Délka intervalu při volání z veřejného telefonního automatu se zkrátila, ale upozornění na změnu v telefonních automatech chybí. Sdružení obrany spotřebitelů České republiky požaduje urychlenou nápravu.
Telekomunikační společnost v reakci na zvýšení DPH sice zachovala výši cen za volání z telefonních automatů, avšak zkrátila délku intervalu. Společnost Český Telecom neplní svou informační povinnost, protože spotřebitelé v telefonním automatu naleznou vylepené původní délky intervalů.
Telekomunikační společnost se rozhodla přenést dopad zvýšení DPH na zákazníky. Místo nepopulárního přímého zdražení zvolila méně bolestivou cestu, kterou je zkrácení intervalu pro zasílání tarifikačních impulzů. Impulz přichází u místních hovorů každých 104 sekund místo dřívějších 120 v silném provozu, a každých 250 sekund místo 290 ve slabém provozu. U meziměstských hovorů je to pak 35 místo 40 a 82 místo 95 sekund.