Banky se zlepšují v přístupu ke svým klientům a v informovanosti svých pracovníků. Bankovní instituce však mají nevyrovnanou kvalitu. V porovnání s minulým rokem se téměř u všech kvalita změnila. To vše vyplývá z testování bank realizovaného v průběhu července analytickou agenturou Datank. A to v rámci výzkumu Nejlepší banka 2015 a Nejlepší pojišťovna 2015.
Pokud chceme nominovat vítěze, patří mezi ně Equa bank, Era Poštovní spořitelna a Sberbank. Testování probíhalo tak, že banku či pojišťovnu navštívil „falešný“ klient (pracovník Datanku). A právě u jmenovaných bank se setkal s největší vstřícností, získal nejúplnější informace o produktu. Nejvstřícnější bankéři byli objeveni v Equa bank. Hned za Equa bank byla Sberbank, Wüstenrot hypoteční banka. Co se týče kvality, komplexnosti a profesionality podaných informací na nejvyšší stupínek vyšplhala Era Poštovní spořitelna, v závěsu za ní opět Equa bank, Sberbank a Česká spořitelna.
V časovém horizontu se bankéři v přístupu ke svým klientům celkově zlepšují. V letošním roce získaly banky v průměru 20,3 bodů z celkového počtu 30. Loni to bylo 19 bodů. Rozdíl v kvalitě obsluhy mezi jednotlivými bankami je ale poměrně velký. Mezi nejlepší a nejhůř hodnocenou bankou je 15 bodový rozdíl, tedy celá polovina možných bodů. Problém je ale v tom, že banky nejsou schopné poskytovat tuto kvalitu dlouhodoběji. Svědčí o tom skutečnost, že jedinou bankou, která se v loňském i letošním roce umístila v první trojce v oblasti vstřícnosti nebo kvality informací, byla pouze značka Era.
Zlepšení oproti loňskému roku
V letošním roce se banky zlepšily v komunikaci s klienty, oproti loňskému roku mnohem častěji nabízely další schůzku, častěji se klienta dotazovaly, zda všemu rozumí, na konci rozhovoru vše stručně shrnuly. Dále si pracovníci banky své klienty předcházeli tím, že jim nabízeli kávu, vodu nebo čaj. Takto v letošním roce zahajují návštěvu v Air Bank, Equa bank, Sberbank a Wüstenrot hypoteční bance. V roce 2014 nápoje nabízela pouze Air Bank.
Banky však šetří na tištěných informacích. Jejich pracovníci by měli při mluveném projevu vše zvýrazňovat i v tištěném textu, což dělají pouze v pěti bankovních institucích.