Začalo to nejspíš tímto článkem (záloha) na blogu Lidových novin, ve kterém jeho autor Aleš Beseda popisuje podmínky, ve kterých pracují zaměstnanci poboček České spořitelny. Celkem nezáviděníhodné podmínky.
Kdyby se jednalo pouze o tento text, u něhož není jmenovaný zdroj a kde nelze odhadnout, nakolik odpovídá skutečnosti, asi by se z něj nedalo nic vyvozovat. Ale přečtěte si diskuzi pod článkem, ve které informace potvrzují další desítky lidí.
Jistě, opět jsou anonymní, takže pravdivost těchto sdělení není zaručena. Jenže množství zkušeností, které se shodují s článkem, a jen velmi málo opačných názorů už jen ze statistických důvodů naznačuje, že na tom něco bude. Pokračuje to potom i na Facebooku.
Úvěr, nebo život
Jako klientům bank nám může být úplně jedno, jak se mají jejich zaměstnanci za přepážkou. Sám jsem velmi nepříjemný, když mě některá z bank, ve kterých mám účet, otravuje s nabídkami dalších produktů. Ale nikdy mě nenapadlo, co se děje potom.
Bere to banka sportovně stylem, že jsem holt hlava dubová, je těžké se mnou takhle vyjít a třeba se to povede příště? Nebo tím nebohá úřednice na druhé straně nesplnila normu, přijde o prémie, na příští poradě bude veřejně ponížena a připravena na transport do převýchovného tábora? Jak čtu uvedené zkušenosti, druhý přístup asi nebude úplně vzácný.

Jak je to jenom možné? Jak to, že si Lutonský zase nenechal vnutit úvěr a kreditku!
Kde je pravda
Proč to píšu? Protože mě zajímají podmínky práce přepážkového úředníka na pobočce banky. Nejde jen o Českou spořitelnu, o které byl původní článek na Lidovkách, ale obecně o české banky. Na finanční web toto téma patří a třeba naopak dojdeme k závěru, že je to ráj na zemi a nesplněný sen každého z nás.
Pracujete v bance nebo máte někoho takového doma? Napište do diskuze nebo přes formulář do redakce FinExperta.
Raději upozorňuji, že zkušenosti, které byste nechtěli říct do očí svému šéfovi, není vhodné psát z pracovního počítače.