Problematická doba doručování
Během pracovního týdne nezbývá mnoho času na vyzvedávání poštovních zásilek na poště, tudíž se doporučený dopis stává pro jeho adresáta noční můrou opakující se i několikrát měsíčně. Scénář průběhu doručování dopisů je ve většině případů naprosto identický. Doručovatelka vás v dopoledních hodinách nezastihne v místě vašeho trvalého bydliště. Výsledkem je fakt, že si pro zásilku budete muset zajít na poštu osobně. Následuje problematické uvolňování z práce a k tomu se připojuje mnohdy nevyhovující provozní doba poštovního úřadu, a tak tato situace lidem řádně komplikuje život. Navíc doporučených zásilek po hříchu přibývá, než ubývá a většinu z nich si lidé vyzvedávají až v odpoledních či večerních hodinách. Česká pošta však na tuto skutečnost adekvátně nereaguje. Je-li vám tato situace dobře povědomá, jistě jste již přemýšleli, jak tuto nepříjemnou situaci řešit či zda vůbec nějaké řešení existuje.
Vyzvedávání zásilek na jiné poště
Veřejnosti ne příliš známá cesta vedoucí k řešení těchto nepříjemných situací je služba pošty, která vám umožní vyzvednutí takové „nedostupné zásilky“ na jiné poště. Ta se může nacházet v blízkosti místa, kde pracujete, popř. kam chodíte nakupovat. V nabídce služeb České pošty najdete totiž službu označovanou jako „změna ukládací pošty již uložené zásilky“. Jedná se o méně známou a využívanou službu pošty, která vám však může velmi pomoci při vyzvedávání doporučených zásilek. Princip služby je v tom, že České poště oznámíte místo, kam má být uložená zásilka přesměrována a kde si ji bez potíží následně vyzvednete.
Máte to zadarmo
Na základě výše uvedeného vás jistě napadne, zda-li je tato služba zpoplatněna. Možná budete překvapeni, ale Česká pošta přepraví zásilku na svoji jinou pobočku zcela zdarma. Přitom se nemusí jednat jen o doporučené dopisy. Obdobným způsobem bude řešeno i přeposlání balíků, cenného psaní popř. i nadměrně velké zásilky, která by se vám nevešla do poštovní schránky.
Jak na to?
O přeposlání zásilky můžete požádat telefonicky na poště, kde je vaše zásilka uložena. Kontaktní telefon na pobočku pošty najdete na výzvě k vyzvednutí zásilky. Tuto záležitost můžete rovněž řešit na pobočce pošty, kam má být zásilka přeposlána, nebo i prostřednictvím internetu na stránce www.ceskaposta.cz – služby on-line, elektronická podatelna. O přeposlání zásilky můžete požádat jednorázově, zařídit však jde i tzv. trvalé přeposílání zásilek. V tomto případě je požadována písemná žádost, kterou můžete podat na kterékoli poště. Jistě příjemné bude zjištění, že i tato služba je poskytována bezplatně.
Přehled služeb České pošty poskytovaných zdarma
- Úložné
- Vrácení poštovní zásilky nebo poštovní poukázky odesilateli
- Změna ukládací pošty pro jednotlivé zásilky
- Stálá změna ukládací pošty
- Převzetí domovních klíčů poštou
- Zaslání výpisu plateb SIPO – elektronicky na emailovou adresu