Sbližování cen automobilů v Evropské unii zůstalo v prvním pololetí 2006 oproti poslednímu měření před půl rokem víceméně neměnné. Vyplývá to z pravidelné zprávy , kterou zveřejnila Evropská komise. V dlouhodobém horizontu je nicméně patrný konvergenční trend vyplývající z odstraňování obchodních hranic a bariér na jednotném vnitřním trhu EU.
V Česku jsou auta nejdražší
V absolutním vyjádření – bez započítání daní – jsou nejlevnější auta v Unii v Dánsku, Finsku a Maďarsku. Naopak nejdražší auta bez daně z přidané hodnoty se prodávají v České republice, a to průměrně o 7,3 % více než představuje průměr celé EU. Druhá nejdražší auta (bez DPH) se prodávají v Německu.
Rozdíly cen automobilů mezi státy eurozóny jsou průměrně nižší (4,4 %) než mezi všemi 25 členy EU (6,5 %). Zároveň také platí, že v desítce nových zemí se auta prodávají levněji než v zemích EU-15. V desítce nejprodávanějších automobilů byl největší cenový
rozdíl bez DPH zaznamenán u Fordu Focus, který se v Německu prodává o zhruba 30 % dráže než ve Finsku.
Rozdíly v cenách Škody Octavia

Největší rozdíly jsou u menších vozů
Obecně lze konstatovat, že cenové rozdíly prodávaných aut v jednotlivých zemích jsou patrnější u menších levnějších vozů než u luxusních značek. Rozdíly v ceně automobilů, které jsou v některých zemích dvojnásobně i více dražší, má na svědomí zejména daň
z přidané hodnoty, jak lze demonstrovat i na případu Škody Octavie. Tu lze s motorem 1,6 l / 75 kW a v provedení Ambiente nejlevněji nakoupit (cena včetně DPH) v Litvě za necelých 13 tisíc euro a nejdráže v Dánsku za téměř 27 tisíc euro.
Zdroj: Měsíčník EU aktualit