FinExpert.e15.cz

Jak se změnil trh s diamanty s nástupem generace “millennials”?

Na koncovém trhu s diamanty hrají čím dál tím větší roli tzv. millennials, tedy lidé narození mezi roky 1980 až 1999. Je to generace třicátníků, kteří již delší dobu vydělávají a mohou si dovolit pořídit šperky nebo luxusní hodinky. Navíc v tomto věku nejčastěji vstupují do manželství, tedy vybírají zásnubní a snubní šperky. Podle názoru obchodníků většinu zákazníků z této generace zajímá kvalita kamene více než jeho velikost a jsou ochotni utratit i větší sumu peněz za to, co opravdu chtějí. Problémem může být jejich představa o ceně, kterou si vytvářejí na základě cen u internetových prodejců. 

Samotné koupi předchází důkladný průzkum na internetu, který trvá třeba dva až tři měsíce, než přichází s víceméně jasnou představou do showroomu. Prodejci se jednoznačně shodují na tom, že nyní jsou zákazníci mnohem více informovaní a mají jasnější představu, co by v butiku chtěli dostat, než před třiceti lety, kdy nakupovala generace jejich rodičů. Často také chtějí upravit design šperku podle svého návrhu a při výběru zásnubního prstenu nezřídka asistuje žena, která prsten od svého nastávajícího dostane. Millennials také zajímá vztah k životnímu prostředí a lidským právům. Kameny se sociálním přesahem v této cílové skupině najdou své kupce i přes vyšší cenu. 

„Co je charakteristické pro millennials je jejich finanční gramotnost. Chtějí diverzifikovat majetek a část peněz vkládají do komodit. U investice do diamantu to je kromě velkého zhodnocení v čase i emoční záležitost či touha založit rodinnou tradici,“ říká Luboš Říha, prezident DIC, a dodává: „Ale jsou i tací, co ještě tolik na zajištění své rodiny nemyslí a poptávají investiční diamanty především na spekulace.“

„Ze zkušenosti našich obchodníků se poptávají spíše menší investiční diamanty do jednoho, maximálně dvou karátů. Investoři chtějí mít ve svém portfoliu raději více menších a kvalitních kamenů, než jeden velký. Takto sestavené portfolio je více likvidní. Kdyby nastala situace, kdy musí kámen prodat, je škoda přicházet o peníze prodejem velkého kamene, který umí v čase udělat krásná procenta,“ doplňuje Říha. „Obecně se dá říci, že současným trendem je preference kvality kamene před jeho velikostí. Naši zákazníci chtějí co nejkvalitnější kameny dle barvy, čistoty, bez fluorescence, v ideal cut atd.,“ uzavírá. 

Jak tuto generaci ještě více nadchnout pro diamanty? Dnešní třicátníky, na rozdíl od předcházejících generací, které vnímaly diamant jako symbol bohatství, nelákají „věci“, ale „příběhy“. Proto se musí změnit i marketingová komunikace. To si dobře uvědomuje The Diamond Producers Association (DPA), která bude na millennials cílit novou kampaní se sloganem „Real is Rare, Real is a Diamond“. Obecně marketing musí být více informativní než přímo zaměřený na produkt a vycházet ze silných příběhů a té správné image značky. Kromě náplně kampaně jsou důležité i použité kanály pro přenos sdělení.

Sociální sítě a spolupráce s blogy jsou pro prodejce diamantových šperků v komunikaci k millennials klíčové. Dle ankety Rapaport Magazine mezi prodejci v USA jasně vyplývá, že ke komunikaci používají převážně Facebook, Instagram a Pinterest, přes které postují lifestylové obrázky s jejich produkty. Zároveň se zákazníky sdílejí aktuální dění a jejich postřehy nebo události. 

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více