Ptali jsme se Raiffeisenbank, co by se stalo v případě, že na podvodný mail zareagujete. Mluvčí Raiffesisenbank Tomáš Kofroň odpovídá: „Důležité je asi především zmínit, že i kdyby se klient „nachytal“ a přístupové údaje poskytl, tak mu stále nehrozí žádné zneužití účtu.
Veškeré aktivní operace je nutné potvrdit dalším nezávislým kódem zpravidla SMS zprávou či různými kalkulátory. Pokud by tedy klient na ten email reagoval, o žádném takovém případu však nevíme, pokus jsme totiž včas odchytili, tak se pachatelé maximálně dostanou na jeho účet. Tzn., že uvidí například, jaký má zůstatek na účtu, odkud a kam chodí jeho platby, ale nebudou moci žádné peníze z účtu vyvést.
Každopádně klienty důrazně upozorňujeme, že na podobné maily nemají reagovat a že banka nikdy po klientech žádné citlivé údaje přes email nevyžaduje. Pokud by klient ale opravdu reagoval, měl by co nejdříve informovat banku, která příjme potřebná bezpečnostní opatření například přenastavení uživatelského přístupu. Žádné bezprostřední zneužití účtů ale v naší bance při takovýchto pokusech nehrozí.