FinExpert.e15.cz

Jak si zajistit věrnost zákazníků?

Využijte příležitost a ukažte, že jste tu stále pro zákazníky.
Jak si zajistit věrnost zákazníků?

Následující tipy vám pomohou získat věrnost zákazníků. Největšího účinku pak dosáhnete, budete-li se řídit všemi. Nápadů na upevňování zákaznické loajality je samozřejmě více, tím nejdůležitějším krokem je jejich realizace. Pokud to totiž neuděláte vy, můžete si být jistí, že dříve či později to udělá vaše konkurence.

1. Nabídněte záruku

Každá firma může zákazníkům nabídnout atraktivní záruku. Jste-li ochotni riskovat svou reputaci, okamžitě získáváte výsadní postavení mezi konkurencí.

2. Zařiďte bezplatnou info - linku

Stojíme o vás, a proto chceme, aby se vám s námi lépe komunikovalo. Co byste řekli na infolinku gratis.

3. Provozní hodiny pro zákazníky

Vhodná provozní doba, správný sortiment nebo jednoduché uzavírání smluv a objednávek, to vše jsou způsoby, jak zákazníkům ulehčit nákupy a rozhodování.

4. Zveřejněte osobní mobilní čísla

Vědomí, že vás klienti mohou zastihnout i po pracovní době, dodává zákazníkům důvěru ve vaši firmu.

5. Nabídněte své zkušenosti

V každém oboru existují otázky, na které se zákazníci často ptají. Zkuste takové otázky sepsat a připravit na ně odpovědi. Získáte si mj. mezi konkurencí postavení
odborníka.

6. Komunikujte

Udržujete-li se svými zákazníky kontakt, dáváte jim najevo, že na ně myslíte a neberete je jako samozřejmost. Zákazníci chtějí vědět, co umíte a jak jim pomůžete, a ne jen co prodáváte.

7. Poděkujte

Řeknete-li zákazníkům „děkuji“, dáváte jim najevo, že si jich vážíte.

8. Buďte nadšeni svými výrobky

Zapálit ostatní může jen ten, kdo sám hoří (nadšením).

9. Uspořádejte „Den zákazníků“

Musíte se ale od ostatních odlišit skutečným zájmem o zákazníky.  Pokud si při této příležitosti něco koupí, považujte to za bonus.

10. Nezapomínejte na dlouhodobé zákazníky

Udržujte proto se stávajícími zákazníky kontakt. Zabráníte tak myšlenkám, že veškerou péči věnujete novým zákazníkům.

11. Slibujte, co můžete dodržet

Jakmile zákazník zjistí, že jste jej podvedli, zařadí vás do kategorie „nespolehliví“ a toho se budete jen těžko zbavovat.

12. Naslouchejte

Poslouchejte klienty, i když mluví o věcech, které právě nemají s nakupováním vašich výrobků nic společného.

13. Reagujte co nejdříve

Okamžitá odpověď nebo reakce zákazníkům signalizuje, že máte zájem s nimi
spolupracovat.

14. Překvapte je

Stačí poslat neočekávané přání k narozeninám, k povýšení nebo k úspěšnému obchodu. Zákazníci si vaši péči zapamatují a budou si jí cenit.

15. Buďte jiní než konkurence

Image většiny firem je šedivá. Vymaňte ze standardní šedi a zaujměte své klienty atraktivním logem, designem firemního štítu, neobvyklým řešením prodejny, vzhledem svých automobilů nebo barevností své reklamy.

16. Rozhodujte okamžitě

Fráze typu: „Já to zjistím a pak vám zavolám“, posílají zákazníka ke konkurenci. Jste-li schopni rozhodnout se na místě a ihned, ztrácí klient důvod kontaktovat konkurenci.

17. Prodávejte i na fakturách

Spousta firem používá předtištěné faktury s kolonkami, které pochází z dob hluboké totality. Zákazník, kterému pošlete fakturu, ale musí cítit, že od vás dostává více, než za co zaplatil. Popis zboží nebo služeb by tak měl vypadat větší než jeho cena.

18. Dopis = konkrétní osoba

Je možné poslat každému z klientů dopis, jenž je adresován přímo jemu.

19. Ukažte, jak ušetřit peníze

Budete-li se vždy snažit minimalizovat zákazníkům náklady, budou mít o důvod méně porovnávat vaše ceny s konkurencí.

20. Odpovídejte na vše

Vaše pomalá nebo žádná reakce je známkou nízké profesionality. Snažte se odpovědět na každý vzkaz a zprávu a získáte tak dobrou pověst firmy.

21. Udělejte něco navíc

Pokud si klienty získáte nadstandardním přístupem, ochotou pro ně něco sehnat nebo neobvykle krátkou dodací lhůtou, budou mít důvod se o vás mezi svými známými zmínit.

22. Odpovídejte profesionálně

Uvedete-li se v telefonu slovy: „Firma ABC, dobrý den...“, zní to mnohem lépe než prosté „ABC...“. Zákazníci, kteří nemají možnost přijít do vaší prodejny, hodnotí vaši firmu podle toho, jak s nimi po telefonu jednáte.

23. Zpříjemněte čekání

Pokud na vás zákazníci musí čekat, udělejte vše proto, aby toto čekání bylo co nejméně nepříjemné. Nabídněte jim třeba kávu, misku s jablky, talířek s jemným pečivem.

24. Odměňte ty, kteří vás doporučují

Pokud je některý zákazník natolik spokojený s vašimi službami, že k vám přivede dalšího zákazníka, je to důvod k odměně. Nabídněte slevu, pozornost, přednostní služby jen pro něj nebo zařazení do výhodnější odběratelské kategorie.

Autor pomáhá firmám zvyšovat prodej a zisk a provozuje stránku www.JakZvysitProdej.cz.

Článek vyšel v časopisu Osobní finance.

 

Další článek


 

celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Banan.cz toto nepozna
Tomáš Kusenda
25. 1. 2010, 20:54

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená