Mají banky šanci si přitáhnout své klienty pomocí soutěže, nebo nás jejich praktiky nechávají chladnými? Na tuto otázku se pokusila odpovědět agentura Stem/Mark prostřednictvím svého průzkumu.
Jsme ochotní si otevřít nový účet za možnost vyhrát auto či byt?
Jedna třetina dotazovaných odpověděla, že by se tímto způsobem nalákat nenechali. 40 % dotázaných uvedli, že spíše ne. Této soutěže by se zúčastnil každý dvacátý. Banky si tímto způsobem tedy moc klientů nezískají, naopak ti, kteří na takovouto podmínku přistoupí, mají poměrně velké šance auto či byt skutečně vyhrát.
Věrnostní programy tedy klienti velmi nevyužívají
Rozhodně se nepřetrhneme ve sbírání bodů za platbu kartou. Ani využívání různých slev nebo jiných bankovních benefitů nám příliš neučaruje. Při výzkumu agentury Stem/Mark uvedli klienti bank, že jsou členy v bankovním věrnostním programu a to ve 40 %. Benefity a věrnostní programy nevyužíváme možná proto, že jsme lenošní. Nechce se nám studovat podmínky, vyplňovat formuláře a zjišťovat, kde by se daly slevy využít. Pro desetinu z nás jsou pravidla programu příliš složitá, téměř každý šestý usoudil, že požadavky na splnění podmínek programu jsou příliš náročné. Banky by se možná měly zamyslet nad faktem, že 40 % respondentů uvedlo, že je věrnostní program jejich banky vůbec neoslovil. Banky se ve své aktivitě také nepřetrhnou. Více než čtvrtina dotazovaných uvedla, že jejich banka žádný věrnostní program nenabízí.