Kdo častěji nakupuje přes internet a utrácí své peníze? Muži nebo ženy? Odpověď je v celku jasná. Samozřejmě ženy. Vyplynulo to z každoročního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Češi si na nákup přes internet zvykli a nakupují tak téměř všechno. On-line nákup je pohodlný, věci seženeme levněji než v kamenných obchodech, můžeme si porovnat ceny. Téměř 46 % české populace nakupuje přes internet alespoň jednou do měsíce.
Přes internet nakupujeme čím dál více, což nahrává i podvodníkům.
Internetovou nakupovací mánii začíná čím dál více trpět něžné pohlaví. Ženy nakupují o 10 % častěji než muži. „Tento výsledek je na první pohled překvapující, nicméně jen potvrzuje, jak roste důvěra v českou e-komerci. Nárůst pravidelně nakupujících žen také otevírá nové možnosti obchodníkům,“ dodal Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Nejčastěji provádíme nákup přes internet ve věku 25 – 34 let. V této věkové kategorii provede minimálně jednou do měsíce on – line nákup 68 % populace. Nejméně často je to z pochopitelných důvodů u osob starších 55 let.
„Můžeme tedy říct, že typickým zákazníkem, který pravidelně nakupuje na internetu, je žena ve věku 25 až 34 let z města s počtem obyvatel vyšším než 100 000,“ uzavírá téma výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.