Jak vyzrát na e-maily? Je důležité osvojit si systém. Třeba se inspirujete přístupem těch nejpovolanějších.
Generální ředitel Amazonu Jeff Bezos přidává k přeposílaným e-mailům jeden jediný znak. Když si zákazník Amazonu stěžuje přímo generálnímu řediteli, ten e-mail přepošle odpovědné osobě a přidá k němu jediné – otazník. Takový e-mail je pro zaměstnance něco jako tikající bomba, odpověď Bezos očekává v řádu hodin a před jejím odesláním ji musí vidět několik manažerů.

Generální ředitel sociální sítě LinkedIn Jeff Weiner posílá méně e-mailů

Jeho přístup vychází z jednoduché logiky – pokud chcete dostávat méně e-mailů, méně jich posílejte. Weiner si v předchozím zaměstnání všiml, že po odchodu dvou kolegů dostával o 30 % méně zpráv. Nebyly to pouze jimi psané e-maily, ale také odpovědi lidí, kteří byli v kopii. Došel k tomu, že pokud není nezbytně nutné e-mail psát, nedělá to.
Život ve Spojených státech dokonalý rozhodně není.
Spoluzakladatelka Birchboxu Katia Beauchampová naučila své zaměstnance zahrnovat do e-mailu termín požadované odpovědi. Jednoduché pravidlo, které výborně pomáhá s určováním priority.
Generální ředitel Zapposu Tony Hsieh zaměstnává tým e-mailových specialistů

Tony Hsieh má pětičlenný tým specialistů. Jejich pozice se údajně oficiálně jmenuje e-mailový nindža.
Jonathan M. Tisch z Loews e-mail nikdy nezačíná slovem já

Kdysi mu to poradil jeho šéf. Pokud začínáte slovem já, dáváte příjemci najevo, že jste důležitější než on.
Generální ředitel Applu Tim Cook čte většinu ze stovek e-mailů sám

Tim Cook vstává každý den ve 3.45 a dostává kolem 700 e-mailů. Většinu z nich sám přečte. Jak sám tvrdí, je workoholik.
Zakladatel Microsoftu Bill Gates má to štěstí, že e-mailů zase tak moc nedostává

Denně jich je kolem padesátky. Některé z nich vyřídí během dne, k ostatním se vrací večer.
Spoluzakladatelka Huffington Post Arianna Huffingtonová má tři železná pravidla

- Nečte e-maily půl hodiny před spaním.
- Nečte e-maily hned po probuzení.
- Nevyřizuje e-maily, když tráví čas se svými dětmi.
Generální ředitel Etsy Chad Dickerson má systém na zapamatování nových kontaktů
Dle Chada Dickersona je na vše potřeba systém. Když tedy potká někoho nového, okamžitě si jeho kontakt přidá do adresáře s poznámkou, při jaké příležitosti se seznámili. Když pak píše dotyčné(mu) e-mail, odkáže se na jejich setkání.
Generální ředitelka Hint Water Kara Goldinová brzy vstává, aby se mohla věnovat e-mailům
E-maily začíná číst již v 5.30. Podle nich si udělá představu, jak bude vypadat její den a jaké úkoly budou prioritní.
Generální ředitel Hootsuite Ryan Holmes čas od času všechny e-maily smaže

Ano, i ty nepřečtené. Pokud mu e-maily přerůstají přes hlavu, jednoduše se jich zbaví. Tuto očistu provádí ale maximálně jednou za několik let. Pokud byste se chtěli inspirovat, nezapomeňte do svého podpisu přidat dovětek ve stylu "Pokud jste neobdrželi odpověď na svůj poslední e-mail, přijměte mou omluvu."
Eric Schmidt z Googlu stručně odpovídá na každý e-mail

I kdyby odpověď měla znít "chápu, budu na tom pracovat", stejně ji pošle. Dle Schmidta se tak vytvářejí pozitivní pracovní vazby.
Randi Zuckerbergová, generální ředitelka Zuckerberg Media, má dvě základní pravidla

- Nečte e-maily dříve než 20 minut po probuzení.
- Když ji ovládnou emoce, s odesláním odpovědi počká.
Zdroj: Business Insider, článek vyšel na www.investicniweb.cz