Problém nastal, když klientka bance nahlásila, že našla v internetovém bankovnictví mezi blokovanými, ale zatím nezaúčtovanými položkami platbu kartou, kterou neuskutečnila. Banka však i přes upozornění klientky částku 5 314 Kč odeslala a klientku odkázala na běžné reklamační řízení, které trvá 90 dní. Informaci včera uveřejnil web Aktuálně.cz.
Klientka mBank však nelenila a po 9 dnech se obrátila na Finančního arbitra, kde uspěla. Ten totiž opakovaně vyzval mBank k vyjádření, ovšem bez odezvy. Banka tak podruhé doplatila na svůj pasivní přístup, dostala pokutu a klientce musí odeslané peníze vrátit.
„Jestliže byla provedena neautorizovaná platební transakce, tedy v zásadě bez souhlasu plátce, musí banka částku připsat zpět na účet,“ rozhodl arbitr.
Problem je v zákoně
mBank se však hájí tím, že neměla ani čas vyřešit situaci bez arbitra, protože klientka nečekala oněch 90 dní, které má banka na vyřízení reklamace. Problém je také v zákoně, kde není jednoznačně vysvětlen pojem neautorizovaná transakce. Banka se ale rozhodla změnit přístup a vyjít klientům vstříc.
„Podle mluvčí mBank bude banka nyní za neautorizovanou transakci považovat i případy zneužití karty při zadání správných vstupních údajů jako číslo karty, platnost, kód CVV, tak tomu bylo i v tomto případě,“ píše Aktuálně.cz.
Pokud tedy bude takováto transakce provedena a budete ji reklamovat, mBank vám prý neprodleně po oznámení uvede účet do původního stavu a peníze strhne teprve po případném zamítnutí reklamace.