Pod názvem OK Point se v centru Prahy otevírá první společná pobočka mBank a finančně poradenské společnosti Broker Consulting. OK Pointy budou fungovat na principu franšízy a nabídnou i produkty jiných peněžních ústavů.
Spolupráce má oběma stranám zajistit přístup k novým skupinám klientů. „Poradci Broker Consulting mají v Česku téměř půl milionu klientů, kteří povětšinou patří spíše k těm, kdo by do mBank spontánně nepřišli.
Jde o klienty, kteří dávají přednost poradenskému modelu finančních služeb,“ říká mluvčí mBank Pavel Vlček. „Pro mBank jde o důležitý krok k dosažení cíle 700 tisíc klientů během tří let.“
OK Pointy, které budou fungovat na principu franšízy, však nebudou prodávat jen produkty mBank, ale i jiných peněžních ústavů. „Tím se budeme zásadně lišit od klasických bank,” říká provozovatel první pobočky v Petrské ulici Rudolf Rentsch.
Franšízant musí na začátku ze svého investovat kolem milionu korun. „Do konce příštího roku chceme mít 20 OK Pointů. Jednáme nyní s 90 vážnými zájemci,“ uvedl generální ředitel Broker Consulting Petr Hrubý.
Změna jména na poslední chvíli
Spolupráce banky s finančními zprostředkovateli není ničím novým. UniCredit provozuje na podobném principu pobočky se společností Partners. Vedly je k tomu shodné cíle jako nyní mBank. „O podobný koncept se budou pokoušet i další společnosti,“ očekává Hrubý. „Vidíme v tom silný potenciál v zahraničí jsou podobná místa už v provozu a jsou velmi úspěšná.“
Původně se společný podnik mBank a Broker Consulting měl jmenovat BrokerPoint. Na poslední chvíli se to ale změnilo. V Evropské unii je totiž zaregistrován průmyslový vzor s názvem BrokerPoint. „Ačkoli je podle nás tato registrace vzhledem k našemu použití zcela irelevantní, chceme mít jistotu, že nebudeme plýtvat energií na případné spory,“ uvedl ředitel Broker Consulting Petr Hrubý.
Článek vyšel na www.E15.cz