FinExpert.e15.cz

Kdo je typický český „dolarový“ milionář?

Zajímalo by vás, jak žijí, kam investují, co rádi dělají a jaké značky mají spojené s úspěchem čeští a slovenští dolaroví milionáři?
Kdo je typický český „dolarový“ milionář?

Čeští a slovenští dolaroví milionáři jsou středního věku, v průměru dosahují respondenti 47 let v Čechách a 45 let na Slovensku. Investují do sebe a své rodiny či svého podnikání. Jsou hrdými patrioty, které pálí korupce, nedostatek politických lídrů a vize. K budoucnosti Evropské Unie jsou více optimističtí než veřejnost. Nejvíce je potěší dovolená a čas strávený s blízkými. Úspěch mají spojený s Porsche, BMW a Mercedesem. Obdivují Apple a z tuzemských značek mají rádi Škodu, Pilsner Urquell, Budvar či Kofolu. Svět milionářů je zejména světem mužů, ženy tvoří pouhých 10 %. Tyto výsledky přinesl průzkum J&T Banky.

Dolaroví milionáři jsou nejčastěji majiteli či jednateli firem (60 % v ČR, 71 % v SR) nebo osoby samostatně výdělečně činné (10 % v ČR, 11 % v SR). Jen 14 % respondentů, respektive 10 % na Slovensku, se nachází v roli zaměstnance.

Do čeho investují?

Nikdo z dotazovaných není hráčem, který by riskoval všechny svoje prostředky. V průměru činí rizikové investice 30 % jejich portfolia, na Slovensku 27 %. Kam by tedy doporučili investovat 1, 5, 10 a 50 milionů korun? V každém případě nezapomínají investovat do sebe a rodiny či do svého podnikání. U vyšších částek pak přichází na řadu další investiční příležitosti v podobě nemovitostí, pozemků a bankovních či finančních produktů.

„Dalo by se říci, že od částky 5 milionů korun již roste chuť investovat. Deset milionů korun je však tím pravým odrazovým můstkem pro diversifikaci portfolia a více rizikové investice. Kromě pořízení nemovitostí či pozemků a půdy by Češi investovali do akcií (40 %), které nejsou pro Slováky v tomto objemu tolik zajímavé (15 %) a investovali by spíše do dluhopisů (31 %). Při investici 50 milionů vedou jednoznačně nemovitosti či pozemky a půda. Objevují se také bankovní produkty, zlato a drahé kovy či akcie, které by volilo 48 % českých a 36 % slovenských milionářů,“ uvádí zpráva J&T Banky.

Za rizikovou část svých investic považují především akcie, dluhopisy, směnky a obligace či investice do podnikatelského záměru. Překvapivě 9 % českých a 13 % slovenských dolarových milionářů považuje za rizikové neinvestovat. Naopak za bezpečné považují reality (45 % v Čechách a 42 % na Slovensku), termínované vklady a účty, dluhopisy, směnky a obligace či zlato, drahé kovy a drahokamy. Obecně se dá říct, že dolarový milionář sleduje ekonomické dění a zajímá se o vývoj domácí ekonomiky.

Bohatí a značky úspěchu?

„Dolaroví milionáři si rádi dopřejí značkové věci především kvůli jejich kvalitě a spolehlivosti. Jaké značky u milionářů vedou a které považují za symbol úspěchu? Tři čtvrtiny z nich nedokázalo označit konkrétní oděvní značku, kterou mají spojenou s úspěchem. Vysvětlení je nasnadě, luxusní oblečení je v určité míře dostupné i širším vrstvám na rozdíl od drahých automobilů,“ uvádí zpráva J&T Banky.

Jedinou kategorií, kde dokázala nadpoloviční většina respondentů určit značky, které berou za symbol úspěchu, jsou automobily. Zdá se, že auty úspěšných jsou především německé vozy, když se na prvních příčkách českých milionářů umístili Porsche (15 %), BMW (14 %) a Mercedes (13 %). Na Slovensku je to pak jednoznačně právě Mercedes (29 %), více do popředí se tam také dere Bentley (11 %), který v Čechách označilo pouze 3 % respondentů.

Nakolik dolaroví milionáři dávají své bohatství na odiv?

České milionáře nejlépe rozděluje, jak se staví k výroku: „Snažím se žít skromně navzdory svým finančním možnostem“ Milionářů, které je možné nazvat jako „okázalé“ je 39 %. Jeho prototypem je 45letý muž, který o něco více riskuje a nejvíce ho pálí podmínky pro podnikání. Bohatství spojuje s Porsche. Preferuje zahraniční značky, ale pokud by měl označit nějakou českou pak je to Mattoni či Becherovka.

„Skromní“ milionáři jsou o trochu starší, je jim průměrně 48 let, a daleko větší zastoupení zde mají vedoucí pracovníci v roli zaměstnance. Častěji si udělají radost pořízením dárku pro své blízké. Úspěch spojují s BMW a ztotožňují se s heslem: „Dávat najevo, že na to mám, není můj styl.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více