FinExpert.e15.cz

Lednové nákupy v e-shopech by se mohly meziročně zvednout až o 20 %

Brno 25. ledna 2016

Počet odeslaných informačních SMS prostřednictvím brány neoGate  v prvních třech týdnech nového roku potvrzuje trend, který subjekty v e-commerce očekávaly. Lidé nechali řadu internetových nákupů až na rok 2016. Novoroční nákupy se tak vezou na letošní vlně rekordního nárůstu vánočních nákupů v českých e-shopech.

Vypovídají o tom statistiky společnosti Neogenia, která se specializuje na komunikaci v e-commerce. Podle její SMS brány neoGate, přes kterou e-shopy rozesílají obchodní a notifikační SMS zprávy, byla meziroční pozitivní změna zaznamenána u většiny segmentů služeb a zboží a růst aktuálně dosahuje téměř 20 %.

„Dle počtu odeslaných SMS se velká část obchodníků zaměřila přímo na zákazníky, kteří s nákupem čekali až na novoroční výprodeje. To naznačuje, že oproti loňskému roku vzrůstá význam novoročních kampaní, kam se alokuje stále větší podíl zimní kupní síly. Jde o jedno z mála období celého roku, kdy je český zákazník tolerantní vůči akvizičním slevovým kampaním. Tato chuť utrácet by na základě poznatků z loňského roku mohla pokračovat až zhruba do poloviny února,“ komentoval vývoj Ondřej Švrček, CEO Neogenia.

Celkem tři růstové vlny

Zatímco první vrchol pomalu končí, další brzy přijde. E-shopy se totiž teprve nyní začnou připravovat na další vlnu slev, která má pomoci uvolnit sklady pro nové zboží. Následující zlevnění by dle očekávání mělo znamenat i výraznější propad cen u sezónního zboží a také u toho, které je nahrazováno novými produkty. Následovat budou letní sezónní kampaně a poslední vlnou potom budou ke konci roku 2016 opět předvánoční nákupy.

Celý e-commerce trh v roce 2016 poroste o více jak 18 % a očekává se, že na konci roku by měl atakovat hranici 100 miliard korun. Většinu z toho si ukousnou velcí hráči, ale i ty menší mají velkou šanci zaujmout trh. „Letos opět očekáváme růst významu zákaznické péče a přesného cílení. I z toho důvodu stoupá důležitost kvalitně navržené přímé komunikace. E-shopy budou kromě e-mailingů stále více zařazovat i další kanály – očekáváme jak posílení SMS zpráv, tak první kampaně uskutečněné s pomocí automatických hlasových zpráv, které jsou v e-commerce novým trendem,“ dodal Ondřej Švrček.

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  7

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více