Polovina lidí do 60 let, kteří nakupují na internetu, si někdy objednala zboží na základě reklamního banneru. Tedy viděla reklamu, poté klikla na odkaz a zboží koupila. 13 procent z nich nakupuje tímto způsobem celkem často. Náchylnější k těmto reklamám jsou ženy. Bannery zabírají především u oblečení, potravin, elektroniky a léků. Vyplývá to z průzkumu banky Cetelem, který zjišťoval nákupní zvyklosti.
Dále z něj například vyplynulo, jak moc důležitá je pro Čechy reputace prodejce. Drtivá většina ji zohledňuje při výběru obchodu a platby za zboží. Téměř polovina se o ni zajímá při každém nákupu. Vůbec si reputaci prodejce nezjišťuje pouhé necelé procento lidí. Především však proto, že již mají s daným prodejcem zkušenost nebo je cena zboží tak nízká, že jim to nestojí za námahu.
Raději dopravu zdarma, než rychlé doručení
Při výběru konkrétního internetového obchodu hraje u Čechů vedle reputace prodejce (93 procent) zásadní roli také cena zboží (97 procent) a šíře sortimentu (94 procent). Dopravu zdarma zohledňuje85 procent stejně jako možnosti platby, které jsou pro lidi důležitější než rychlost doručení (79 procent). Existence dostupného výdejního místa hraje roli u 73 procent respondentů.
Přes internet pak Češi nejčastěji nakupují elekroniku (82 procent), oblečení (73 procent), obuv (37 procent), kabelky a tašky (35 procent), šperky a hodinky (31 procent) či například spodní prádlo (30 procent).