Monetka se plní prostřednictvím bankovního převodu na účet provozovatele, a poté umožňuje platbu na internetu u obchodníků, kteří ji akceptují.
„Neexistuje jiný prostředek, který umožňuje takto snadno a bez vysokých nákladů realizovat drobné platby za zboží nebo služby na internetu. Monetka je peněženka, ze které vytahujete „drobné“ – dvacetikorunu, padesátikorunu – a platíte jimi. Zkuste si to dnes na internetu zrealizovat jinou cestou – pokud vy zaplatíte třicet korun, příjemci bude doručeno třeba čtrnáct,“ říká Jiří Hlavenka, šéf společnosti CP Books, která Monetku provozuje.
Poukazuje tak mimo jiné na fakt, že při platbě tzv. SMS mikroplatbami, kdy zákazník platí odesláním SMS na příslušné číslo, se k příjemci dostane jen 70 – 40 % zaplacené sumy. Zbytek si formou poplatků rozdělí operátor a technický provozovatel služby.
„Premium SMS, případně SMS mikroplatby může využít skoro 100 % populace od mládeže, přes lidi v produktivním věku po důchodce,“ argumentuje zase Nikolaj Šťáhlavský, ředitel společnosti ComGate, která nabízí služby SMS mikroplateb a Premium SMS a uzavírá: „Věřím tomu, že nakonec i dodavatelé obsahu a služeb se budou rozhodovat mezi variantou velký podíl z malého objemu plateb oproti menšímu podílu z velkého objemu.“
Cílem provozovatele Monetky je mít na konci roku pět tisíc aktivních zákazníků a více než 100 obchodních partnerů – příjemců elektronických peněz.
Jakým způsobem bude Monetka realizovat zisk však Jiří Hlavenka odmítl sdělit. „Obchodní modely máme samozřejmě nachystané, ale bylo by netaktické je sdělovat dlouhou dobu dopředu,“ uvedl.