FinExpert.e15.cz

Investujeme: Český trh s veterány

V našich zemích má automobilismus jako takový velkou tradici. Náš píseček je velmi malý, avšak velmi bohatý.
Investujeme: Český trh s veterány

Náš píseček je velmi malý, avšak velmi bohatý. Nevěříte? Pojďme se přesvědčit. V našich zemích má automobilismus jako takový velkou tradici. Za první republiky zde existovalo velké množství továren produkující automobily a motocykly. Naše republika patřila mezi jedny z nejvyspělejších průmyslových zemí na světě. Nacházelo se zde i velké množství zahraničních automobilů, jako Bugatti a podobně.

Učíme se kupovat veterána

Učíme se kupovat veterána

S koupí nechvátejte, většinou proces trvá několik měsíců.

Válka a poválečné dění vše změnilo. Ale i tak jsme byli vyspělou motoristickou zemí Východního bloku. Vyrábělo se u nás téměř vše. Od mopedů po tanky a letadla.  I po revoluci zde motorismus kvetl, ale už ne tak ve výrobě vozidel, ale spíš v obchodu s ojetinami. Když se na to podíváme z jiné perspektivy, tak ten, kdo po revoluci tahal ze zahraničí ojetiny, vlastně tvořil dnešní podobu veteránského, či spíše yougtimerského hnutí. Už je víc jak 20 let po revoluci a tyto vozidla v roce 1990 nebyla nová, ale třeba 5-10 letá. Dnes je jedná o veterány, nebo spíše youngtimery. Například Mercedes W 123, Ford Capri, BMW E 21, Porsche 944 a další. Kdo by tehdy toužil po Trabantu, na kterého se před několika lety čekalo ve frontách.

Samozřejmě nesmíme zapomenout vozidla východního bloku, která přicházejí nyní opět do kursu. Po revoluci se jich každý hromadně zbavoval a kupoval „zápaďácké káry“. Lidé je až teď přestali brát jako něco běžného a nudného. Připomínají si tím svoje mládí, nebo jen chtějí cenově dostupného veterána, který stoupá na ceně o něco méně, neboť jsou stále dostupnější i v lepších stavech. Stále se dá potkat třeba Embéčko v hezkém stavu po důchodci s málo najetými kilometry. Není to tak dávno a na sraz veteránů by ho nikdo nepustil, dnes je to jeden z nejběžnějších návštěvníků srazů.

Pokud máte zájem, můžete u nás koupit téměř jakékoliv veteránské vozidlo, výběr je veliký, ale ne moc kvalitní. Není problém koupit Rolls Royce, nebo Ferrari. Většina normálních vozidel se ale prodávají na udělání. Hezkých vozidel, se kterými se dá bez oprav jezdit je málo a pokud jsou, tak jsou nesmyslně drahé. Jakoby jsem byla země ojetin a vraků. Bazary a vrakoviště jsou plná. Dokonce z některých bazarů se postupem času stávají vrakoviště, asi je to výnosnější, protože cena železa stále roste a průmysl ho stále potřebuje víc a víc. Z vraku starého fordu se pak vyrobí nová Octavia TDI.

Do budoucna předpokládáme úbytek vraků a přibývání zrenovovaných vozidel a usměrnění cen. Nejoblíbenější jsou tradičně vozy Škoda a to zůstane i do budoucna. Jen si nedokáži představit Octavii TDI jako veterána.

Zdroj: www.investycnik.cz

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená