb Jak se žije úředníkům (diskuze)


Jan  |  15. 02. 2011 18:10

Nemam osobni zkusenost, ale zena v bance delala a podobne metody byly duvodem, proc sla nakonec pryc. Neni to prijemne prostredi.

 | 
Kamila  |  15. 02. 2011 20:07

Proč se ptáte klientů bank jak se žije úředníkům? Za bankovními přepážkami totiž nejsou úředníci, ale zaměstnanci bank!

 | 
Lars  |  15. 02. 2011 20:30

Myslím, že to zbytečně přeháníte. Termín bankovní úředník se podle mě používá i pro lidi, co sedí na bankovních pobočkách.

 | 
Kamila  |  15. 02. 2011 20:51

A já jsem si myslela, že na dané téma diskutujeme a každý máme právo na svůj názor.

 | 
..  |  15. 02. 2011 21:48

Však si mějte, ale nemůžete čekat, že ostatní budou mít stejný názor. Vidíte, i Vy jste použila slovo "diskutujeme", bohužel Váš příspěvek naznačuje, že úplně nerozumíte jeho významu.

 | 
wentink  |  20. 02. 2011 19:11

Úředník Úředník je osoba, která pracuje pro státní správu. Pracovištěm úředníka je úřad. [editovat]Postavení ve společnosti

V historii být úředníkem znamenalo vysokou společenskou prestiž. Vysocí státní úředníci byli do značné míry sami svými pány a de facto vládci přidělené oblasti. Postupem času kvůli nepřetržitému nárůstu byrokracie počet úředníků stále stoupá, a s tím souvisí pokles prestiže tohoto povolání. Moc i těch nejvyšších úředníků bývá omezená zákony a demokratickými principy. Samotné slovo byrokracie postupem času získalo nelichotivý nádech, stejně jako byrokrat. Bývá kritizována nepružnost a zkostnatělost úředních postupů. Jednotlivé úřední procedury jsou pro žadatele často komplikované a časově náročné, úředníci a úřady také málokdy vykazují schopnost rychlého a efektivního jednání přizpůsobeného aktuální situaci.

 | 
Lukáš  |  18. 07. 2014 20:20

Úředníci je běžně užívané.Zaměstnance bank lze také nazivat poradcem či bankéřem

 | 
bankovni urednik c. 158  |  15. 02. 2011 22:12

V bankovnictvi pracuji vice nez 15 let. Obecne se da rici, ze se v poslednich 5 letech situace v oblasti mezilidskych vztahu vyrazne vyhrotila napric celym bankovnim sektorem. Ze strany majitelu bank (veskrze zahranicnich) je vyvijen maximalni tlak na zvysovani zisku, kterym si vsichni vlastnici kryji sve obrovske ztraty (at uz neuvazene fuze nebo nakupy toxickeho odpadu). Obecne je cesky bankovni system, potazmo ceske domacnosti, vysavan o posledni zbytky penez, ktere nebyli ukradeny behem privatizace bank. Jde o zcela logicke pokracovani one privatizace. Ceske banky byli nejprve rozkradeny (vytunelovany uvery, ktere nemely byt nikdy splaceny). Tyto zavazky naledne prevzal v naproste vetsine stat (konsolidacni agentura) a ocistene banky nasledne prodal za zlomek jejich skutecne ceny (ceny, ktera se vetsine kupujicich vratila v dividendach zpet behem prvnich par let). Zahranicni vlastnici rozprodali z privatizovanych bank veskera mozna aktiva, provadeli kouzla s precenovanim majetku, prodejem nemovitosti vse za ucelem maximalizace zisku, tery byl odvaden do zahranici. Nyni dochazejí zdroje pro rychly zisk, v ramci boje s krizi doslo k omezeni nákladů, které jsou mnohde na hrane provozuschopnosti. Nezbyva proto nic jineho, nez vyrazne setrit na lidskych zdrojich - snizovat naklady/zvysovat efektivitu (ano zadni lide jiz v bankovnictvi nejsou, jsou to pouze zdroje). Tlak na maximalizaci zisku vede k nerealnym planum, to vytvari stres ustici ve frustraci.... ulevu lze najit v diskuzich na webu.....

Chteli jste kapitalismus... v dnesnim bankovnictvi ho mate ve sve rizi podobe. Bankovnictvi vzdy silne pritahovalo a bohuzel bude pritahovat urcity druh lidi, pro ktere je zisk hlavnim smyslem zivota. Navic nejsou vubec schopni pochopit, ze to neni spravne. Tito lide v bankach nepracuji. Oni je ridi a vlastni....

 | 
Tom  |  10. 03. 2011 18:12

To není kapitalismus, ale kapitálfašismus.

 | 
Marie  |  01. 02. 2012 16:13

Už dlouhou dobu přemýšlím, v jaké hnusné době žijeme. Jsem čerstvě v důchodu a jsem za to ráda.Pro generaci našich dětí nastala naprosto nelítostná doba. Vzdělání je sice velice důležité, ale bez patřičných známostí se v oboru ve velké většině neupíchnete. Pokud jste měli to štěstí, nevydržíte tam. Mám dost blízkých lidí, kteří pracují v bankovnictví a na místech, kde skutečně panují neuvěřitelné podmínky. Neustálý nátlak pijavic, které vysávají člověku mozek z hlavy nevybíravým způsobem, kontrola každého pohybu a slova, vyhrožování, když neprodáte produkt koupíte si ho vy..... Vím i o případu, kdy rodina pomáhá kupovat produkty, aby byl klid. On ale nikdy není, protože zaměstnavatel plní, ale chce víc a víc. (Tak se snaž, už nemůžeš psychický stav ustát, tak si to tak neber.....) Každý přece ví, že práce není na výběr ani dostatek, takže si jí většina zaměstnanců považuje a dělá všechno proto, aby obstála. Že jsou podmínky naprosto neúnostné svědčí i nabídka pracovních pozic v bance v okrese Náchod bylo nedávno volné místo téměř v každém městě. Jak dlouho vydrželi noví zaměstnanci v minulosti i budoucnu by byla také zajímavá statistika.Pokud je na práci klid a pohoda, je logické, že se dělá méně chyb a je vyšší výkon. Už dlouho přemýšlím, jestli vůbec majitelé v zahraničí vědí, jak se chovají manažeři ve zdejších pobočkách. Protože doma by se takto chovat nemohli a nevěřím, že tomu tak je. Je to tím, jak je u nás všechno prohnilé právě svrchu? A tak odcházejí dlouholetí zaměstnanci z míst ve městě kde žijí, riskují nezaměstnanost a nejistotu, protože už se musí rozhodnout, jestli si nechat trvale poškozovat zdraví a život stresem a nebo vytrvat za každou cenu. Ti starší by také odešlí, ale bojí se dalšího stresu z nezaměstnanosti a tak doufají, že se ve zdraví dočkají důchodu. Kdysi jsme se učili ve škole, že za kapitalismu do dělníků stříleli. To bylo hned vidět, takový mrtvý se jen tak nepřehlédne. Dnes ničí zaměstnance postupně, zato trvale. Nevím, co z toho je horší. Jak dlouho si to lidé nechají líbit, kam až to musí dojít? Kam jsme se to dostali, Za 10 Kč dluhu exekutor, za milionové krádeže "vážení občané" .Kauza na kauzu, jedna horší než druhá , žádný trest. Dostáváme se zase k tomu, co psala paní výše, už skutečně nevědí, jaké metody použit, aby z lidí vysáli co nejvíc kapitálu. Ráda bych se ještě dožila lepších poměrů. Přála bych to hlavně svým dětem a vnukům.

 | 
Milan  |  16. 02. 2011 11:18

Sam som pracoval pre CSOB na Slovensku, skutocne atmosfera v bankach medzi pracovnikmi je husta.....Su tlaceni za kazdu cenu poskytovat sluzby/uvery..../, mnohokrat manager pobocky tlaci zamestnancov do veci, ktore su na hrane zakona. Napr. aby neinformoval o vsetkych skutocnostiach napr. pri uvere.....hoc je to v rozpore so zakonom. Problem to nie je vsak len v bankovnictve a vobec v kazdom odvetvi. Ludia sa boja o pracu a robia pomaly vsetko co im prikazu. Kapitalizmus je zial vyhodny len pre tych hore a nie pre nas priemernych....

 | 
Kdosi  |  17. 02. 2011 13:11

pokud vás někdo nutil zakrývat údaje před klientem, neměl tam co dělat. To je na hranici zákona a odpovědnost nesete vy, nikoliv váš nadřízený. Navíc je to podvodné jednání i vůči klientovi. Nikdy jsem klientovi nelhala. a to jsem v bance dělala.

 | 
Jetelina  |  16. 02. 2011 12:41

Já, jako zákazník, vůbec nevidím co se děje "za přepážkou", ale zajímá mě to. - Osobně mi vůbec nepřijde nijak špatné, že nechci úvěr/hypotéku/kontokorent nebo jiný bankovní produkt, který mi vnucují. Podobná situace je i u telefonních společností. - Zajímám se o produkty své banky, a vím co chci(nechci). - Vůbec mi nepřijde správné aby někdo byl trestán(snížením bonusu nebo jakoliv jinak) za to, že mi neprodá svůj produkt. Je to má svobodná volba a snažím se rozhodovat podle recenzí, čísel a snad rozumně. Konkurence může být lepší, proč ne. - Právě naopak! Pokud mi bankéř prodá produkt, který ve skutečnosti nechci, nebo za týden zjistím, že konkurence má lepší, tak bych byl akorát hodně naštvaný a omlátil mu to o hlavu. S takovým bankéřem bych už nikdy nic neřešil. Tento způsob prodeje vytváří nejspokojené zákazníky, které od banky rádi odejdou.

 | 
L.N.  |  22. 02. 2011 00:24

... pokud bude kam. Nejak mi prijde, ze situace v ceskem (pardon, ono uz zas tak moc "ceske" neni) bankovnictvi je tak spatna a skoro vsechny ty banky jako by se dohodly na vsech tech poplatcich a "sluzbach", ze snad ani neni kam utikat .... jeste ze nejsem nucena mit vsecny sve uspory v ceskem bankovnim systemu, o urocich ani nemluve ...

 | 
Tomas  |  16. 02. 2011 13:00

Nevim, opravdu ma smysl nutit zamestnance, aby lidem porad nabizeli nejake "produkty"? Kolik lidi si skutecne neco necha nacpat? Ja opustil CSOB a jako jeden z duvodu bylo prave to, ze mi kazdy mesic nebo dva nekdo volal v pracovni dobe, jestli nechci novou kartu nebo nejaky "produkt". Dost me to stvalo - uprimne receno si nevzpominam jestli jsem jim neco takoveho neodsouhlasil, kdyz jsem jim daval telefonni cislo kvuli autorizacnim SMS, ale myslim ze ne, obvykle si davam pozor. Jsem ted cca 3/4 roku u mBanky a zatim, i kdyz me cislo samozrejme taky znaji, tak mi davaji pokoj - spokojenost (jestli zacnou taky prudit, jeste nevim kam odejdu, ale on uz se nekdo najde). Jeste kdyby me prestali lovit lidi od CitiBank, ale ti to aspon delaji osobne v obchodacich a znamym tvarim se uz zdalky vyhnu. Nevim jak vy, ale neverim tomu, ze kdyby to pro klienty bylo tak uzasne vyhodne, budou potrebovat posilat agenty na lov - lidi by jim klepali na dvere sami a to v poctu vetsim nez malem.

 | 
Sedrik  |  16. 02. 2011 13:57

Pokud vás obtěžují marketingové nabidky vaší banky/operátora/kohokoliv, není nic snažšího, než zavolat (případně se zastavit osobně) a odvolat souhlas se zasíláním marketingových nabídek. Prodejce totiž musí mít klientův souhlas s tím, že jeho údaje používá pro oslovování s nabídkou. Pokud po odvolání souhlasu banka stejně prudí, pak se stačí obrátit na dozorový orgán, což je ČNB, případně i ČOI. Věřte tomu, že než se nechat prudit kontrolou z ČNB, nebo ČOI, vám ještě rádi dají pokoj.

 | 
Stan  |  21. 02. 2011 11:04

Toto je asi poloviční pravda, ale pokud se tímto doporučením budu řídit pak je otazkou zda mě ještě zbude nějaký čas na vlastní práci. Je třeba si uvědomit, že podobně se nechovají jen banky.

 | 
jeje  |  10. 03. 2011 15:52

kazdy mesiac odrzime zoznam klientov co na tom ze sme ho obvolavali posledne 4 mesiace po sebe :( je na nom v priemere cca 100 az 120 ludi z toho vam 60% telefon nevezme alebo cislo je neaktualne 20% nic nechce 9% povie ze si to premysli a 1% pride na stretnutie. Z toho 0,5% si produk vezme. Takze obraz si utvorte sam

 | 
Jarka  |  18. 06. 2011 18:13

Doporučuji Vám zajít ještě jednou do ČSOB a odvolat souhlas s používáním osobních údajů. Já jsem po pár letech po zrušení účtu zjistila, že mne tam stále mají v evidenci .... :(

 | 
Kolemjdoucí  |  16. 02. 2011 15:19

Lidi a to jste nezažili dril u pojišťoven......to je hustý

 | 
Slávina  |  16. 02. 2011 16:49

O pojišťovnách mi ani nemluvte. Připadá mi, že loví nezaměsnané a dělají z nich své obchodní zástupce, kteří, chtěli -li získat nějakou tu provizi, jsou schopní snad všeho. Mám-li být upřímná, nedivím se jim, ale jako klient jsem doslova zhnusená. Po celý život jsem užívala služby České pojišťovny. Neměla jsem důvod k nespokojenosti, proto jsem jí, ve své naivitě, zůstala věrná. V posledních letech se ale nestačím divit. V mé rodině se v jednom roce třikrát stalo, že přišel nějaký obchodní zástupce s dokonalými údaji o některém z členů rodiny a nabídl mu "ještě lepší" životní pojistku, než má dosud. Proč nevěřit dlouhými roky ověřené firmě? Do půl hodiny byl pojišťovák z bytu venku s podepsanou smlouvou. Až následně, po několika týdnech se pojištěný, třeba náhodou, dopídil toho, že nekývl na lepší, ale mnohem nevýhodnější životní pojištění, než měl původně sjednané a že jsou na trhu produkty daleko lepší. Myslím, že člověk, který nemá ekonomické vzdělání, není schopný dokonale porozumět těm dlouhým litániím připojeným ke smlouvě a nemá možnost se na vše vyptat před jejím podepsáním, protože jednoduše ani neví, nač se ptát. Pojišťováci jej ani k žádným otázkám nevedou, byli by sami proti sobě. Ale jakmile podepíšete, jste totálně v pasti, ze které se nedostanete bez újmy. Nedej Bože, pokud jste si navíc nechali na novou pojistku převést jako mimořádný vklad peníze ušetřené na té původní. Chcete-li nevýhodnou smlouvu zrušit, přijdete nejméně o polovinu svých peněz. Nejprve totiž musíte zaplatit provizi za "vynikající" služby obchodního zástupce a další poplatky. Pokud něco zbude, pojišťovna vám to po zrušení smlouvy vrátí. Před tím vás ale několikrát bude někdo po telefonu nutit, aby jste smlouvu nerušil. Nejzajímavější na tom je, že pokaždé bude trvrdit něco jiného a pokud se vydáte osobně na pobočku, dostanete opět jiné informace. Vrcholem arogance byl dopis, který od České pojišťovny obdržel jeden člen mé rodiny. Chtěl totiž od smlouvy odstoupit, protože byla sepsána s chybami a nebyla mu ani doručená tištěná podoba smlouvy. Ve zmíněném dopise bylo zamítavé stanovisko, podle kterého není k odstoupení od smlouvy důvod a následoval popis toho, jak všichni pracovníci pojišťovny postupovali naprosto správně a tím blbcem je tudíž klient. A nyní pozor! V tomto dopise se ale vyskytovaly hned dvě hrubé chyby v datech. Pisatelka si spletla dvojku se dvanáctkou, tedy únor s prosincem a místo letopočtu 2011, používala 2010. Tak trochu holka zaspala a v únoru si ještě nevšimla, že se nám rok změnil. Co si o tom myslet? Možná to, že jsou pracovníci pojištoven ve velkém stresu, nebo že v České pojišťovně už pracuje kdejaké (s prominutím) střevo a že i pojišťováci se chtějí hlavně uživit, proto se snižují i k praktikám velmi podobným podvodům a vydírání. Jak z toho ven? Praštit s každým telefonním hovorem, který nám chce něco vnutit. Hnát každého obchodního zástupce ode dveří a raději být nezaměsnaný, než zahodit svou hrdost. Já vím, ono to není jednoduché. Vím, o čem mluvím.

 | 
Petra  |  12. 05. 2011 23:08

Já jsem měla tu čest ten dril zažít. Šla jsem do toho dle informací (naprosto zkreslených, jak jsem pozdě zjistila a to včetně odměn za práci), s tím, že budu vykonávat odbornou práci stavěnou na morálních zásadách a že na tomto si nejmenovaná pojišťovna zakládá, jak mi bylo prezentováno, a protože jsem s malým dítětem nemohla sehnat práci. Po zjištění jak se věci mají, že se jedná o manipulaci s lidmi, zatajování skutečností lidem, aby podepsali, že je to hon za produkcí na vlastní náklady, jsem odešla. Mám hranice, za které nejdu a jsou věci, které se mi příčí. Následky i finanční musím řešit dodnes i po x letech. Od té doby mám alergii na nabídky pojišťoven a volání rádoby finančních poradců. Vrcholem bylo chování bankovní úřednice, kde jsem měla účet, ohledně úrazového pojištění mé malé dcery, kdy jsem si nechala vypracovat cenovou nabídku (vzhledem k občasným úrazům se teoreticky mohlo hodit) a řešení následné situace, kdy jsem jí odpověděla, že nastavení pojistné částky na takovou věc nechci, ani to nemůžu napsat, natož vyslovit. A ta úřednice mi po týdnu volala s tím, bla bla bla, ...... že se stát může opravdu cokoli, že u těch dětí je to dost nepředvídatelné. Ten hon na klienty je čím dál horší. Na to, aby v tomto sektoru mohl člověk pracovat, to musí být opravdu nátura.... Na to já nemám žaludek a víte kam bych tyto lidi kopala..... Úroveň a odbornost v pojišťovnictví a bankovnictví je dosti sporná. Je to hon za produkcí nic víc. Že potom zjistíte, že něco není, jak bylo prezentováno, k vašemu vzteku... To je přece už jedno ne? Banka či pojišťovna Váš podpis už má a Vy se můžete stavět na zadní i přední jak chcete, platit budete stejně...

 | 
QeeBee  |  16. 02. 2011 19:47

Jelikož přepážkoví pracovnící ČP vykonávájí i služby pro Poštovní spořitelnu, mohu se podělit o zprostředkovné zkušenosti (od mé matky). Za neulovení dušičky (ŽP, PP, SS, spořící účty) jsou kráceny prémie, neustále vyhrožováno vyhazovem, systematický bossing. Což u ročníků jako má matka neuvěřitelně stresuje. Ta se těší na důchod jako dítě na dort. Podotýkám, že je to na Sokolovsku, tudíž fiannčně velmi slabý region. Kde nic neni ani smrt nebere.

 | 
ja  |  17. 02. 2011 13:56

Musim to zaklepat, ale zatim jsem pobocku sve soucasne banky nikdy nevidel, ucet jsem zalozil pomoci ukazani obcanky poslickovi, vsechno si zaridim pres pocitac a nehodlam na tom nic menit. Ale je pravde, ze co jsem kdysi zazil u "nasi" nejvetsi banky jako klient, tak bych vsemu v tomto clanku i odkazovanem blogu veril.

 | 
Pavel  |  17. 02. 2011 14:12

Pracoval jsem v ČS více než deset let. V době, kdy jsem odcházel to bylo hrozné. Dnes je to ještě horší. Cílené týrání zaměstnanců nesmyslnými poradami, školeními, náslechy trenérů. Plány, plnění, plány, plnění, čárky, ... Ale od začátku. Jak jsou nyní vybíráni nový zaměstnanci. Znalost produktu? Haha. Výběrová řízení probíhají formou "tady máš tužku a zkus mi ji prodat". Cílem je získat člověka, který prodá každému cokoliv a ne kvalitního poradce. Vznikají tzv. "A4" profíci, jejichž znalosti produktů by se vešly na stránku o rozměrech A4. Cílem totiž není radit, ale prodat! U klasických poradců hned a v co největším množství, protože klienta už asi neuvidí a u specializované sorty osobních poradců prodat časem, ale o to více produktů. Mohlo by se zdát, že toto jsou lidé s kachními žaludky, ale vůbec tomu tak není!!! Stres, strach o práci a soustavný tlak udělá z lidí toto. Školení, kromě prodejních, nejsou žádná. Čas na studium produktů také ne. Všechna snaha rádoby manažerů(spíše bachařů) směřuje k vymačkání posledních kapek šťávy z tak už vyždímaného citrónu jménem "poradce/osobní poradce/pokladník". Každodenní porady, zdůvodňování neúspěchů, podrobná evidence oslovených klientů, tabulky, zapisování, oslovování, zapisování, prodej, prodej, prodej, "Proč neplníš!!! PROČ NEPLNÍŠ!!!" ... Pár lidí už se psychicky zhroutilo. Vyhrožování vyhazovem je na denním pořádku. Z banky odcházejí nebo byly donuceni k odchodu všichni, kteří se ozvali. Nový zaměstnanci to balí ve zkušební době nebo do jednoho roku. Jaká bude v tuto chvíli reakce banky na vznikající veřejnou diskuzi na internetu? Zastrašení všech zaměstnanců nějakým otevřeným mailem od "vrchnosti". Bylo to tak vždy a vždy to tak bude!

 | 
zaměstnanec ČS  |  17. 02. 2011 18:07

Naprosto souhlasím se vším, co napsal Pavel. Dnes byla na intranetu ČS vyvěšena aktualita, že přeci můžeme řešit vše interně Jenže!!!! Kdo to zkusil řešit (ať už přes ombudsmana ČS či "anonymní" otevřený mail...) byl donucen k podepsání výpovědi dohodou!!!! To se stalo určitě nejen u nás na pobočce!!!

 | 
pokladnik  |  05. 03. 2011 15:00

tuto aktualitu jsem zaregistrovala...a precetla jsem si i nasledny chat na tema "prilisny tlak na plneni"....jednak...co mi vadilo, bylo to, ze nebyl anonymni a druhak..odpovedi byly dost nic nerikajici....a urcite nezverejnili vsechny prispevky zamestnancu...ale jinak proc ne...muzeme se vzdycky ozvat....

 | 
Jirka  |  05. 03. 2011 17:22

Aha, takže nejsem sám, je to asi standard. Přesně takhle to bylo. Od anonymního příspěvku do "otevřeného mejlu", následnou komunikaci s ombudsmanem až po výpověď z organizačních důvodů to celé trvalo cca dva měsíce. A teď jsem rád, že to tak bylo. Přeji odvahu a osobní statečnost!

 | 
Martas  |  03. 03. 2011 21:54

Jak to tak ctu, jsou v tom bankovnictvi manazeri pekny svine. Fuj.

 | 
MARIE  |  18. 05. 2011 19:39

Při čtení článku mě trochu mrazilo, protože u nás v GE MONEY je to úplně stejné jako popisujete ČS. Zatím jsem zde nic nečetla o R.b. ŽE BY TO TAM BYLO LEPŠÍ?

 | 
právě "odcházející" od ČS  |  18. 02. 2011 10:20

Já právě "odcházím" z ČS jako mnohaletý zaměstnanec. Těším se pryč, právě z výše uvedených důvodů. Právě dočerpávám loňskou dovolenou :o)), jsem už druhý týden doma a ještě jeden budu . .. loni nebyl prostor . . . čísla, plány, čísla, plány, nákladovost, čísla, plány, profitabilita. . . . Uvědomuji si, jak se mi ulevilo. Lidé v bance, ozvláště na těch nižších pozicích jsou opravdu naprogramované stroje na prodej "bodů". Škoda, že mezi lidmi zmizelli lidé. Vše se odehrává za maskami nasazenými rybami nahoře. Americké úsměvy, faleš. To je dnešní prostředí v bance. Vyždímat a běž.

 | 
XY  |  18. 02. 2011 20:57

Koukám, že je to vážně všude úplně stejné. Já už jsem v ČS 3 roky a fakt jsou to jen nervy, stres a pořádně už si ani nepamatuju kdy jsem se dobře vyspala. Strašně se mi líbí otázka ,,Proč neplníte?"..,,No nevim, prostě to nejde, nikdo nic nechce."...,,A co uděláte proto aby to šlo?" co mám na to sakra odpovědět?? Kdybych to věděla tak to dávno dělám... Je pravda, že někteří zaměstnanci rvou ty produkty hlava nehlava, že už v sobě nemají kousek lidský duše. Ve mě nějakej ten kousek zůstal a jak jsem dopadla...jsem ve výpovědní lhůtě.

 | 
učitel  |  19. 02. 2011 00:05

Heleďte se bankovní pracovníci, jestli chcete klidné zaměstnání, kde se berou nadstandardní platy, tak jděte učit, nejlépe druhý stupeň ZŠ. Vůbec nechápu proč se cpete do bankovního sektoru, když je to tam tak strašný...Na kvalifikaci učitele toho moc nepotřebujete a je to fakt klidný povolání. A ta vejplata, to se potom ocení volba povolání... Tak přestaňte držkovat a koukejte makat!!!!! Za ty prachy co berete (a s jakou kvalifikací) si nestěžujte !!!!

 | 
Ivana  |  19. 02. 2011 07:17

Milý pane učiteli, velmi se pletete. Platy jsou uváděny průměrem a proto jako učitel, u kterého se předpokládá nějaká inteligence, jistě pochopíte, že do průměru se počítají platy manažerů. A o těch tady není řeč. Nic o tom nevíte.....tak prosím nebuďte sprostý. Jste plný zloby a nikdo vám nesrovnává vaši hodinovou mzdu třeba se spořitelním pracovníkem.

 | 
íjáček  |  08. 10. 2012 20:28

Na to jaké musíme mít vědomosti, bereme dosti málo. tak prosím neurážejte....

 | 
Mirek  |  19. 02. 2011 10:01

Pane učiteli. Z pohledu člověka, který tomu vůbec nerozumí, bych práci kantora ohodnotil takto. Je to člověk, který vystuduje primitivní "peďák", potom si v rámci jednoho školního roku napíše přípravu a následně do hlubokého důchodového věku z toho žije. Většinu roku se válí o prázdninách doma a ještě je mu za to placeno. Toto je přesně váš styl popisu práce běžného pracovníka banky. Nevíte o tom nic, čerpáte ze zdrojů "jedna paní povídala" a nebo z naprosto nesmyslných statistik průměrných platů v bance. Bohužel znám přesně klienty jako jste vy, kteří už ve dvě odpoledne stepovali v bance a snažili se "nachytat" nějakého pracovníka, aby si na něm následně zchladili žáhu. Člověk jako vy se minul povoláním. Pokud vás učit nebaví a je to takový horor, tak proč tedy už dávno "nemakáte" v bance? Za ty prachy je to přece terno!

 | 
bankovní poradce  |  21. 02. 2011 20:37

Díky za názor, ale to je mylná představa většiny lidí o tom, kolik poradce bere.Ti na vyšších postech v bance mají peníze, o kterých se nám - "prodavačkám" nikdy nesnilo. Základní plat vystačí pokrýt sotva běžné měsíční výdaje a když ušetřím pár stovek, jsem rád... Učit jsem si už zkusil, vydržel jsem to necelé 3 roky a o platu, jak zmiňujete nadstandardním by se dalo hovořit jen těžko. Nebo poraďte, na které škole se berou nadstandardní platy, rád se do školství vrátím - ta práce mě opravdu bavila...

 | 
neznámá  |  29. 05. 2011 20:35

Pokud máte pocit, že 13 tisíc čistýho, který bere takový běžný poradce v ČS, je velkej luxus, tak to kloubou dolů před vaším platem! Asi učitelé berou něco málo nad životním minimem!!! To mě na tom vždycky "sere"...no jo ty pracuješ v bance, ty máš lovů! Prdlajs leda. Za ten stres, a obrovskou zodpovědnost.......každá prodavačka v obchodě s luxusníma hadrama má víc!

 | 
bankéř  |  05. 01. 2016 22:27

Vážený, z vaší reakce je zřejmé, že o práci a platech v bankovním sektoru na pozicích klientských pracovníků nemáte ani tušení. Pracuji v bance 20 let a dostala jsem se na plat 23 500,-. Srovnávat práci v bance a ve školství je naprostý nesmysl. Pracovní doba učitele včetně prázdnin a všech ředitelských a různých jiných volných dnů je víc než pohádková. Když jsem potřebovala v odpoledních hodinách něco vyřídit u syna ve škole a to na druhém stupni, bylo mi řečeno, že musím přijít max do 14 hod. jinak ve škole už nikdo nebude, to jenom k tomu makání. Nesmíte věřit všem pohádkám o průměrných platech v bankovních sektoru neb, jak každý ví, tak v průměru jsou zahrnuty i astronomické platy vysokých manažerů /někdy možná vysokých pouze platem/ a to pak, jak je známo, hezky naskakuje. Buďte si jist, že v bankách se maká a co to je volný čas ve všední den, ten pojem už ani neznám. Kvalifikace zam. je na velmi vysoké úrovni, zvláště těch, kteří tam pracují delší dobu. jste úvěrářem, investičním poradcem, pojišťovákem aj. se znalostmi do velkých detailů a to ve všech oblastech. Nadarmo se neříká kdo neumí, učí. Čest výjimkám.

 | 
zaměstnanec ČS  |  19. 02. 2011 08:49

Zajímavé, jak málo komentářů je pod tímto článkem. Co by také poradci hledali na tomto webu, že? Kolik z nich sleduje finanční weby? Odhaduji, že moc ne. Dnes už více než polovina z nich nemá o světě financí ani potuchu. Ti ostatní v tom nevidí smysl nebo mají ve svém volném čase na práci cokoliv smysluplnějšího, než je řešení neřešitelného v ČS. Vedení už bedlivě sleduje dění na internetu, včera odpoledne už byl vytvořen reklamní banner na intranetu, lákající na chat s vedením banky. "Cítíte velký tlak na prodej? Pojďte ho řešit interně s vedením ČS!!!!" (pozn. Chat v podání ČS je spíše cenzurované fórům, kde se zobrazují jen takové otázky, které někdo uzná za vhodné). Vše je anonymní, ničeho se nebojte... Jak to proboha může být anonymní??? Pracovník je přihlášený na PC pod svým ID. Touto cestou se většina pracovníků bojí jít. Proto se to řeší na internetu, milá spořitelno! Opravdu jsem na ten chat zvědavý. Jsem si jist, že ve fiále je vlastně všude vše v pořádku a na internetu asi vůbec nepíší zaměstnanci ČS... Přemýšlím, jaký cíl má tento chat mít. Zamyšlení se nad řešením té neúnosné tyranie? To těžko. Nejde spíš o identifikaci nepohodlných lidí s vlastním názorem, kteří nám bourají naše perfektní vize? Druhá možnost je z předchozích zkušeností pravděpodobnější. UMÍM, CHCI, ALE JINAK!!!!

 | 
poradce  |  19. 02. 2011 11:39

Skutečně je to v ČS a.s. hrozné. Sama jsem to zažila a zažívám na vlastní kůži. Pokud projevíte trochu jiný názor, stáváte se negativním člověkem a měla byste uvažovat o změně. Na Vaše místo čeká dalších 14. kteří se naučí 2 produkty a prodávají to hlava nehlava a jsou všem dáváni za vzor. Nikdo už nevidí, že klient přijde za 2 týdny a tento produkt ruší, ale u jiného poradce. Klientům se vůbec neradí, ale rvou se produkty, které vůbec nepotřebují. Pokud na tuto situaci poukážete, závidíte novým prodejcům. Je to kolotoč, ale milá spořitelno jak z toho ven. Budete neustále zaučovat nové pracovníky, což stojí nemalé finanční prostředky, které byste radši mohli použít na levnější produkty a vytvářet stabilnější pracovní kolektivy. Chladnokrevní manažeři se chovají, jako by bylo vše v pořádku. Jsou skutečně připraveni k diskusi, ale k té jejich. Nejhorší na tom je, že pokud projevíte odlišný názor, začnou Vás šikanovat a buď dáte sami výpověď, anebo se zhroutíte a jste na nemocenské. Šikana spočívá v urážení Vaší osoby a až se snížíte k tomu že se rozbrečíte, tak Vás srazí ke dnu a udělají z Vás slabocha. Sama jsem zažila výbornou kolegyni, která byla svým manažerem dohnaná k vypovědi a dodnes chodí klienti na pobočku a ptají se na ni. Ještě jsem nepochopila vizi ČS a.s. a ani její heslo:"Jsme Vám blíž". Toto je skutečné velmi trefné heslo. Komu jste ČS a.s. blíž - klientům nebo pracovníkům. Já myslím, že nikomu. Pouze neuvěřitelným ziskům, kterými se chválíte každý rok. Potom vyvezete pár nejlepších obchodníků na 3 dny za odměnu na relaxační pobyt, kde je jim vyčistíte hlavy a po návratu hurá na to. Není toto od vedení ČS a.s. krátkozraké? Čas ukáže.............

 | 
bývalý zaměstnanec  |  20. 02. 2011 01:53

čas to neukazuje už cca deset let, asi se zlepšení nedožijeme ve svém pokročilém, přesto produktivním a "nejlepším" věku. Trefné heslo "Jsme vám blíž" je fakt trefné.. a zisky maj být každoročně o miliardu vyšší, "tak je to správné a tak to má byť soudruzi." Kdo to uvnitř banky neprožil, neuvěří. Viz pedagog někde na základce, který má 2x větší měsíční příjem než každá pokladní na pobočce ČS. o jakých výhodách pan pedagog hovořil? nemá snad dovolenou o prázdninách, nemá příspěvek na stravu, nebo mu snad nepřispívaj na penzijko? nic dalšího mě nenapadá, jelikož jsem abstinent-řidič a firemní večírky většinou nebyly organizovány s ubytováním, navíc fakt toho studenokrevného manažera mám dost v pracovní době.

 | 
Tom  |  10. 03. 2011 18:17

ČS - To je pomsta Rakušanů za rozklad rakouské monarchie. Teď to těm velezrádným Čechům nandají!

 | 
Jana  |  19. 02. 2011 13:27

Totéž Komerčka. Obchodníci mají denně drbání hlav, jaktože neprodali požadovaných 2,36 produktů. Pokladníci jezdí na školení, jak nahánět klienty obchodníkům, všichni jsou kontrolovaní telefonáty, kontrolními nákupy a výsledkem jsou ve finále nas...í klienti. Když si klient potřebuje zařídit jakoukoliv hloupost, čeká, protože půlka pobočky je na školení prodeje, ze zbylých půlka obtelefonovává klienty a snaží se jim něco prodat, další tam mají objednané nebožáky, který rvou do hlavy super hyper produkt.

 | 
Harry  |  21. 02. 2011 01:02

To se Vám takhle jednou V ČS vyloupli hoši z McKenzie, přišli s projektem, jak vyždímat z poboček dvojnásobnou intenzitu prodeje (u nás se prodají 4 produkty na poradce a den; ve vyspělé evropě dvojnásobek!) .A protože hoši od mekáčů měli spřízněné kamarády uvnitř, spustil se projekt s velkým P. Denně musíš prodat tolik karet, tolik spotřebáků a tolik osobních účtů (předražených sporožir) a hlavně - tolik životních pojistek. Denní měření, denní buzerace, o které lépe píší jiní z vlastní zkušenosti. Postavte pobočky proti sobě a dejte odměny jen X% z nich a vychováte nižší manažery, jaké by Vám v Terezínu záviděli!!!

Prostě projekt, jak z vyždímaného hadru dostat pár kapek navíc. Strategie se omezuje na nutnost splnit v tomto čtvrtletí.

Výsledek? ČS je banka bez středně kvalifikovaných poradců. Po pár měsících všichni utíkají, ti lepší získají snadno lépe placenou práci v jiné bance, ti slabší mění odvětví. Je tam pár elitních, kteří drží zuby nechty, protože nechtějí jinde začínat od nuly. A pak je tam masa nováčků, kteří se neustále obměňují. Současná situace na trhu práce tomu napomáhá, zejména v regionech ... Tlak na šaltru je takový, že ve čtvrtletí, kdy si vyberete dovolenou už nemáte šanci splnit plány. V takovémhle prostředí je pro Vás zájem klienta priorita číslo 478.

 | 
bankovní poradce  |  21. 02. 2011 20:54

Ano, po 2 letech působení na pozici poradce jsem se rozhodl podat výpověď, tlak neuvěřitelně roste. Doposud jsem se snažil chápat, že zisky chce každý ( logicky ). To je ostatně v pořádku. Bavíme se tu ale o způsobu, jakým se zachází s přepážkovými pracovníky - ať už pokladní nebo poradcem. Budu se opakovat, ale asi mi už šibe z toho věčného omýlání každodenně. Body, body, produkty, kolik kdo má, proč nemáš tolik. Nesmyslné úkoly, kdy se musí splnit konkrétní produkty a narvat to hlava nehlava, ale pod záštitou řešení potřeb klienta. Jsme tu od toho, abychom klienta přesvědčili, že potřebuje produkt, který ve skutečnosti nepotřebuje. Co víc, aby za něj hlavně platil, což přináší již zmiňované zisky. Zdůvodňování nadřízeným v několika tabulkách současně, proč se neprodá to a proč tohle, jaký je důvod, že to klient nechce.... atd. atd.

Je mi z toho špatně, že nemám chuť pokračovat v psaní, dalo by se o tom napsat spousta řádků... Řešení nevím, jestli nějaké je. Donekonečna to trvat nebude, ale já jsem se rozhodl nečekat, až co se stane. Osobní život šel stranou, jsem nepříjemný i na své nejbližší okolí, rodinu, přátele a za tuhle cenu opravdu ne!!! Nejen psychické vyčerpání, ale s tím v návaznosti spojené fyzické vyčerpání mi udělalo z mého života jednu větu: VSTÁT, DO PRÁCE, BODY, BLA BLA BLA, DOMŮ, VYPRAT, VYŽEHLIT, JÍT SPÁT. Pokud se chci odreagovat, tak jedině na úkor odpočinku, který ani tak není dostačující. Už ani víkend nestačí na to, abych si alespoň maličko odpočinul.

Podávám výpověď a konečně se mi pomaličku začíná ulevovat...

 | 
tres-lunas  |  22. 02. 2011 22:14

Stále více se ptám, pracujíc v podobném tempu: kdy mám sakra založit a mít rodinu? V takovém prostředí pirátství životů? Tak to opravdu nevím a mám obavy, že tyhle problémy, začíná mít v mém okolí hodně lidí po třicítce. Dnes to není o tom co dřív, přijít ve tři z práce a mít celé odpoledne na blízké. Máte jenom tu noc, a často ani to ne. Je tu jedno elegantní řešení: ať to dělají asiaté, jak to bývá třeba v Anglii. Češi, zakládejte drobná podnikání pro své okolí a serte na ty nadnárodní korporace. Je to novodobé nevolnictví, které vede jenom do pekla.

 | 
.  |  23. 02. 2011 15:17

 | 
Pepa  |  03. 03. 2011 21:54

lidičky, informace o tlaku na úředníky bank jsou bohužel pravdivé, a výdělek není tak závratný jak si skoro každý představuje, je to čistý tzv.tvrdý obchod, vím o čem píši, zažil jsem za 18 let v bankovnictví různé pozice, různé kolegy a nadřízené i rozdílný režim, ale tohle je skutečně extrém,až si říkám " co já zde ještě dělám", ale v dnešní době je všude pomalu stejný přístup k prodeji a ziskovosti obchodu a tak nás čekají stejné deprese a psychyatrická masáž jako v USA a tam to ( krize ) vlastně vše začalo, tak se držte, jsme pouze výrobní faktor s vysokým nákladem na jeho udržení

 | 
Anet  |  29. 10. 2013 16:25

Tak jako všude, i práce "bankovního úředníka" je hlavně o lidech, tedy o nadřízeném a kolektivu, který Vás denodenně obklopuje. Já měla díky tomu to (ne)štěstí, že jsem během pár měsíců v bance přeskočila jednu pozici a začala dělat práci, která vyžaduje letité zkušenosti. Ooo ano, všechno jde, když se chce. Ostatně s tímto ambiciozním mottem jsem nastupovala do banky a naivně jsem ho s nadšením hlásala všude možně. Fluktuace však udělala své, mně se vyměnil nadřízený a kolegové a moje nadšenost a stresuodolnost spadla na nulu. Nový manažer ke mě přistupoval s "mateřským přístupem", že se musím ještě hodně co učit, ale to přece nevadí, protože to se dožene, a ostatní zkušené kolegy vychvaloval do nebes. Neskutečně stimulující prostředí, vřele doporučuji. Do toho se určovaly stále vyšší a vyšší prodejní plány, vymýšlely další a další nesmyslné produkty a v případě, že prodej nebyl "dostatečný", tak přibyla i nutnost informovat vyšší vedení 3x denně, proč ten prodej sakra nejde. Jak dny a měsíce plynuly, tak se den ode dne snižovala moje pracovní výkonnost, a to až do takové fáze, kdy jsem od nadřízeného musela obdržet důtku za porušení pracovního předpisu (mimochodem, jednalo se o chybně vyplněný příkaz na inkaso). Zahanbit jsem se však nenechala a namísto výpovědi jsem v této nesmyslné rutinně pokračovala dál. Dokonce jsem byla ochotná pracovat přesčasy (které samozřejmě nikdo neocenil ani slovně, ani finančně), jen abych ukázala, že mně tato důtka přeci nenáleží ani náhodou! Rozhodnutí neodejít se však ukázalo jako chybné. Kupící se psychické problémy vyústili v dlouhodobou pracovní neschopnost. Myslíte si, že zůstat nemocný doma znamená úlevu alespoň po psychické stránce? Ani náhodou. Musíte vyřizovat telefony a řešit rozřešené záležitosti na pobočce, které za Vás kolegové nedořeší, protože jsou to přeci Vaše záležitosti! A nikoho nezajímá, že jste po hospitalizaci. A teď se ptám, jaký přínos má pro člověka práce v bance (kromě solidního finančního ohodnocení)? Znovu se ptám, a tentokrát trochu jinak. Jaký přínos má banka pro své klienty, když jsou jim mnohdy dosti nevybíravým způsobem podsouvané produkty, z jejichž prodeje má užitek především banka? Pozor, tady se nejedná o koupi zboží nebo služeb. Tady se jedná o koupi produktů, které mají (na venek) za úkol zhodnotit nebo půjčit peníze, za které to spotřební zboží nebo služby ve finále kupujete. Jedná se tedy o manipulaci s Vašimi penězmi, které tvrdě vyděláváte. Na závěr mého emotivního výlevu: Práci v bance doporučuji lidem, u kterých jsou peníze na prvním místě a snesou za to i nekalé personální praktiky, stejně tak snesou lhát klientům v zájmu splnění svého prodejního plánu. Hodně štěstí.

 | 
Tom  |  20. 01. 2018 14:06

Profesních zkušeností s bankou mám sice celou řadu, a mnohdy pozitivních, nicméně co mě rozesmívá do dnes, je vzpomínka na výběrové řízení v ČSOB.

Manažerka pobočky byla půvabná plastikami udržovaná paní s umělými prsy, personalistka, která nejspíš právě dostudovala VŠ, jelikož její přechytralost značně překračovala hranice dveří pobočky, a samozřejmě také my, nic netušící uchazeči.

Výběrové řízení formou assessment center spíše připomínalo soutěž "Nejslabší, máte padáka!", neboť nejslabší články v průběhu odpadávali jako švestky povelem "Nyní se rozloučíme s..., prosím opusťte místnost a Vámi popsané materiály nám nechejte na stole."

Začalo se krátkým představením. Následovala kolektivní hra, při níž se mělo ukázat, kdo je ochotný ze sebe pro kariéru dělat idiota (či případně kdo skutečným idiotem je).

V pozvánce bylo uvedeno, že součástí výběrového řízení bude krátký test všeobecných vědomostí, který však nebude obsahovat otázky vztahující se ke společnosti ČSOB. Jak jsem tušil, test obsahoval otázky typu "Datum založení společnosti? Jaké jsou dceřinné společnosti? Jak se jmenuje generální ředitel banky? Jaké nabízí banka portfolio produktů?". Kdo bankovní nábory nezná, a nepřipravil se na nekorektní jednání, toho jsem opravdu litoval.

Další částí byly psychologické testy, které si pravděpodobně vypůjčili od komise Policie ČR, ale alespoň ve mě vyvolali pocit, že jim není lhostejná povaha zaměstnance.

Poslední částí bylo povinně uvést minimálně 3 jména předchozích zaměstnavatelů, kteří na Vás mohou poskytnout reference, vč. jejich telefonního čísla a společnosti, pro kterou pracují. Už jsem si začal říkat What the fuck.

Začala přicházet na řadu hlavní část - scénka s manažery. Uchazeči byli jednotlivě zváni do vedlejší skleněné kóje, kde se ocitli v "Agentuře splněných snů" a měli prodat paní ředitelce nevšední zážitek pro ni a její rodiče. Tyto prodejní scény mají všechny banky - "Jsem květinářka a prodejte mi propisku, která nepíše. Jste v mém iglú na severním pólu a prodejte mi chladničku." Cílem je najít uchazeče se schopností prodat komukoliv cokoliv.

V tomto momentě nemohu mluvit za sebe, jelikož jsem byl z výběrového řízení vyloučen, avšak mohu říct úsměvný závěr mého kolegy, se kterým jsme se po letech nakonec oba sešli v jiné společnosti.

K závěrečné části byli přizváni pouze dva, kteří měli ukázat, kdo je ten nejlepší. Jedna již zkušená dáma a kolega. Zvolili si právě mého kolegu. To by bylo skvělé, nicméně teprve až v samotném závěru výběrového řízení odtajnili vcelku důležitou skutečnost, a to že výběrové řízení není na pozici do ČSOB, ale Poštovní spořitelny, která je jejich dceřinnou společností.

Kolega nabídku odmítl.

Je třeba k jednání bank něco dodávat?

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená