Odchodem Direct Pojišťovny z českého trhu se sice sníží konkurence, nepatrně nižší nabídka produktů se ale na cenách pojištění nijak neprojeví. Ukončení činnosti Direct Pojišťovny a konec projektu s podobným obchodním modelem Allianz Direct však přece jen něco o českém trhu s online pojistkami vypovídá. Pojišťovny si často neví rady s prodejem svých produktů přes internet.
Direct pojišťovna nebyla úspěšným online prodejcem
Ačkoli Direct Pojišťovna své produkty nabízela pouze prostřednictvím internetu a telefonických objednávek, ani zdaleka nepatřila k těm hráčům na trhu, kteří se snaží konkurovat hlavně cenou. Její produkty se řadily spíše k dražším. O nepříliš povzbudivých ekonomických výsledcích Directu se navíc vědělo již delší dobu a bylo jen otázkou času, kdy anglickým majitelům dojde s touto nepříliš ekonomicky úspěšnou českou pojišťovnou trpělivost.
Direct Pojišťovna uvádí, že za pět let působení na českém trhu získala cca 70 000 pojistných smluv povinného ručení. Za tuto dobu bylo přitom na celém českém trhu online sjednáno okolo 350 000 povinných ručení. Direct Pojišťovna tedy měla na online prodeji tohoto pojištění pouze 20% podíl. Navíc tato pojišťovna ani zdaleka nepatřila k velkým internetovým prodejcům. Přes internet v ní bylo sjednáno pouze 25 % smluv povinného ručení a zbytek svého kmene získala prostřednictvím telefonických objednávek.
Pojistné smlouvy zůstávají v platnosti
Odchod Direct Pojišťovny z českého trhu a konec online prodejce Allianz Direct, který bude včleněn do běžné obchodní sítě Allianz pojišťovny, jen dokazuje potřebnost porovnávacích a prodejních portálů. Ne všechny pojišťovny zkrátka online prodej úspěšně zvládají.
Sami klienti nemusí mít z konce Direct Pojišťovny žádné obavy. Všechny pojistné smlouvy zůstávají v platnosti do konce pojištění. Direct Pojišťovna samozřejmě také dostojí všem svým smluvně garantovaným závazkům.
Autor je ředitelem nezávislého portálu ČeskéPojištění.cz.