FinExpert.e15.cz

Jak jsem hledal levnou banku [Osobní zkušenosti]


Pepox  |  28. 03. 2012 06:11

Celý článek se točí pouze kolem Vašeho subjektivního hodnocení vzhledu delfínků a kostiček v IB atd.. To, co se Vám nelíbí, může naopak někomu připadat skvělé. Pokud vím, tak např. IB u Fia bylo možné právě díky jeho strohému vzhledu bez problémů používat i na tom nejobyčejnějším mobilním telefonu. K čemu jsou mi "kudrlinky", na které musím mít v kapse výkonné PC? A ještě jeden dotaz: co je to, prosím Vás, "standardizovaný vzhled internetového bankovnictví"?

 | 
L  |  28. 03. 2012 09:45

Škoda, ze neni na začátku napsáno, že autor hledal levnou banku podle vzhledu IB a platebních karet, popř. poboček. Ušetřil bych si čtení i když je pravda, že jsem se nakonec celkem pobavil. Hlavně mě dostala averze ke kostičkám...

Když už zkoušel založit účet u jedné banky přes mobil, proč to nezkusil i u dalších? Alespoň pro srovnání... Takhle je to fakt jenom o vzhledu...

 | 
S474N  |  02. 04. 2012 19:23

Naprosto souhlasim, uctu mam nekolik desitek a prave FIO ma jedno z nejlepsich IB v CR. Kam se na nej hrabe i byvala eBanka.

 | 
brrrrrrr  |  28. 03. 2012 07:12

Nevím jestli jsem exot já nebo ostatní. Ale ZUNO je něco šíleného. Absolutně neintuitivního, nefunkčního, pomalého, nedotaženého dokonce. Neustále mi svítí hláška "čekejte prosím". Přihlášení do IB kolem 8:30 na několikátý pokus, pak několika desítek sekundová hláška "čekejte prosím" než se probiju na hlavní účet. Zadat příkaz k úhradě je pak činnost na několik minut, protože každé přeskočení mezi chlívečkem číslo účtu-kód banky, VS znamená hlášku "čekejte prosím". Pak "Zkontrolovat platbu", "potvrdit" ji. Nejlepší je, když člověk zapomene "potvrdit" a musí zadávat znovu. Shit, shit, shit. Rychlost připojení mám podle speedtest.net cca 25Mb. Se ZUNO jsem se rozloučil.

 | 
brrrrrrr  |  28. 03. 2012 08:42

Nebyla by nějaká konstruktivní kritika mého příspěvku místou naklikávání nesouhlasných bodů?

 | 
František  |  28. 03. 2012 10:25

predpokladam, ze nesouhlasne body znamenaji, ze lide maji opacnou zkusenost Moje zkusenost se Zuno je kladna, co se rychlosti tyce. Prihlaseni a zadani prikazu je rychle a bezproblemove, radove sekundy. Potvrzovaci sms prijde prakticky ihned. Ve srovnani s CSOB bankou , kde na potvrzovaci sms cekam i minuty je rychlost primo zlata.

 | 
ropman  |  28. 03. 2012 11:45

tak tak, Zuno mi přijde docela intuitivní, krátké probliknutí při přeskakování mezi jednotlivými políčky je dáno technologií a nijak zvlášť mi to nervy nedrásá. Výhodou pro mě je, že mám přiměřenpou finanční rezervu kdykoliv dostupnou a úročenou čistými 2%, rychlost zpracování převodu, ať už odeslané púlatby nebo přijaté je bezkonkurenční. Bank používám víc a nemám problém zvolit tu správnou pro daný účel. Z Bankomatu jsem za poslední rok snad nevybíral a tak mi v zásadě na vše stačí Zuno + CITI kreditka.

 | 
Karel S  |  28. 03. 2012 12:23

Já jsem se ZUNO nadmíru spokojen. Měl jsem již několik IB (ČSOB, mBank, ING, ČS) a co se týče rychlosti nemám sebemenší problém. Neintuitivní? Opravdu mě nenapadá, jak ještě intuitivnější by bankovnictví mohlo být. Třeba takové od ČS je fakt katastrofa Grafika ZUNA se mi líbí hodně, nicméně by mě v životě nenapadlo řešit jaký vzhled banka má, natož její platební karta. Možná u nějaké slečny, které se barva karty nehodí k barvě peněženky. Rozhodně ale ne u pána, který je "majitelem digitální agentury Fleveo specializované na konzultace a správu sociálních sítí", který "V internetovém podnikání se pohybuje od 14 let, často přednáší, spoluorganizuje Junior Internet,..." Jediné, co mě v článku zaujalo, že Equa má výběr z bankomatu po celém světě za 9,- ... jestli je to pravda...

 | 
Radek  |  21. 05. 2012 20:07

Mám ZUNO už od jejího počátku a je fakt super. Na IB jsem se dostal zatím kdykoliv, kromě plánovaných údržeb.Ppřes telefon taky není problém, přehledně a jednoduše. Autopilot je naprd, ale spořící účet tam mám :)

 | 
Bismarck  |  28. 03. 2012 12:59

Nesouhlasím, mám jinou zkušenost. S připojením do Zuna přes net jsem nikdy problém neměl, účet mám zhruba půl roku. Jinak obecně negativní hodoncení od autora článku kvůli čtverečkům je podle mě skutečně něco naprosto okrajového - pokud si vybíráte banku podle těchto kritérií, tak by asi bylo lepší nechávat si peníze někde ve slamníku. Myslel jsem že má jít o srovnání bankovních služeb a ne o soutěž v designu. Moje zkušenost je taková, že odcházím od ČS kvůli tomu, že na BÚ s měsíčním zůstatkem kolem 60k mi vždycky připsali 54 haléřů úrok a odečetli stovku za všemožné poplatky. Otevřel jsem si Zuno a jediný poplatek který jsem jim od té doby zaplatil byl 18 Kč za jeden výběr z bankomatu a každý měsíc mi přípíší na těch 60k odložených na spoření s denním úročením nějakou tu stovku. Nejsem člověk co má čas a náladu porovnávat, jestli by bylo lepší dát peníze někam kde mají úrok o 0.2 procenta lepší, ale rozhodně má na mě pozitivní vliv, když vidím jak mi tak paždý den naskakuje pár korun úroku a přitom můžu v případě potřeby uložení okamžitě změnit.Nic víc ve vztahu k bance nepotřebuju.

 | 
vladik  |  28. 03. 2012 15:39

nehodlam se zuna zastavat, ale zuno mam , a takovou tragedii jakou tu pises teda nezazivam, zkus si to jeste na jinem pc.. protoze me to jede v mziku i na gprs na mobilu , zadne cekejte prosim mi to nezahlasilo ani jednou...

 | 
xy  |  02. 04. 2012 23:46

Já jsem u ZUNO půl roku a max. spokojenost

 | 
Jana  |  02. 10. 2013 11:57

Zuno banku mohu jen "doporucit". Slibene uroky uz asi 4x bez upozorneni snizila. Internet online banking stale vypadava. Kdyz resite jakykoliv problem pres chat, odpovidaji vam pouze arogantne a slovensky.....Uz hodinu nefunguji jejich stranky....ze zacatku nefungoval jen online banking, zkusila jsem problem resit pres jejich chat, kde mi 10 minut s arogantnim tonem psali, jak si mam stranky znovu nacist a vymazat historii, pak konecne napsali, ze technicka podpora to resi, az stranky vypadly uplne. :( Stale mi volali operatorky, ktere mi nabizely schuzku, domluvily termin s tim, ze mi posilaji smsku a nic mi neprislo a schuzka neplatila....Pri zadavani platebnich prikazu (radove tisice), nepotrebujete ani potvrzovaci kod. Penize rovnou odejdou, takze pokud by se vam nekdo naboural do uctu, muze si prevest vsechny penize, kam bude chtit a vy se to ani nedozvite.

 | 
zivan  |  28. 03. 2012 08:09

mBank - "...platby u obchodníků v zahraničí v eurech zdarma..." ???

 | 
SX-1  |  28. 03. 2012 09:28

mBanka-naprostá spokojenost, rychlé odchozí i příchozí platby, převody mezi spořícím účtem, přehledné int. bankovnictví. Mít možnost vkladu na účet, tak ruším všechny ostatní účty.

 | 
 |  28. 03. 2012 11:24

ono se to da pres slozenku a ceskou postu ale neznam cenu, ja to resim pres ucet manzelky

 | 
WetWilly  |  28. 03. 2012 18:55

Taky se mi to zdá divné, resp. platby kartou u obchodníků jsou zdarma přece všude, ne?

Podle mě si to asi autor popletl s výběrem v bankomatech, což je moc sympatické. Co se ale samotných plateb týče, tak mBank má spíš nevýhodu oproti jiným bankám v horším kurzu.

 | 
Marek  |  28. 03. 2012 09:02

Nechápu co Vám vadí na FIO bance? Jediná překážka jsou ty outsourcované karty = opožděné strhávání plateb z účtu (na druhou stranu výběry z bankomatů ČSOB za 6Kč je celkem výhodné). Ošklivé internetové bankovnictví? Už minimálně měsíc mají nový čistý design... Personál na pobočkách? V Plzni jsou v pohodě, navíc jsem tam šel jen založit účet a vyzvednout kartu, dál už nemám důvod jejich pobočku navštěvovat (nebo vy snad chodíte zadávat příkazy na přepážku?). Zřejmě jsem socka a punkáč :D

 | 
radim  |  28. 03. 2012 09:16

Navíc Fio od června bude vydávat svoje karty. A zavrhnout banku kvůli vzhledu IB v AppStoru? Tím se článek sám celý úplně shodil, ani nemá cenu číst dál.

 | 
Davesi  |  28. 03. 2012 09:21

Absolutní souhlas - první kontakt s Fio v Hradci Králové - čisté prostory a příjemný přístup a tak to bylo i všude jinde v jejich pobočkách. Internetové bankovnictví a jeho rozhraní - viz příspěvek výše a nějaké nastavení i v tom starém bez problémů, přehledné, logické, funkční. Jinak kdo kdy žil v zahraničí, víte, že banky nemají tak velkolepé prostory tak, jako u nás v ČR. Pro mě je důležité, kolik mi banka strhává za operace, stojí mě účet a to každý měsíc a ne, jak vypadají prostory při návštěvě jednou za půl roku (maximálně).

 | 
Lars  |  28. 03. 2012 09:21

A není zrovna tohle ukázka, jak se dnes banky vybírají? Služby mají stejné, ceny se liší zanedbatelně - mně je už jedno, jestli za služby banky zaplatím měsíčně deset nebo třicet korun. To už nerozlišuji.

Takže nastupují jiná hlediska a pohodlí při používání internetového bankovnictví by podle mě mělo být hodně nahoře. U internetové banky snad úplně nejvýš. Já tento pohled beru.

 | 
Karel  |  28. 03. 2012 09:22

pokud bys někdy byl na pobočce v Liberci tak bys do Fia už nikdy nevstoupil.

 | 
yuri.ford  |  28. 03. 2012 09:11

no snad se to nejak nezmenilo ale vcera jsem se dival prave tady... podivejte se do tabulky pro cenove srovnani. http://finexpert.e15.cz/srovnani-nizkonakladovych... ...

trochu PR clanek :0)

 | 
Kverulant  |  28. 03. 2012 09:27

Ahoj, autor článku nemá žádný přehled, protože úplně zapomněl na Evropsko-ruskou banku Ta se v některých případech také vyplatí, ale není to volba úplně pro každého, to je jasné. Pro mne konkrétně ale tato volba určitě smysl má

 | 
ipetr  |  28. 03. 2012 09:36

Já používám mBanku ale včera jsem využil nabídky na účet účet genius gratis u GE money bank. Nevím tedy jestli to je veřejná nabídka ale vše podstatné je u nich zdarma. Vedení účtu 0,-, Příchozí, odchozí platby 0,- Vklady, výběry na pobočce 0,- Výběry z bankomatů GEMB 0,- Příkazy k úhradě 0,- Zakládání, rušení trvalých příkazů, inkas, 0,- Internetové, mobilní, telefonní bankovnictví 0,- SMS servis 0,- Platební katra Master card nebo Maistro 0,- Vedení flexikreditu (kontokorent) 0,-

Věci které jsou zpoplatněné. Výběr z bankomatu cizí banky 40,- Dotaz na zůstatek z bankomatu cizí banky 10,- Výběr hotovosti z bankomatu v cizině 0,5% + 100,- (to je snad jediný poplatek který mi vadí) Prioritní platba na pobočce 200,- Prioritní platba přes el bankovnictví 160,- Výběr hotovosti pomocí karty na přepášce GEMB 1% min 30,- Výběr hotovosti pomocí karty jinde v čr nebo cizině 1% min 200,- Flexikredit (kontokorent) úrok 19,9%

 | 
S4crifice  |  28. 03. 2012 09:44

Zajímavá nabídka :) Je srovnatelná s mBankou, a určitě výhodnější pro lidi, kteří mají v okolí, kde se pohybují, bankomaty GE ...

 | 
ipetr  |  28. 03. 2012 09:52

Přesně tak. Když jsem utíkal od ČS, tak jsem vybíral z FIO a mBank. Pro mBank nakonec bylo to, že FIO nemá v našem městě bankomat a to že si člověk nemůže nastavoval limity na kartě pro internetové platby. GEMB má bankomat v našem malém městě, takže to je super. Pro ukládání hotovostních peněz do mBank jsem si u GEMB založil spořící účet. Tato nabídka od GEMB šla ale mimo. Hezká věc je kontokorent zdarma, který je u mBank zpoplatněn. Sice jej několik let nevyužívám ale mám ho jako případný polštář.

 | 
S4crifice  |  28. 03. 2012 09:59

Proboha jen nepoužívat kontokorent!

 | 
ipetr  |  28. 03. 2012 10:23

Tak o tom žádná, úrok 19.9% mluví za vše. Na plánované překlenutí nedostatku prostředků se spíš vyplatí nějaká kreditní karta s dostatečným bezúročným obdobím. Třeba zrovna GE má až 50 dnů, vždy do dvacátého následujícího měsíce musí být mínus z předešlého měsíce doplacen.

Je mi naštěstí už dost na to, abych se vyvaroval nějakého nerozmyšleného zadlužování. Vždy mne překvapují lidé, kteří si půjčují na pic..iny a pak se rozčilují že jim na dveře klepe exekutor.

 | 
martin  |  28. 03. 2012 15:20

to ma clovek zhanat dalsich dvoch nestastnikov, aby si tiez zalozili ucet aby mal genius gratis? pekne a dost zufale lietadlo.

 | 
ipetr  |  28. 03. 2012 15:37

Ano, musí člověk mít nejméně dva další lidi, kteří si účet též založí. Nevím ale proč nešťastníků, tito dva mají stejné podmínky jako já, takže vedení a vše ostatní též zdarma.

Jinak v tom nevidím nic špatného, prostě chtějí získat další zákazníky.

Jo a ještě jsem zapomněl dodat jednu podstatnou věc. Já a i ostatní dva, mají tento účet zdarma na vždy. Jediný poplatek, který by jsme v budoucnu platili, je ten, který by nařídil zákon jako povinný.

 | 
martin  |  28. 03. 2012 17:28

ak som to pochopil dobre, tak ti dvaja, ktorych zozenies ty, musia kazdy zohnat inych dvoch, aby to mali zadarmo... alebo sa mylim?

 | 
ipetr  |  28. 03. 2012 18:43

Mýlíš se. Ti dva a více, které seženu, nikoho už shánět nemusí aby jej měli zdarma. Mají ho zdarma ihned jako já. Dokonce člověk, který už u GEMB účet má, jej má zdarma když využije této akce.

 | 
martin  |  29. 03. 2012 14:16

hmmmm, pokial je to ako hovoris, tak to je celkom zaujimavy produkt.

 | 
zakyn  |  29. 03. 2012 09:34

Nabídka GE subjektivně pěkná, ale je podmíněna přivedením 2 lidi, kteří si založí u nich účet, pokud já vím.

 | 
ipetr  |  29. 03. 2012 09:54

Ano, přesně o této podmínce píši výše. Tito dva které musíš sehnat, mají též vedení účtu a vše popsané zdarma. Už nemusí nikoho shánět. Takže se nejedná o žádné letadlo jak zde již padlo.

Tato nabídka není veřejná alespoň zatím. Dovedu si představit ty zástupy lidí, kteří by utíkali z ostatních bank.

 | 
ipetr  |  29. 03. 2012 18:31
AAA  |  28. 03. 2012 09:58

Ucet ve FIO za 5 - 10 minut? No to bych rad videl, kdyz jsem tam podepisoval snad deset nebo jeste vic dokumentu a kazdej ve trech kopiich. Tolik autogramu jsem snad nerozdal ani kdyz jsem si bral hypoteku.

 | 
Karel  |  28. 03. 2012 10:04

A tos ještě neviděl Libereckou pobočku. Půl hodiny jsem podepisoval papíry, pracovnice krajně neochotná a ještě mi ani všechno nedala a musel jsem se vracet.

 | 
ipetr  |  28. 03. 2012 10:24

Ano to mohu potvrdit, Liberecká pobočka je opravdu děsná, a to že snesu hodně.

 | 
Karel  |  28. 03. 2012 11:00

Tak, tak duo Šádková a pokladní Stránský. Arogance přímo k nakopání.

 | 
Lukas  |  28. 03. 2012 16:00

To se mi nezda, zadna arogance, zadne zmatky. Zrovna Stransky dokaze poradit a je celkem i ochotny, dnes pokud s vama nezachazeji jak v bavlnce, tak jsou vsichni arogantni ze

 | 
Karel  |  28. 03. 2012 16:15

Stranský je arogantní zmetek a Šádková taktéž. Ano představ si že požaduji aby se za mije peníze ke mě chovali slušně . Co se ti na tom nezdá ? Ty snad chceš aby se tobě někdo choval arogantně ?? Jestli ovšem nejsi sám Stránský a máš teď strach aby tě nevyrazili.

 | 
Karel Hesovský  |  28. 03. 2012 19:06

Minulý rok jsem chtěl otevřít spořící účet v EUR ve FIO bance konkrétně v Liberecké pobočce. Neochota a nevraživé jednání ze strany pracovnice pobočky mě nepříjemně zaskočila a raději jsem volil banku jinou. Ostuda a hnus. FIO a.s. se za Libereckou filiálku může opravdu stydět.

 | 
Fiiiijo  |  28. 03. 2012 10:38

Nojo, FiiiJoooo, oni mají LiNuX, takže pro některé soudružky co utekly ze spořitelny od widlí to samozdřejmě představuje nepřekonatelný problém..... navíc se na tom nedají v pracovní době hrát karty

 | 
Karel  |  28. 03. 2012 11:41

Tak na většině serverů běží Linux. A na většině desktopů Windows. A co má co internetové bankovnictví společného s hraním karet tak to mi uniklo. Anebo ty chceš hrát hrát místo internetového bankovnictví karty ?

 | 
MIB  |  27. 04. 2012 11:16

Vážení, tak přidám svou čerstvou zkušenost se založením podnikatelského účtu u FIO v Brně. Po další změně v ceníku u Volksbanky jsem si hodil na papír pro proti, co od banky potřebuji a vyrazil do vítězné FIO. Slečna (paní?) u stolečku vlevo vzadu převzala podklady a začala vypisovat papíry. Najednou hrůza. Vy nemáte originál živnosťáku. Účet nejde založit a vyhazovala mě z pobočky. Bohužel jsem u sebe neměl tabulku, podle, které jsem si vybíral z pěitce nových bank (jinak bych šel o pár kroků vedle do té na druhém místě) a FIO je na místě v problematickým parkovaním. Proto jsem oponoval a vnucoval se, že podle IČ a RČ si pravost lehce ověří na webu. Ještě jsem si vyslechl pár nepěkných vět o falšování dokladů od klientů o předpisech banky (v tom měla pravdu). Má námitka, že když sedí RČ na občance a živnosťáku a zároveň jsem si trochu podobný na fotce v OP, že jediný podvod by byl, kdyby si někdo nechal udělat plastiku s mou podobou, ji natolik obměkčila, že mi papíry vystavila s podmínkou, že do týdne (ukecal jsem ji na 6 týdnů) může kdokoliv donést originál ŽL na nahlédnutí, jinak účet zruší. Asi za 4 dny jsem se osobně dostavil do banky, že nesu k nahlédnutí ŽL. Reakce, "Já si vás nepamatuji, co chcete?" (určitě si dovedete představit, že výše popsaná diskuze nebyla na 3 minuty a oboustranně byla vedena ne zrovna diplomatickým protokolem), byla udivující. Budiž. Ale následovaly 2 třešničky.. 1.Dejte mi občanku, ať si vás prověřím (to jsem odmítl), 2.tak si alespoň udělala kopii originálu (tu, kterou jsem ji před 4 dny dal). Tedy banka má nyní 2 kopie (nevím nač) mého ŽL a doufám, že internetové bankovnicví bude fungovat a na pobočku už nikdy nebudu muset jít.

 | 
Pan Spokojený  |  28. 03. 2012 10:28

Myslím si, že koncept těchto bank je hlavně zaměřený na běžného spotřebitele, kterému každý měsíc přijde výplata, zaplatí několik "složenek" bez pošty a fronty a vybere si hotovost jednou či dvakrát za měsíc. Účet u mBank mám necelé dva roky a jsem spokojený, poplatky nejsou žádné. Až do tohoto článku jsem se nezamyslel nad tím, že mám nějakého delfína na kartě a je mi to srdečně jedno asi i proto, že nejsem zakomplexovaný, neprohlížím několik karet v peněžence a radši se starám o to, aby na kartě byly nějaké peníze. Jinak jedinou vadu vidím vtom, že nejdou na účet vkládat přímo peníze. Chápu ale koncepci "výplata, složenky, výběr hotovosti"

 | 
mBank vs FIO  |  28. 03. 2012 10:41

Mam zkusenost jen s temito dvema bankami, ne ostatnimi uvedenymi. Obe nekolik let (od mBank doopravdy zdarma, a od Fio zalozna). Za celou dobu jsem zaplatil 4.50 Kc Fiu za 3x zrychlenou platbu (podana brzo dopoledne, ten samy den v druhe bance, zapomnel jsem na splatnost...), mBank 0Kc (zrychlenou platbu nenabizi, jinak se i do jejich novych limitu vejdu, 3x mesicne bankomat mi staci).

Ale co me prekvapilo, je pocit z internetoveho bankovnictvi - ja jsem mel jako hlavni banku mBank, ted pomalu prechazim k FIO (presmeroval jsem tam vyplatu). Pri prechodu z CSOB (IB je tam naprosto skvele) mi mBank pripadala silena, FIO mnohem lepsi. Uz jsem si na mBank zvykl (za tu cenu , nicmene porad mi nektere veci vadi, zatimco u FIA mi to pripada vse logictejsi (tedy az na vypis za minule obdobi, formular si pamatuje datum DO, vice by se mi libilo, kdyby tam dal automaticky dnesni datum). Ale hlavne - ty vypisy mailem jsou silene - prijde to az za predchozi den a v podobe, kdy pokud chci vedet vse, musim jit do IB. FIO posle mail okamzite se vsemi udaji - to je asi to nejlepsi, naprosto mi to vyhovuje.

 | 
mBank vs FIO  |  28. 03. 2012 10:42

"Ale co me prekvapilo" - minil jsem tim "prekvapilo na clanku"

 | 
Kooks  |  28. 03. 2012 10:43

Delfín od mbanky je nejhezčí kreditní karta, kterou jsem kdy měl hodnocení zajímavé, ale silně subjektivní...

 | 
Opáne  |  28. 03. 2012 13:52

Vsadím se, že delfína na kreditní kartě nemáte.

 | 
Fanda  |  28. 03. 2012 11:03

Pár připomínek k článku a mé zkušenosti:

Hodnocení Zuno pěkně odfláknuté - co účet Plus? za 68,- Kč je v něm vše - výběry nad 1000 v bankomatech Rajfky, sms notifikace o platbách (i platbách kartou), Autopilot pro automatické přesuny mezi běžným a spořícím účtem (život bez něj si dokážu představit, ale když to mají ). A i těch 68 korun nemusíte ani platit pokud necháte v obchodech přes kartu 5000 za měsíc či na spoření u Zuno pošlete aspoň 200.000. Trochu mi to připomíná začátky mBank kde bylo všechno taky ještě zdarma - dneska bohužel už to tak v mBank růžové není - poplatky všude kde se člověk podívá .

Co se týká klasických internetových bankovnictví (mohu porovnat z delšího používání KB, AIR, Zuno, mBank) a jednoznačně vede KB. Jejich bankovnictví je dle mého nejjednodušší a nejlépe ovladatelné a to včetně i celkem pěkného grafického zpracování. U AIR banky jsem byl zklamán snahou o zahrnutí co nejvíce zjednodušujících funkcí. To u mě v důsledku vedlo, že jsem nemohl vůbec najít nějakou primitivní funkci. U Zuno je internetové bankovnictví celkem jednoduché - při prvním přihlášení může být člověk trochu zaskočen, ale když si jednou celou strukturu projde zjistí, že je jednoduchá a i logicky poskládaná. Velké ikony a obrázky působí nevšedně a nepřidávají úplně na jednoduchosti ovládání (jak když se má líbit hlavně malým dětem). U mBank je systém jednoduchý bez zbytečné grafiky a stromová struktura přispívá k rychlejší navigaci. Rozhodně z těchto mnou popisovaných bank má však mBank po grafické stránce ib nejslabší (co jsem koukal na obrazovky jejich aplikací pro chytré telefony tak bych hned měnil za stejné i na webu ).

Momentálně sám nejvíc využívám "úplně zdarma" Zuno a účet Plus - platby, trvalé příkazy, výběry (1000Kč+), SMS notifikace, slušný úrok na spoření, embosovaná Visa - a zatím jsem spokojený (jen otázka času kdy také zvednou poplatky... ).

K Equa a Fio nemám úplně tak důvěru - nevidím tam toho silného partnera, který jim stojí v zádech (i když dneska to nemusí nic znamenat).

 | 
Silfax  |  28. 03. 2012 11:55

Já mám rovněž velmi kladné zkušenosti se Zunem, aktivně k němu používám ještě ČS, která je u mě spíše pro ony výběry z bankomatu než pro cokoliv jiného. Zuno má pár bolestí, které časem poznáte, ale rozhodně bych to neodsuzoval (výpadky IB), nicméně jejich systém na dotazy, infolinka která je schopná narozdíl od ČS situaci řešit a vyřešit je také velké plus. V základu vše zdarma nemají úplně všichni, pro mě je více důležité mít příchozí i odchozí platby přes IB zdarma než mít super vymyšlené ovládání IB. Srovnání ČS a Zuna ... sofistikovanější je to pochopitelně u ČS, množství voleb a všeho je až neuvěřitelné, nicméně u Zuna jde poslat peníze ještě týž den dle bankovních hodin, což se může leckdy hodit a peníze chodí skutečně rychle (podobná nikoli má vlastní zkušenost je s Fio). Ruku v ruce s účet u Zuna je jejich spoření, osobně využívám pro přebytek peněz na účtě, zkusil jsem i půlroční vklad a jsem spokojen. Pokud se podaří bance zlepšit dvě věci - výpadky IB, pobočka s bankomatem a možností vkladu v alespoň krajských městech, tak nebudu mít důvod je při stávajících podmínkách měnit.

 | 
JirkaH  |  28. 03. 2012 13:03

dneska bohužel už to tak v mBank růžové není - poplatky všude kde se člověk podívá...

co to sakra za blabol?!?!? Jaky poplatek vyjma "moznosti" platit za prvni 3 vybery z bankomatu byl u mbank zaveden?!?! LZETE!

 | 
Fanda  |  28. 03. 2012 16:29

Jakej blábol? Víte co měla mBank za služby když začínala a jak vypadal její sazebník? Byl daleko jednoduší a průhlednější (víc podobný například jako má nyní Zuno než dnešní sazebník mBank). A dnes? Produktů jak u nějaké "přerostlé" banky a v sazebníku něco hledat tak taky zážitek. Nových položek spousta ale žádná asi zdarma - snad vše nové zpoplatněno. Nemluvě o tom jak jste již sám zmínil i zdražování ve formě výběrů z bankomatů (ne hlavně zdražování, ale zneprůhlednění nabídky - kdo kdy u bankomatu si pamatuje kolikrát ještě může za měsíc vybrat zdarma či levně), zpoplatnění vydání karty k eMaxu, zdražení poplatku za operaci přes mLinku či zdražení výpisu papírovou formou (to jen co mě napadá z patra). Vám to nepřijde jako znepřehlednění sazebníku a poplatek všude kam se člověk podívá? Tak jaký pak lhaní? Nemluvě, že dnes v porovnání s nabídkou konkurenčních bank v tomto segmentu nejsou sazebníky tak složité! Dejte si vedle sebe sazebník Air či Zuno a vedle mBank. Pořád Vám to nepřijde jako poplatek všude kam se člověk podívá? Neříkám, že je nějaká banka lepší než druhá - to ať si určí každý sám. Ale z mého pohledu již není mBank tak průhledná a jednoduchá banka s férovou nabídkou služeb (znepřehlednění výběrů z bankomatů a přesuny se spořícími účty ji opravdu neodpustím). Jen otázka na jak dlouho - než se ostatní taky přizpůsobí... Jinak osobně si myslím, že jako klienti bank máme držet při sobě a navážet se do bank, ať je to jakákoliv z nich, než se je snažit omlouvat a navzájem se mezi sebou neprávem osočovat ze lhaní!

 | 
aaaa  |  28. 03. 2012 17:36

Zrovna sazebnik AirBank je pekna hruznost. Uctovat si 5kc,- za odchozi platbu muze jen klub bank typu Ceska Sporitelna. Tim poplatkem to cele zazdili.

 | 
JirkaH  |  28. 03. 2012 21:57

Jste mimo. Takhle to mela mbanka od zacatku. Zaklad je zdarma, cokoliv vice je za penize. A ze se zdrazuji existujici poplatky za ukony? No a? Stoji rohlik porad 40ha jako za bolsevika?

 | 
Fanda  |  28. 03. 2012 22:46

Fakt uz no comment. Myslim ze si o vas udela kazdy obrazek sam kdyz si to precte. Pouze skoda meho casu.

 | 
Petr  |  30. 03. 2012 18:03

Jsem u mBanky od jejího začátku. Pamatuji, že založení účtu tehdy moc jednoduché nebylo - úředníci v Brně s tím moc zkušeností neměli, celá operace trvala docela dlouho. Po pár měsících si účet zakládala i manželka a to již bylo do druhého dne (tuším, že se pak jen čekalo na doručení platební karty). Jaké byly poplatky u mLinky si nepamatuji (nikdy jsem to nevyužil), ale pamatuji si výběry z bankomatu zdarma i bez podmínek (ty plním) a hlavně dobu, kdy byl eMax opravdu použitelný spořící účet bez omezení převodů apod. Dnes je zde eMax+ (ale s limitem 200.000Kč), na který mohu sáhnout bez poplatků max. jednou měsíčně. Toto bude pro mě důvod, podívat se i někam jinam.

Takže já za sebe netvrdím, že lžete. Jen si nemyslím, že vámi uvedené argumenty jsou pro běžné uživatele low cost bank prioritní (tipuji, že Vámi zmiňovanou mLinku či poplatek za papírový výpis z účtu využije minoritní skupina zákazníků). Mimochodem, počet výběrů z bankomatů zdarma vám internetové bankovnictví píše. Případně zapamatovat si 0-3 provedené výběry + kolik jsem tak asi protočil přes platební kartu peněz (řádově) by mohl zvládnout snad každý

 | 
mirek  |  28. 03. 2012 11:24

No teda nevím, je mi 32 let, student už pár let nejsem a od osmnácti jsem měl účty u Agrobanky/ GE Money, poštovní spořitelna, ebanka/ RB, ČSOB a FIO záložny dnes Fio Banky. a to jak soukromý tak firemní. bohužel kvůli hypotéce musím držet i RB. Nechápu to hodnocení, a ten článek je dle mě mimo. Mě vyhovuje, že mám konečně českou banku, tedy majitelé jsou češi, a pokud jim něco zaplatím, tak to zůstane doma. grafika bankovnictví sice neoslní, ale nic mě nestojí na poplatkách a funguje spolehlivě. Pobočku mám blízko, vklady gratis, bankomat ČSOB najdu všude. tedy tuto banku mám opravdu rád a mám k ní vztah. Jsem hrdý, že mám u ní úet a doporučuji ji známým a přátelům. Personál je na Vsetíně i jinde milý a ochotný. K air bank a PPF nepůjdu, už jen z toho důvodu, že už jsem u nich účet měl v ebankce právě proto, že je jejich a oni to prodali rakušákům. Nevěřím jim. Takže neplivejte na něco co funguje má super ceny a opravdu spokojené klienty v mém okolí.

 | 
Franta  |  28. 03. 2012 12:16

Nechápu tvoji neinformovanost. Hrdý si buď, ale majitelé tvých "českých" bank jsou tito: 1) ČSOB vlastní belgická KBC 2) ČS vlastní rakouská Erste 3) KB vlastní francouzská Société Generále Tak teď si to srovnej v hlavě

 | 
JirkaH  |  28. 03. 2012 13:05

ty asi nebudes z nejbystrejsich, coz?

 | 
Franta  |  28. 03. 2012 12:18

Ještě jsem zapomněl napsat, že to co jim zaplatíš právě doma nezůstane, ale jde ven. Možná tak u Fio to neplatí.

 | 
Stan  |  28. 03. 2012 17:22

Franta: Ty asi neumíš pořádně číst, viď? Jinak by ti došlo, že psal o Fiu a ne o ČSOB či ČS. Tak co tady meleš o zahraničních vlastnících?

 | 
karel  |  28. 03. 2012 21:36

co se divis, franta je frantou a frantou zustane , max z nej muze byt lojza, jak nam predvedl

 | 
Franta  |  28. 03. 2012 23:06

hele neparafrázuj tady mou oblíbenou píseň jo?

 | 
Franta  |  28. 03. 2012 23:01

Ajo, čtu to podruhý a dává to jinej smysl. No tak sorry no.

 | 
rebel  |  28. 03. 2012 12:04

Autor článku, zřejmě preferuje estetiku než funkčnost, viz hanobení FIO. Nemám potřebu vlastnit zlatou kartu a chlubit se s ní, daleko důležitější je , zda na ní jsou peníze a zda banka je schopná ochránit. FIO používám jako firemní účet a jsem spokojen, privátní mám u mBank a souhlasím s autorem, že nemožnost vkladu v hotovosti je dosti velkým záporem. S Air bank mám takovou zkušenost, že mi založili bankovní účet na prošlý OP ( mimochodem, kolik z Vás si pamatuje datum platnosti svého OP?) , sice po 3 dnech na to přišli, ale když mě obvinili, že jsem se pokusil založit neoprávně účet, tak to mě naštvalo. Vědomi toho, že sami měly máslo na hlavě, účet jsem zakládal osobně, tak první reakcí byl drsný email, že mi vypovídají smlouvu o účtu. Obratem jsem odepsal, že jsem očekával zavolání z banky ,kde by stačila prostá věta:" Pane Klaus, máme tu problém s účtem, pojď me ho vyřešit." , Nikoliv sprosté osočení pomocí emailu. Po dvou hodinách, zřejmě se to někomu rozleželo v hlavě, mi zavolali s omluvou za email a že by rádi vyřešili tuto situaci. Vzhledem k neplatnosti mého OP, tak jim navrhuji alternativní řešení platý pas, což odmítli. Zajímavé, že pro cizince zřídit účet za pomoci pasu není problém, proč je pro tuzemce. OP je roven pasu, tak kde je problém....Nakonec jsme nedohodli a účet je zrušen.Ono s tou flexibilitou bank není až tak vážné, jak se tvrdí.....

 | 
Yusaku  |  28. 03. 2012 23:29

Inu, to si stezujte spise na nase zakonodarce, nez na banku. Take me to prekvapilo - znamy ma dvoji obcanstvi a v Cechach trvale nebydli, takze ma jen pas... a kdyz jsem mu pomahal otevrit ucet v bance, tak po mnoha pokusech nakonec vytahl cizacky pas a zalozil si konto tak (a s podpisovanim vyrazne mensiho poctu papiru, nez nasinec). Cesi musi dodat platny doklad s trvalym pobytem, byla ohrana pisnicka, kterou jsme slyseli...

 | 
sikumi  |  05. 02. 2013 09:51

Mám podobnou nagativní zkušenost se zakládáním účtu u Air bank. Chybou jejich kurýra, který převzal nekvalitní kopii OP mi nezaložili účet. Nejprve mi přišel e-mail, kde mi pogratulovali, že jsem se stala jejich klientem, pak mi přišlo, že jsem nesplnila podmínky, takže mi účet nezaloží! To mi poslali jeětě několikrát včetně doporučených dopisů. Při telefonickém rozhovoru s jejich pracovníky jsem upozornila, že přišli o několik milionů a je také nechalo klidnými. Nikdo neprojevil proklientský přístup, reklama nekoresponduje s jejich reálným chováním. Jsem zklamaná a nyní zkusím Equa Bank.

 | 
Franta  |  28. 03. 2012 12:10

Tak já jsem se ZUNO maximálně spokojený. Výběr z bankomatu Rajfky je zdarma nad 1000,- Kč. To by si měl autor opravit, je to hrubá dezinformace. Kdo dneska vybírá méně? Takže autore, laskavě, ZDARMA nad 1000, děkuju. Autopilota používám rád, jeho nevýhodu spočívám pouze ve zbytečně velkých limitech: minimálně 20 tisíc musí zůstávat na běžném účtě, mně by stačilo 10 tisíc. Internetové bankovnictví je skvělé v tom, že mě neustále informuje kolik co bude stát, jestli budu mít vedení účtu měsíčně zdarma, atd... Když zaplatím kartou v obchodě, pípne mi SMS zpráva o platbě a zůstatku ještě dříve než pokladní kartu vytáhne ze čtečky, tohle jsem u jiné banky nezažil. Stejně tak při výběru z bankomatu chodí SMS okamžitě. Komunikace s operátory je skvělá. Oceňuji hlavně klasické pražské číslo začínají dvojkou, nikoli barevnou linku 840, 841 apod. na kterou se mi nevztahují volné minuty operátora a stála by mě jinak minuta asi 4,- Kč bez DPH jako to musím platit např. RWE a pod. firmám. K čemu tyhle barevné linky jsou fakt nechápu. S operátorem se dá navíc i chatovat, to taky funguje skvěle. Pak autor zmiňuje, že zahraniční platby jsou zdarma. U ostatních uvedených za docela slušnou částku a na závěr prohlásí ZUNO za nejhorší. Fakt borec, tenhle člověk. Palec dolů :( K ZUNO jsem si převedl už všechny inkasa, SIPO a zrušili jsme spořku, čsob, mBank nechám dožívat zadarmo. Já tedy můžu ZUNO jedině doporučit.

 | 
aaaa  |  28. 03. 2012 17:40

Podstatne nevyhody ZUNO jsou dvě:

1) Vybery z bankomatu jsou drahe, nebo za nesmyslnych podminek obratu 5000,- mesicne. Nenarocny klient takovy obrat neudela, narocny pouziva stejne kreditku.

2) To jejich IB je pomaly bloatware.

 | 
 |  28. 03. 2012 21:50

Nenarocny klient takovy obrat neudela, narocny pouziva stejne kreditku.

a to mate podlozeno nejakymi fakty a nebo jenom tak placate?

 | 

Těžko říct, jestli se považuji za náročného klienta. Mám účty u Air Bank, Axa, Equa, FIO, GE, ING, mBank, Poštovky, Zuno a Wüstenrotu, ale 5 tisíc kartou každý měsíc obrat prostě neudělám. A kdybych udělal, tak si raději pořidím nějakou vracecí kreditku, kde za to dostanu 100 Kč zpět, ale jak jsem psal, obrat mám mnohem nižší, kreditku ovšem stejně používám - je lepší, když mi peníze leží na spořáku a zaplatím je s průměrně měsíčním zpožděním.

 | 
Franta  |  28. 03. 2012 23:05

No já nevím, ale z běžného účtu měsíčně jenom za benzín zaplatím 2500,- kartou. Pak stačí dva tři nákupy v Globusu a dalších 2500,- je pryč. Když za měsíc utratíme jen 20 tisíc, tak je to důvod k radosti že jsme ušetřili. Ale jsme jen obyčejná nenáročná rodina, 1 malé dítě. Takže 5000,- útrata na kartě mi přijde snadno splnitelná podmínka.

 | 

...a není lepší si pořídit "vracecí" kreditku a dostávat 2 % (u partnerů i víc) z útraty zpět?

 | 
Franta  |  28. 03. 2012 23:41

asi jo. bohužel vůbec nevím o co jde

 | 

Vracecích kreditek je celá řada. Pravděpodobně nejvíc dává Citi Life. Stojí 60 Kč / měsíc (50 Kč když se platí bonusovými body) a vrací 2 % z objemu útraty u kohokoliv, u vybraných partnerů i více. Pak je tu Bene+ od GE (stojí tuším podobně, ale může být v ceně některých účtů), ta vrací 1 % (u partnerů více), Tesco (při obratu 36 000 Kč / rok je zdarma), vrací 1 % kdekoliv a 2 % z nákupů v Tescu, případně Raiffeisen, ta vrací 0,8 % z obratu a při obratu nad 3 000 Kč / měsíc je zdarma. A asi by se jich našlo víc.

 | 
Tomáš Marný  |  02. 04. 2012 21:43

Jak jsi přišel na ten ceník u Citi Life? Stojí 50 Kč za měsíc, tj. 600 Kč ročně, nebo 500 Kč ročně při placení bonusovými body... http://www.citibank.cz/czech/gcb/personal_bankin... ...

 | 
wwww  |  29. 03. 2012 07:37

Utratíte-li kartou 20 tisíc, je mozna lepsi postupovat takto:

Misto utraceni vlastnich penez ulozim 20 000,- na sporici ucet ZUNO, kde se mi denne uroci 2% p.a. - to je zisk cca 32,-kc za mesic. Mezi tim utracim tytez penize z kreditni karty s bonusem 1-2%. Pri mesicni utrate 20 000,- a bonusu 2% jsou to dobre 400,-. Na konci mesice utratu na kreditce uhradimze sporiciho uctu a vydelal jsem 433,-kc.

Proto rikam, ze podminka mesicniho obratu 5000 v ZUNO je uplny nesmysl.

 | 
fred Kalousek  |  29. 03. 2012 01:58

Problém u "partnerů" je cena. Vždy jsem dokázal lehce najít stejné nebo prakticky stejné zboží za nižší cenu, kdy úspora byla výrazně vyšší než vratka.

 | 

To je samozrejme mozne. Nicmene zakladni sleva (0,8 az 2 % dle karty) plati vsude a pokud clovek nenakupuje pro sebe (benzin do firemniho auta napr.), nebo by u daneho partnera stejne nakupoval (chce presne toto zbozi (znackove obleceni) nebo ho ma nejblize), tak je vyhoda, ze z toho aspon neco dostane zpet.

 | 
Dave  |  28. 03. 2012 12:50

Mám Equa a super!

 | 
zbyněk  |  28. 03. 2012 13:53

Mám dobrou zkušenost s Fio Brno veveří- ochotní vyjdou vstříc a špatnou s Fio Brno joštova - mění se tam lidé, pokladní odejde na oběd i když na něj čekají lidé, prostě hrozná pobočka. Radši jezdím na veveří i když je to pro mně dál. Upozorňuji, že nejsem z Fia ani nějaké PR agentury.

 | 
Igoreso  |  28. 03. 2012 14:00

Mužete mi někdo poradit do ktere banky jít? momentálně mám Spořku a platíme s mladou tak 300kč/m za poplatky :(

Učet pro dva - ja a přítelkyně dve platební karty 6-8 inkas/m 1-2 trvale příkazy/m cca 5-10 plateb v $ na google marketu 2-3x do roka plaba n24eho v $ přes PayPal 1-2výměry z bankomatu/m platba kartou cca 3-4000kč/m příjem dohromady okolo 25000kč/m Vše si dělám přes net. Rád bych nějaké oveření přes SMS a pod,aby se mi nikdo nemohl nabourat do učtu. U sporitelny i když mám heslo neodešlu peníze bez kodu z SMS.

Díky za rady.. zatím se mi líbí Mbank

 | 
zuza  |  28. 03. 2012 16:54

Tak určitě mBank, za poslední 3 roky jsem neplatila ani jednu Kč na poplatcích!!!

 | 
aaa  |  28. 03. 2012 17:41

Pripojuji se mBank. Ucet lze mit i ve spoluvlastnictvi. Krome mBank a Citibank nevim o bance, ktery by to nabizela.

 | 
Stan  |  28. 03. 2012 17:15

Doporučuji Fio, jsem u nich několik let a velmi spokojený. Jejich IB je vynikající.

 | 
Igoreso  |  28. 03. 2012 17:21

Blbe je že FIO má výběry jen na svých bankomatech zdarma.. a nejbližší mám 22km :( To mbank má ve všech..

 | 
aaa  |  28. 03. 2012 17:42

FIO karty katastrofa.

 | 
fred Kalousek  |  29. 03. 2012 01:59

Proč?

 | 
uuu  |  29. 03. 2012 07:42

Opravdu musime po 150-te probirat zname veci???

1) karta neni propojena on-line, nejsou videt blokace 2) nelze nastavovat transakcni limity, banka vam da natvrdo 15/30 tisic, i kdyby jste mel na uctu milion. 3) karta casto blokuje 2 nasobek transakce, aby nahodou nesel klient do minusu, protoze pri platbe neni znam aktualni zustatek na uctu (karta z CSOB nevidi ucet ve FIO) 4) nelze zablokovat transakce po internetu

 | 
Player  |  29. 03. 2012 19:53

2) 15/30 tisic plati pouze pri zrizeni a se zakladni kartou, jinak lze mit vic, po schvaleni na zaklade historie. 4) toto uz neplati, transakce po internetu lze zablokovat. Takze myslim, ze to musime opakovat, protoze vetsina lidi vubec nevi, ze ty karty online nejsou a nema s tim sebemensi problem..

 | 
asdfghjkl  |  30. 03. 2012 06:48

Takze si otevru ucet u FIO, vlozim tam milion, a dalsi pul rok budu delat dobrou historii, aby mi zvedli po chvyleni limit transakci z 15 000,- na 50 000,-?

ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

 | 
Tomáš Marný  |  02. 04. 2012 21:46

Trapný dr_lukas používá další nick?

 | 
Henry  |  28. 03. 2012 18:16

Nejlepší je kombinace hned několika bezpoplatkových bank. Potřebuješ-li vkládat hotovost na účet, tak vyber jeden účet, kde to lze zdarma a máš to po ruce (např. Fio, AirBank?), pak si pořiď mBank pro hlavní provoz a pokud chceš mít nejlepší kurzy bez poplatků pro placení v zahraničí (např. PayPal), tak spořící účet v Axa - to je v tomto bezkonkurenční (za to IB je o dvě třídy horší, než cokoli jiného, ale zvyknout se na to dá). Platby se většinou potvrzují přes SMS. Hlavně od ČS pryč, co nejrychleji :)

 | 
xls  |  28. 03. 2012 22:26

Vzhledem k těm platbám v USD nepřipadá mB v úvahu, to je pro tyhle operace suverénně nejdražší banka. Takže bych doporučil kombinaci AXA (zahraniční platby přes internet) + na zbytek Fio, případně by se dalo asi uvažovat o GE grátis, záleží, jaký bankomaty máte k dispozici.

 | 

Ona i Spořka umí účet i zadarmo :), stačí si naklikat vše potřebné (kartu, IB, výběry z bankomatu a tuzemské transakce) do paušálu a pak každý měsíc protáhnout přes účet 100 tisíc (stačí poslat ze spořáku u jiné banky tam a zpět) a tím uplatnit 100 % slevu na běžný účet (stačí mít aktivovaný tzv. Program výhod).

Já mám účty u Air Bank, Axa, Equa, FIO, GE, ING, mBank, Poštovky, Zuno a Wüstenrotu a potvrzení SMS při odeslání platby chtějí všechny. U některých jde ale nastavit "důvěryhodné" účty do šablon, které se pak nemusí potvrzovat.

Určitě bych doporučil platby v cizích měnách platit kartou ke spořicímu účtu Axa, používá totiž kurzy VISA bez úprav, což je cca o 2 % lepší kurz, než banky běžně mají. Na běžný provoz pak dle sympatií a dostupnosti bankomatů dané banky. Každému bude vyhovovat jiná banka, pravděpodobně bych vybíral z trojice FIO, mBank a GE (účet Gratis), případně ještě Equa, pokud někdo potřebuje opravdu často vybírat z bankomatu a nemá možnost volit, který to bude (má všechny výběry za 9 Kč a to i v zahraničí). Já z každé využívám to, co má pro mě dobrého.

 | 
Pavel  |  01. 04. 2012 19:06

Doporučuji Fio banku bez platebmí karty.( Internet bankovnictví + veškeré platby) U České spořitelny ponechat Osobní učet s 1 službou za 29 Kč. Jako službu využít platební kartu. Při zapojení do bonusového programu pak odměna, (třeba dobití kreditu) tento poplatek vykompezuje. Kartu používat u obchodníků zdarma. Výběr v bankomatu bohužel pak za poplatek. ( Samozřejmě předpokládám horší dostupnost Fio a lepší dostupnost ČS)

 | 
Matej  |  28. 03. 2012 15:09

Neviem ako Zuno CZ ale Zuno SK je hadam najlepsia low-cost banka na Slovensku.

Autorovi sa nepacia "kosticky" a IB - podla mna je to paradne - sviezi vzhlad, pekny design, velmi pekne obchodne miesta a IB o uroven lepsiu ako mBank SK/Fio SK ci ako klasicke banky CSOB, SLSP, Tatra Banka, VUB atd. Autopilot je tiez super vec - mozem mat peniaze na sporeni s 2% urokom a kedykolvek ich mozem pouzit ak napriklad potrebujem nieco zaplatit. Dalej ich karty su pekne - jednoduche a elegantne + embosovane. Nehovoriac o prijime zahranicnych platieb zadarmo a odosielanie v ramci eurozony tiez zadarmo.

Ale aby som len nechvalil dost ma stve nemoznost vlozit si peniaze cez pobocku, ale iba napriklad cez postu ci cez niekoho tretieho, relativne vysoky poplatok za vyber z bankomatu, vypadky IB (vacsinou ale iba od 00:00 do 08:00) a kecy o tom, ako pripravuju "super" veci do buducna ale nic nemozu povedat ...

 | 
xls  |  28. 03. 2012 15:27

Každá z těch bank má nějakou svoji výhodu a nevýhodu, každému asi bude vyhovovat něco jiného. Přesto bych jen poznamenal, že IB má Fio o několik levelů výše než ty ostatní a hodí se to i pro profesionální účely. Vím o čem mluvím, žádný z těch systémů mi neumožní kromě obvyklých jednoduchých operací přehledně a logicky spravovat přes jednu stránku 10 účtů různých vlastníků v různých měnách, mít to navázané na účetnictví pro vytváření hromadných příkazů, načítání výpisů, kontrolovat si zůstatky, filtrovat podrobně operace za několik let dozadu, atd. Vím, že to většina nepotřebuje, ale to možná jen pro vysvětlení, že design musel trochu ustoupit funkčnosti.

 | 
flexaretista  |  28. 03. 2012 15:41

mbank je dobrá, ale ty zahraniční platby by se měly doplnit o informaci, že při platbě kartou v zahraničí má mbank asi tak o 30-50 haléřů horší směnný kurs, než používá většina ostatních bank. Díky tomu si na nich přijdou na své.

Mimochodem, ze ZUNO jsem platil před měsícem SEPA platbu do Německa, cca 1000 EUR a na poplatkách mě vyšla přes ZUNO asi o 0 Kč levněji, než s mbank.

Nicméně k ZUNO mám výhradu taky - když jsem chtěl jejich kartu, tak sice karta přišla, ale bohužel už ji jaksi zapomněli přidat do systému, takže se nedala aktivovat. Než to kolečko se žádostí karty opakovat, usoudil jsem nakonec, že mít další VISA fakt nepotřebuju. Což mi připomíná základní nedostatek v nabídce lowcostových bank:

možnost vydat namísto Visa kartu od Mastercardu, např. za jednorázový poplatek 100-200 Kč na dobu užívání karty. Nevěřili byste, jaký může být i v dnešní době problém zaplatit v Rakousku v supermarketu kartou od Visa.

 | 
flexaretista  |  28. 03. 2012 15:42

oprava: ta SEPA byl rozdíl 40 Kč

 | 

Do zahraničí platím výhradně přes devizovky. Nejen, že neplatím žádný poplatek, ale kurz mám o desítky haléřů lepší, než mi nabídne jakákoliv banka. Do Polska platím přes Akcentu, po EU přes Easychange (mají i službu pro občasné využití bez nutnosti podepsání rámcové smlouvy - www.europlatba.cz ). Poslední platby jsem měl předevčírem - 120 zlotých za 725,64 Kč přes Akcentu a 40,16 € za 988,78 pres Easychange.

K tomu Rakousku - používají tam Německo - Rakouský trucstandard EC card (je to od zkratky Electronic Cash http://de.wikipedia.org/wiki/Electronic_cash... ) a řada obchodů hlavně mimo turistická centra jiné karty nebere. Některé vezmou na milost ještě Maestro, ale Mastercard už ne.

Maestro vydává zdarma FIO (od poloviny roku bude mít vlastní karty, takže se ukáže co bude vydávat), GE (účet Gratis, je na výběr mezi Maestrem a Mastercard). Mastercard vydává zdarma Equa (neembossovaná) a Air Bank.

 | 
Zdenek  |  31. 03. 2012 10:53

a jak lze nejlevněji pořídit tu EC card? díky

 | 

U nás nikde. V Německu ji vydávají všechny banky. K některým účtům je i zdarma (např. DKB.DE), VR Bank Zittau (česky mluvící bankéři, české IB, nevyžaduje německou korespondenční adresu jako většina německých bank) za ni chce 5 EURo ročně.

 | 
zbynek.ji  |  28. 03. 2012 16:04

Všichni, kromě borixe jsou z PR agentury Fia. Borix je PR agentura KB. Zdar Borixi.

 | 
Jiřina  |  28. 03. 2012 16:45

mBank je skvělá !!! Mám tam účet dva roky - maximální spokojenost !!!

 | 
gerranek  |  28. 03. 2012 17:07

jak je vidět, autor skutečně píše o vlastních subjektivních zkušenostech a nejedná se o objektivní článek kterou z dnešních low-cost bank si vybrat. vzhledem k tomu že mám zkušenosti jen s mbank, o ostatních bankách pomlčím. správně, mbank byla první kdo s tímhle "všechno zadarmo" začal. špatně, mbank nepostrádá hotovostní platby, jen se to dělá přes nějakou jinou banku /neptejte se mě kterou, nikdy sem to nepotřeboval/ a je to komplikace navíc. správně, dříve se všechno podepisovalo na pobočkách nebo v mkioscích, dnes už se dá poslat smlouva přes kurýra /stačí se podívat na jejich web/. jejich první verze net banking byla hodně spartánská, dnešní červený vzhled je ale hodně vkusný, jejich karty s delfínkem jsou skutečně.. zvláštní, obojí je ale tak trochu o vkusu jednotlivce. a ještě jednou špatně, první 3 výběry z JAKÉHOKOLI českého bankomatu jsou zdarma /mbank nemá vlastní bankomaty, proto/, ne podle objemu plateb.

 | 
martin  |  28. 03. 2012 17:30

podla mna prva nebola mbank, ale fio. len vtedy to este nebola banka ale kampelicka.

 | 
Stan  |  28. 03. 2012 17:11

Autor článku evidentně dá více na designovou stránku věcí než na funkčnost, jednoduchost a přehlednost. Rozhodně nemohu souhlasit s jeho závěry ohledně Fio banky a jejího IB. Mně to naopak vyhovuje. Jsem u Fia již několik let a jsem velice spokojený. Jejich IB je perfektní a naprosto mi vyhovuje, na rozdíl např. od KB. Na další služby si rozhodně také nemohu stěžovat. Pro mne je jedničkou rozhodně Fio. Je nejlevnější a kvalitní.

 | 
Pepox  |  28. 03. 2012 18:24

Bacha, ne tak nahlas! Borix Ti na dálku zruší u Fia učet On může. Je lepší než ninja

 | 
Josef Hesovský  |  28. 03. 2012 19:01

FIO banka je ostudou českého bankovnictví a měla by jí být neprodleně odebrána licence.

 | 
Pepox  |  28. 03. 2012 19:20

Úsměvné. Nezasluhuje další komentář.

 | 
Karel Hesovský  |  28. 03. 2012 23:22

Úsměvná je neůnavná propagace ostudy České republiky a EU.

 | 
Tomáš Marný  |  02. 04. 2012 21:49

Zopakuj si gramatiku, i z Ruska se snad dostaneš na pravidla českého pravopisu.

 | 
Novák - HB  |  28. 03. 2012 21:33

Tak také mám MBANK, kterou jsem zavedl ihned co vznikla na zkoušku asi půl roku a po půl roce jsem zrušil účet u Komerční banky, kde jsem ho zavedl ihned po škole a platil jsem u KB 1000 Kč ročně za poplatky - tj. za 13 let u nich jsem u nich nechal na poplatkách 13000 Kč.

Nyní mám již řadu let Mbank a nikdy jsem nezaplatil žádný poplatek - jsem naprosto spokojený. Je tam určité omezení - jen 3 výběry zdarma měsíčně, ale na to jsem si již zvykl a všude kde se dá platím kartou, neboť 2 roky zpět zpřísnili své podmínky a musíte dnes udělat platby kartou 4000 Kč měsíčně abyste měli 3 výběry zdarma v jakémkoliv bankomatu v ČR. Další věc co 2 roky zpět udělali, že můžete bezplatně udělat jen 10 jednorázových příkazů měsíčně. Trvalých však můžete nastavit kolik chcete. To mi také nevadí a bylo to asi zavedeno kvůli lidem co posílali třeba 100 i více plateb měsíčně. Vkládat peníze nepotřebuji, chodím mi výplata na účet. Bankovnictví mi vyhovuje, trvalý příkaz jsem tuhle zakládal asi 3 minuty - autor psal 10 minut. Můžete si měnit limity v bankovnictví - je přehledné - za mě pro běžného člověka doporučuji. Hlavně za roky co jsem u Mbank jsem nikdy nezaplatil korunu navíc. Občas mi dojdou peníze tak platím pár plateb kreditní kartou - 20 000 kč je tam tuším limit a musíte to vrátit v bezuročném období - opět bez navýšení tuším do 50 dnů. Zrovna tuhle před výplatou se mi rozbila pračka, tak jsem koupil na kreditku do mínusu za 12000 Kč novou pračku a po výplatě peníze převedl v bankovnictví během pár sekund a dluh zmizel - prostě doporučuji. Určitě i ostatní co se tady o nich píše jsou dobré. Nechápu v dnešní době český lid, který si pořád stěžuje na poplatky a stále většina lidí dřepí v České sporitelně či Komerční bance. No lidi proberte se a všichni od nich utečte ať se proberou a zruší poplatky i oni -)))))))))))))))))))))))

 | 

Každému bude vyhovovat jiný styl internetového bankovnictví. Já dávám přednost jednoduchému a funkčnímu na všech platformách (proto by mi třeba nevyhovovala KB s tím jejich certifikátem, to samé mi vadí u MPÚ - sice mám, ale nepoužívám). Co zde ale nezaznělo, jsou požadavky na přihlašovací údaje. Některé banky mají poměrně dost dlouhá přihlašovací jména, často pouze čísla, která se špatně pamatují, navíc k tomu ještě podmínky na stavbu hesla. Pouze u FIO jsem narazil na zcela libovolnou možnost tvorby uživatelského jména a hesla. Nadstandardně je na tom ještě Equa, kde si klient sice může zvolit (přesněji řečeno změnit) uživatelské jméno, ale musí to být číslo.

 | 
fred Kalousek  |  29. 03. 2012 02:14

Souhlasím, u Fia si lze přihlašovací jméno zvolit, u mBanky mi přidělili číslo - a basta. Ale myslím, že požadavky bank na strukturu hesla jsou rozumné - opravdu jsem se setkal s hesly "abcd", "heslo1" a v české bance velmi rafinovým "password".

 | 
Ja  |  29. 03. 2012 09:58

U Airbank jsem si taky zvolila uživ. jméno a heslo jaké jsem chtěla. Tam mě ale odrazuje na můj vkus nízká bezpečnost. Přihlášení se nepotvrzuje SMSkou. Po přihlášení lze kdykoliv změnit telefonní číslo na potvrzování plateb, jediné omezení je, že po změně tel. čísla nejde 2 hodiny provést platbu. Takže kdokoliv by zjistil uživ jméno a heslo, může si v podstatě s účtem dělat co chce. Vzhledem k tomu, že využívám pouze spořící účet, nastavila jsem si nízký limit na převody přes IB, ale i tak... Nevím, jak u ostatních bank, mám ještě Equa a ČSOB, tam se přihlášení potvrzuje SMSkou a telefon nelze v IB změnit.

 | 
MatKal  |  31. 03. 2012 10:43

Mě to naopak vyhovuje, přemrštěná bezpečnost u RF mě naopak obtěžuje. Stejný typ přihlašování je u mBank, kde mě zase obtěžuje si pamatovat přihlašovací číslo. Nejsem přeci trotl, abych si někde psal přihlašovací údaje k bankovnímu účtu.

 | 

Úplně libovolně u Air Bank jméno a heslo volit nelze. Jméno má minimální délku a u hesla jsou požadavky na druhy obsažených znaků. Každopádně pořád lepší než si muset pamatovat nic neříkající číslo přidělené bankou.

 | 
fred Kalousek  |  29. 03. 2012 02:52

Každému vyhovuje něco jiného, podle mě je IB od Fia bezkonkurenční.

Každý klient si může založit více účtú, všechny samozřejmě zdarma. Proč by měl někdo více účtů? Manželé mají účet na domácnost, ale mají ještě každý účet pro své utraty = to jsou 3 účty. Mám separátní účet pro auto (splátky, pojistky, palivo, opravy), pro chalupu (daně, poplatky, řemeslníci, materiál). Spořící účet. Eurový účet, spořicí eurový účet. Každý účet si můžete pojmenovat, takže mám v IB účty Domácnost, Auto, fred, Chalupa, Euro, Euro spoření,... Všechny mé účty se mi zobrazují najednou, přesuny mezi účty jsou okamžité. Můžete dovolit přístup ke svému účtu přístup i jiným klientúm Fia a oni vám, můžete jim stanovit různá práva (prohlížet, zadávat příkazy, podepisovat příkazy). Pokud máte přístup k cizímu účtu, zobrazí se vám jako jeden z vašich účtů. Takže například syn má přístup k mému účtu Chalupa, může v mé nepřítomnosti ze svého počítače pod svým jménem a heslem hradit třeba faktury za stavební práce.

Vzhled IB je strohý, ale podle mě to tak má být. Funkčnost = vyhledávání, třídění, nadprůměrná (mám zkušenost s ČS, KB, GE, RB, mBank). Časově neomezený přístup k platbám (já od 2008), třídění podle všech parametrů a jejich kombinací (výše obnosu, příchozí, odchozí, banka, název operace, období...)

 | 
Pepox  |  29. 03. 2012 05:38

Borixi, proč s Tebou tolik lidí nesouhlasí a proč je tolik lidí s Fio bankou i s jejich IB spokojených? Čím to asi je? Jak si to vysvětluješ? Nemám psát pomaleji? Stíháš to číst?

 | 
Jarda  |  29. 03. 2012 09:16

Z výše napsaných příspěvků je zcela patrné že Fio banka je ten nejhorší ústav a jeho reklame je opravdu ubohá. Je zde vidět jasná propagace této banky a útočení na kohokoliv kdo má jiný názor. Ale jen tak pokračujte. Alespoň se dokonale znemožníte. A ano i já jsem slyšel že Fio má vážné finanční problémy.

 | 
Pepox  |  29. 03. 2012 17:35

A já jsem zase slyšel, že v prosinci bude konec světa. Říkala to včera Máňa v Jednotě, když tam byla se síťovkou pro mlíko a dva rohlíky, tak je to pravda. Jo a taky si ještě koupila kousek bůčku. Stejně ale zapomněla na vajíčka. No co se dá dělat... Ty vole, to je teda mazec tady s těma expertama...

 | 
borix  |  31. 03. 2012 11:44

Ty vole zato ty seš "expert"

Ty cenzore seš dement ... pokud on může napsat "ty vole" tak to já budu psát taky. I kdybych to měl psát celý rok.

 | 
Tomáš Marný  |  02. 04. 2012 21:52

To je zajímací, že tyhle nenávistný příspěvky vůči FIO jsou z IP adres v Rusku... Zeby ubohá konkurence česko-ruské banky?

 | 
János  |  02. 04. 2012 23:24

Jasně, Rusko, Amerika a dokonce i celý svět závidí Česku malou zaplivanou banku, plnou neschopných oslů a dementů ... Zopakuj si gramatiku trotle, i ve Fio záložně se snad dostaneš na pravidla českého pravopisu. Než budeš poučovat jiný ... V tom Fiu je to samý "inteligent"

 | 
Jirka  |  04. 05. 2012 21:39

Trochu jste to popletl, FIO je jediná banka u nás, co problémy nemá. Je to proto, že cizí majitelé ostatních Českých bank půjčili hodně peněz Řecku, které nikdy nedostanou zpět. Proto mám peníze jen ve Fio a ve Švýcarsku. Pokud máte peníze třeba v RB, KB, nebo ČSOB, přeji pevné nervy.

 | 
Dejv  |  29. 03. 2012 10:20

Používám kombinaci mBank+AirBank spořící účet

mBank - držím minimální hotovost a používám pouze k placení učtů a placení kartou Důvody: v mém případě jsou skutečné měsíční náklady 0 kč+neřeším hledání bankomatu své banky prostě vidím bankomat a vyberu Podmínka: platba kartou min. 4000 kč, max. 3 měsíční výběry z bankomatu, žádné mezinárodní transakce

AirBank - nadbytek hotovosti na spořícím účtu Důvody: měsíční náklady 0 kč, peníze "ihned" k dispozici, vyšší úrok, obálky Nevýhoda: platba 5 kč za odchozí platbu :)

Předtím jsem měl ČSOB a měsíčně jsem platil cca 150 kč Ted v kombinaci mBank+ AirBank jsem pár stovek v plusu

 | 
J  |  29. 03. 2012 14:43

To snad ne! Tomuto říkáte odborný článek?? 1) u banky jsou mnohem důležitější věci než vzhled platebních karet a IB, tady se tím zabývá půlka článku. 2) mBank není "první „low-cost“ banka na českém trhu" - Fio tu bylo dřív, jenom nemělo tolik reklamy. 3) Fio má příchozí europlatby za 25 Kč a odchozí za 50 Kč. V ceníku je to jasně uvedeno, nevím co na tom nechápete. Ceník je jednoduchý, většina položek má nulové ceny, musí se v něm vyznat každý kdo má IQ aspoň 50. 4) osobní účet u Raifky je za podobnou cenu, nebo i levnější než u zmíněných bank. Akorát se musíte prokousat jejich cca. 30-ti stránkovým ceníkem a pokud nemáte plat 25.000 čistého, tak si po výplatě přeposlat peníze do jiné banky a zpátky. Jak prosté, milý Watsone

 | 
Ivan  |  30. 03. 2012 10:30

Mam dlouho FIO a spokojenost a bezny provoz opravdu zadarmo. Velika vyhoda u plateb se Slovenskem. A platby v ramci EU take velmi levne. Bezna karta zdarma, Farro bankomatu pribyva a CSOB za 6,- taky velmi prijatelne. Vadi mi nedobry kurz pro prevod EUR na CZK napr, ale to je diky CSOB ceniku.

Pak mam mBank a v mych ocich se velmi pohorsila. Pravda je, ze jsem ji uzival hl. jako sporici a to uplne upadlo. Ted ji mam jen pro PayPal pres kartu.

Nejnoveji mam ZUNO, opet na sporeni. Hrozne se mi libi ten figl a cistymi 2% pripisovanymi. Nemam problem s rychlosti, ani grafikou.

 | 
János  |  31. 03. 2012 08:34

Aha tak že pokud se něco napíše proti Fiu tak je to "neodborný článek". A pokud se chválí Fio tak je to "odborný" článek ? Hmmmmm..... Koukám že se PR z Fia zase vycajchnoval.

 | 
Lynx  |  30. 03. 2012 22:42

No já teda nevím, co se ti nezdá na internetbankingu Fia. Připadá mi naprosto perfektně propracovaný, přehledný - všechny funkčnosti, co si dovedu představit. Miluji jejich zrychlené platby za 1,50 - tomu konkuruje jen Zuno - šetří mi to úroky, perfektní EUR platby za babku taky nejsou k zahození a i jiné platby do zahraničí jsou zdaleka nejlevnější 15USD.

 | 
János  |  31. 03. 2012 08:39

Nejhorší bankou je jednoznačně Fio. Katastrofální pobočky, hulvátský a neuctivý personál a nepřehledný a nefunkční internet banking. Dle mínění odborníků je IB z Fia dokonce děravý a nebezpečný. Fio měla zůstat záložnou pro sprostý lid. Jako banka je naprosto nevhodná.

 | 
martin  |  01. 04. 2012 12:12

mohol by si sa rozpisat o tom "nefunkcnom" ib?

 | 
János  |  01. 04. 2012 13:23

Mohl by si mluvit česky ? Tady jsme v Česku jestli jsi si nevšimnul.

 | 
Tomáš Marný  |  02. 04. 2012 21:56

Jistě, "by si" je typický český výraz... Leda tak absolventů silně zvláštní školy.

 | 
János  |  02. 04. 2012 23:10

Zajímavý je že ti to nevadilo, když to napsal tvůj čobolácký přítel z Fio banky ty profesore... Leda že by tě tvoji rodiče počali v silně zvláštní škole.

 | 
tmosler  |  05. 06. 2012 12:47

Moje zkušenost se ZUNO. Ve čtrnáctidenní lhůtě jsem požádal o zrušení smlouvy. Důvodem mi byla jejich neochota ZUNO mi sdělit konkrétní úrokovou sazbu na modelový příklad půjčky 25 000,Kč na 24 měsíců. A to i přesto, že jsem tím podmínil moje setrvání u ZUNO. To už něco naznačuje. Ano, sdělíme Vám to, ale až předložíte všechny požadované doklady, kterých je nemálo. To přece žádný finanční ústav nedělá a na všechny taková odpověď musí udělat dojem, když to tají, že jejich úrokové sazby budou srovnatelné s jinými finančními ústavy. Úrokové sazby již od 6,9% má i Cetelem, ale taky má kalkulačku, kde se doberete skutečných úrokových sazeb a zjistíte, že ono reklamní „již od“ platí jen ve velmi omezeném rozsahu. Dále už jsou jejich úrokové sazby jako jinde. Dalším minusem pro ZUNO jsou ceny za výběry z bankomatů Reiffeisen bank v zahraničí, viz odpověď ZUNO: Rádi bychom reagovali na dotaz, který jsme obdrželi. Výběr ze zahraničního bankomatu je za 80,- CZK. V tomto případě je jedno o jaký bankomat se jedná. Výběr za tento poplatek je v zahraničí a to po celém světě, mimo ČR. Děkujeme za pochopení. Těší nás, že jste s námi. Po takové odpovědi se musíte sami sebe zeptat, co má ZUNO vlastně společného s Reiffeisen? Myslím, že asi nic, protože u jiných bank které mají pobočky a dokonce hlavní vedení v zahraničí to takto v zahraničí nefunguje. Takže pozor výběry z bankomatů zdarma jsou jen u Reiffesenbank a.s. a to a.s. je pouze v ČR.

 | 
palo  |  18. 09. 2012 21:13

jsem u FIO asi rok a max v pohodě - vklady, výběry, i i-bankovnictví je v novém grafickém hávu a v poho... takový levný univerzální standard... navíc se dá vybírat myslím z bankomatů poštovní spořky taky za 6 Kč což je fajn...

 | 
Maty  |  17. 07. 2013 11:24

Zdravím, chtěl bych Vás poprosit o nezávazné vyplnění krátkého dotazníku týkajícího se realitních kanceláří. Součástí dotazníku je i zajímavá nabídka. Předem děkuji za vyplnění. http://www.survio.com/survey/d/E3H9Z4G7U9Z4U4Y3K...

 | 
Bara Smrckova  |  17. 10. 2013 09:18

Air Banka Konsoliduje pouze do 400 tis korun. Dozvite se presne tohle a nashledanou,zadna alternativa,zadny pokus ziskat solventniho klienta. Nulova namaha.

 | 
Tony  |  31. 10. 2013 14:28

Mám hlavní účet právě u Equa bank, vedlejší pak u ZUNO. K Equa jsem utekl po 10 letech od ČSOB. Přestože bydlím ve velkém městě, kde mohu kdykoli jít na pobočku, začlo mi vadit, že s každou blbostí chtěla ČSOB moji osobní účast. Equa bank mi zpočátku přisla riziková kvůli převzetí bývalé Banco Popolare, proto jsem asi půl roku Equa účet používal jako vedlejší. Jsem u Equa cca 2 roky a za tu dobu žádný problém. Jen hned na začátku, platební karta. Banka vydávala novější typ karet (menší čip) a některé terminály tuto kartu nerozpoznaly. Ovšem Equa mi sama volala a nabídla zdarma kartu novou. Taktéž se stalo, když banka žačala vydávat bezkontaktní karty.

Mezi hlavní výhody řadím vedení účtu, včetně všech běžných služeb, zdarma. Třešinkou na dortu jsou pak výběry v Česku za 0,- Kč a v zahraničí za 9,- Kč (u ČSOB tuším 35,- mimo jejich bankomaty, v cizině pak 80,- Kč + 0,5% z obratu). Ebanking je naprosto bezvadný, vše přehledné, funkční. Drtivá většina operací online, vlastně jsem v Equa byl jen jednou, podepsat smlouvu, neb jsem šel okolo.

V porovnání s ČSOB je Equa bank pružná banka, která navíc disponuje velmi příjemným helpdeskem, kde jsem 2x řešil zapomenuté heslo do ebankingu.

Za sebe dávám 100%.

 | 
n.d.  |  27. 11. 2013 21:52

Nejvíc mě štve, že si Equa bank najme a podporuje spammery, kteří vám lžou, že vám posílají spam s vaším souhlasem. Od takové banky ruce pryč.

 | 
bankykradou.cz  |  13. 02. 2014 08:52

Bezohledu na typ banky, všechny nás okrádají, viz bankykradou.cz

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená