Počátkem roku se zřetelně zvýšilo množství klientských stížností na bankovní poplatky. Na základě těchto stížností sestavila Česká obchodní inspekce (ČOI) expertní skupinu, která má zkoumat některé aspekty jednání bank s klienty.
Dnešní vydání Hospodářských novin informuje o tom, že stále probíhá analýzy situace, protože není zcela jasné, na co vlastně budou kontroloři moci dohlížet. Skupina expertů, která vznikla na popud ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana se například snaží najít odpověď na otázku, zda obchodní inspekce bude moci hodnotit i chování peněžních domů vůči jejich zákazníkům. Odpověď na tuto otázku je s největší pravděpodobností NE.
ČOI v bankách nemůže
• udělit pokuty za výši poplatků,
• šetřit krytí nákladů bankovních ústavů z poplatků,
• vstupovat do účetnictví bank nebo kontrolovat pohyby na účtu klientů.
ČOI v bankách může
• srovnat bankovní poplatky v Česku se situací v Evropské unii,
• provést analýzu legislativy na účinnější ochranu spotřebitelů,
• zjistit z výpisů, zda nejsou konkrétním klientům účtovány stejné služby dvakrát.