FinExpert.e15.cz

Lidé hledají v letácích obchodníků hlavně potraviny

Podle studie Shopping Monitor 2010 společnosti INCOMA GfK si většina (71 %) domácností letáky prohlíží a 29 % z nich podle letáků dokonce nakupuje. Právě na tuto skupinu lidí se zaměřila anketa společnosti Retail Info, která provozuje portál www.akcniceny.cz. Zjišťovala, jaké slevy v letácích obchodních řetězců lidé nejvíce vyhledávají, jak často se nechají zlákat nabídkami v letácích k nákupu a jestli jsou ochotni kvůli akčním nabídkám změnit svůj oblíbený obchod a jít ke konkurenci. 

Z výsledků vyplynulo, že 78 % "letákomilů" nakupuje podle promo nabídek jednou týdně či dokonce častěji. Nákupy podle letáků jednou do měsíce nebo méně často pak přiznalo 22 % spotřebitelů. Celkem 64 % lidí uvedlo, že v letácích vyhledává zejména potraviny, 18 % preferuje elektroniku a 12 % odpovídajících se v letácích zaměřuje na sortiment pro dům, byt nebo zahradu. Zbylých 6 % lidí vypovědělo, že v letácích konkrétní výrobky nehledají a spíše se nechávají inspirovat.
 
Jak se ukázalo, u mnoha nakupujících, kteří mají zájem o zboží v letácích, stále vítězí obchod, který se nachází nejblíže od jejich bydliště (44 %). Více než čtvrtina respondentů (26 %) se považuje za loajální zákazníky, kteří mají svůj oblíbený obchod, kde realizují většinu nákupů a vzdálenost od domova pro ně není zásadní. Zbylých téměř 30 % nakupuje tam, kde zrovna nabízejí největší slevy a překážkou pro ně není ani delší vzdálenost od bydliště.
 
Podíl lidí, kteří podle letáků nakupují, je nejvyšší u lidí se středoškolským vzděláním bez maturity a vyučených (31 %), podobné číslo ale vykazují i lidé se základním vzděláním a s maturitou (29, resp. 30 %). Menší zájem o letáky jeví pouze vysokoškoláci (22 %). Úroveň distribuce letáků obchodníků je přitom vysoká a pokrývá téměř 90 % české populace.
 
„Pro maloobchodní řetězce jsou letáky i nadále klíčovým komunikačním prostředkem se zákazníkem. Zejména supermarkety a hypermarkety velmi pružně reagují na poptávku lidí, a do letákových akcí nejčastěji nasazují právě potraviny. Momentálně jde zejména o nápoje, maso a uzeniny, vysvětluje Jan Brokeš z Retail Info, který se stará o web AkcniCeny.cz.
Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Re: Také sleduji
Noxik
2. 6. 2010, 19:50
Také sleduji
Vladik
2. 6. 2010, 18:51

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená