FinExpert.e15.cz

mBank – bilance po 100 dnech

První účet otevřela mBank 26. listopadu loňského roku. Od té doby uplynulo sto dnů. Jakou pozici si nový ústav za tuto dobu vytvořil?
mBank – bilance po 100 dnech

Zřejmě nejpřekvapivějším faktem je, že po třech měsících mBank eviduje téměř 80 tisíc účtů. Budeme-li předpokládat, že většina klientů si otevřela oba základní produkty zároveň, běžný účet mKonto a spořicí účet eMax, pak dostaneme zhruba 40 tisíc klientů. Za tak krátkou dobu to není zanedbatelné číslo. Sami představitelé banky neskrývají, že tento výsledek předčil jejich očekávání. Původní cíl totiž byl získat 160 tisíc klientů během tří let.

Vezmeme-li dále v úvahu, že mBank nabízí pouze dva, repektive tři základní produkty – dva typy účtů s platební kartou (účty však poskytují pouze základní služby), a nedávno spuštěnou hypotéku, pak se jedná zajisté o úspěch. Jako jediné vysvětlení tohoto zájmu se nabízí poplatková politika banky, která redukuje poplatky za vedení a správu účtů na nulu.

Právě nulové poplatky jsou tím, co vneslo na český bankovní trh změnu (viz předchozí články).

Samotný vysoký počet účtů však ještě není tím nejpodstatnějším, důležité je, kolik je na nich deponováno finančních prostředků. I zde se mBank může pochlubit. „V současné době spravujeme depozita v objemu několika miliard Kč, respektive v řádu stovek miliónů EUR“, říká generální ředitel mBank ČR Jiří Báča. Podle Báči se tak nesplnily předpovědi, že klienty mBank budou převážně nízkopříjmové skupiny. Největší skupina depozit je totiž v objemu od 500 tisíc do 1 miliónu Kč, přičemž 85 procent všech depozit je v objemu nad 100 tisíc Kč, a 60 procent nad 500 tisíc celkového objemu.

Trochu čísel

Typickým klientem mBank je muž mezi čtyřiadvaceti až čtyřiatřiceti lety. Ženy z celkového počtu klientů zaujímají přibližně čtvrtinu. Pokud jde o věkové rozložení, tak kromě zmíněné věkové skupiny 24 až 34 let, která tvoří téměř polovinu všech žadatelů o produkty mBank, je 22 procet ve věkovém rozmezí 35 až 45 let, dále 12 procent mezi 46 až 55 lety. Zajímavé je, že jen 10 procent klientů mBank je ve věku 18 až 23 let.

Jak na internetovou banku přísluší, 80 procent klientů požádalo o účet přes internet, přičemž z celkového počtu účtů je přes 60 procent aktivně využívaných (aktivním využíváním se rozumí peněžní převody v rádu tisíců Kč).

Na řadu přichází mHypotéka

Také u svého třetího produktu, jímž je hypotéka, mBank pokračuje v započatém směru a většinu hlavních poplatků redukuje na nulu. mHypotéka se poskytuje až na dobu 45 let, přičemž nabízí možnost výběru mezi variabilní úrokovou sazbou, která se odvíjí od sazby PRIBOR, již vyhlašuje ČNB, a fixní úrokovou sazbou. Existuje i možnost bezplatného přechodu mezi oběma možnostmi.

Novinkou je také tzv. bilanční mechanizmus (podrobněji zde), který umožňuje platit úroky pouze z rozdílu mezi aktuální dlužnou částkou a průměrným měsíčním zůstatkem na bilančním účtu. Hypotéku je rovněž možno bez poplatků předčasně splatit.

Kromě klasické hypotéky například na koupi či výstavbu nemovitosti poskytuje mBank dále možnost refinancování hypotéky. Nevyžaduje se osvědčení bonity, pokud má klient čistý výpis z rejstříku dluhů (CBCB) a délka trvání jeho současné hypotéky je minimálně 18 měsíců. Refinancování tvoří většinu dosud přijatých hypoték u mBank. Celkově se počet schválených hypoték zatím pohybuje v desítkách osob.

Pokud jde o obchodní síť, jíž internetová mBank disponuje, je ve shodě s původními prohlášeními omezena na finanční centra a tzv. mKiosky. V současnosti je možno je nalézt na v Praze, v Brně, Ostravě, Plzni a Liberci. Chystá se otevření v Olomouci, Hradci Králové, Praze, Ostravě, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Zlíně a Liberci.

Více produktů, více služeb

Kromě hypotéky, která se již nabízí, plánuje mBank v horizontu měsíců rozšířit svou nabídku o následující produkty: mPůjčka, kreditní karty, inkasní platby, kontokorent, investiční fondy, SIPO, účty pro podnikatele, SMS a email Push (notifikační služby), platební systém mPay.

Je zřejmé, že klienti mBank se nespokojí pouze se základními produkty, které jsou v nabídce dosud, a budou od svého nového bankovního ústavu rozšíření služeb vyžadovat.

Na závěr uveďme přece jen jeden negativní postřeh. Ačkoliv mBank deklaruje nejvyšší ochranu finančních prostředků i osobních údajů, přicházejí například platební karty i podepsané smlouvy běžnou poštou, což jistě za dostatečnou ochranu osobních údajů považovat nelze.

Další článek


 

Související články


celkem 22 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: co je spatnyho na zasilani karet beznou postou
Hondaq
7. 3. 2008, 15:35
Re: Vyse ulozky
Buffett
6. 3. 2008, 16:33
Re: Vyse ulozky
MoB
5. 3. 2008, 19:01
Re: Vyse ulozky
Martin
5. 3. 2008, 17:45
Re: co je spatnyho na zasilani karet beznou postou
Rafter
5. 3. 2008, 17:16

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená