Praha, 27. března 2013
Velikonoce se ve světě slaví nejen jako křesťanský svátek, ale také kvůli příchodu jara. Přestože mnoho velikonočních tradic a zvyků se postupem času vytratilo a Velikonoce se už v současnosti ani zdaleka neoslavují jako kdysi. Průzkum online banky Zuno potvrzuje, že pro mnoho Čechů zůstává i nadále velmi oblíbeným svátkem.
A co mají Češi během volných dnů v plánu? Podle průzkumu více než polovina Čechů plánuje zůstat doma se svou rodinou a trávit čas tradičním způsobem. Zvykem bývá vyzdoba domácnosti barevnými vajíčky, čokoládovými zajíčky a mazanci pro koledníky.
„Skutečnost, že Češi chtějí trávit velikonoční svátky se svými nejbližšími, poukazuje na to, že mají stále velmi blízko k tradici. Uchovávají tyto hodnoty i v dnešní době, kdy je trendem spíše opak,“ říká Karina Ludz, PR and Social Media Expert v Zuno.
Jen 10 % respondentů by raději trávilo tento sváteční čas s přáteli. Ještě méně Čechů, 7 %, se hlásí k možnosti výletu mimo domov – což je nejnovější a velmi populární trend v jiných evropských zemích. Dodejme ještě, že 23 % Čechů neplánuje na svátky nic zvláštního. Průzkum ukázal, že Češi nevnímají Velikonoce jako komerční svátek. Je pro ně naopak symbolem tradice a klasiky.