Pokud rádi nakupujete v e-shopech, možná se vám už někdy stalo, že zboží ne vždy splňovalo to, co prodávající nabízel. Přesvědčili se o tom i inspektoři ČOI například po zakoupení ložní sady Dreamland. Měla být z dutých vláken, s bavlněným potahem a vhodná pro alergiky.
Údaje na dodaném zboží však deklarovaly obsah bavlny v potahové látce pouze 50 %, náplň „značkové vlákno“ a o použitelnosti pro alergiky žádná zmínka. Ani to však neodpovídalo skutečnosti. Laboratorní testy prokázaly pouze 20% podíl bavlny v potahu a v náplni minimální obsah dutých vláken, zato příměs usňových proužků a jiných textilních příměsí pro alergiky zcela nevhodných.
„Po převzetí zboží zakoupeného v e-shopu se vyplatí vždy údaje uvedené na výrobcích porovnat s informacemi, podle nichž spotřebitel zboží vybíral. Nesouhlasí-li, je na místě od kupní smlouvy odstoupit,“ doporučuje Vladimír Velčovský, ústřední ředitel ČOI.
Kontrolou obchodních podmínek e-shopu bylo dále zjištěno, že před plněním nebyly spotřebiteli poskytnuty ani povinné informace o záruce a následných právech. S prodávajícím bude zahájeno správní řízení pro porušení informačních povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele a podezření na užití klamavých obchodních praktik.
Česká obchodní inspekce radí ihned po převzetí zboží zakoupeného na dálku, vždy zkontrolovat údaje na výrobcích a samozřejmě porovnat s informacemi, podle nichž jste zboží vybírali. V případě že nejsou totožné, máte možnost od smlouvy odstoupit – do 14 dnů bez udání důvodů, po uplynutí této doby pro rozpor věci s kupní smlouvou.