Zatímco marže a obchodní výsledky mnoha e-shopů klesají, náklady na jejich provoz rostou. Každým rokem začínají nabízet online zboží stovky nových firem. "V České republice je nyní přes deset tisíc e-shopů, což je světová rarita. Trh se musí pročistit. Slabí hráči odpadnou, silní se dostanou k zajímavým akvizicím. Konsolidaci tuzemského trhu vlivem krize rozhodně vítám," uvedl Martin Rozhoň ze společnosti Vivantis, která provozuje některé e-shopy.
Výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška tvrdí, že s masivním propouštěním či hektickým škrtáním marketingových nákladů se nesetkává. "Rychlé šetření je pro internetové obchody nebezpečné. Význam to může mít pouze v krátkém horizontu, v delším období by e-shopy prodělaly. Šetřit je potřeba systémově," dodal.
Pro internetové obchody v České republice bude rozhodující období letošních Vánoc, které generuje až třetinu jejich celoročního obratu.