FinExpert.e15.cz

Hlad po informacích o penzijní reformě výrazně narůstá

Praha, 4. dubna 2012

Lidé se začínají aktivně zajímat o penzijní reformu. Ze statistik největšího penzijního fondu u nás, Penzijního fondu České pojišťovny (PFČP), vyplývá, že počet přijatých telefonátů a emailových dotazů na penzijní připojištění oproti minulému roku výrazně vzrostl.

„V posledních měsících jsme zaznamenali zvýšený zájem našich klientů o informace. Souvisí to samozřejmě s reformou, ale i naší aktivní informační kampaní,“ potvrzuje Libor Pergl, ředitel pro obchod a marketing PFČP.

Všichni klienti PFČP, kterých je přibližně 1,2 milionu, obdrželi v předchozím měsíci dopis s informacemi o chystaných změnách. Oznamoval nejen to, že Penzijní fond České pojišťovny se od 1. 1. 2013 mění na Penzijní společnost České pojišťovny, ale i navýšení státních příspěvků na penzijní připojištění.

Právě chystané změny jsou důvodem, proč se klienti začínají o své penzijní připojištění aktivně zajímat. V březnu 2012 zaznamenala informační linka PFČP téměř 38 tisíc dotazů, to je více než tisíc telefonátů denně. „Telefonický kontakt je pro klienty vhodnější, pokud potřebují něco vysvětlit nebo si udělat v otázce penzijního připojištění jasno. Často mají více dotazů najednou,“ konstatuje Libor Pergl. Nejčastěji se lidé ptají na navýšení vkladů, jak a kdy přesně se budou měnit státní příspěvky. Zajímá je rovněž zachování současných podmínek spoření.

Klienti posílají své dotazy rovněž elektronickou poštou. Emailem přišlo v březnu 2012 téměř 5 tisíc dotazů, loni touto dobou jich byly 3 tisíce. „Uvědomujeme si, že poskytování relevantních informací je klíčové pro budování důvěry našich klientů, snažíme se proto nabídnout jim informace různou formou,“ říká Libor Pergl. V loňském roce PFČP spustil Klientský portál, obdobu internetového bankovnictví. Klienti v něm získají přehled o aktuálním stavu svého účtu penzijního připojištění a mohou v něm zadávat změny, např. navyšovat měsíční příspěvky. Zájem o Klientský portál je obrovský. „Na portálu evidujeme přibližně 1.500 aktivací vstupu denně,“ potvrzuje Libor Pergl.

Uživatelsky přívětivé jsou rovněž webové stránky PFČP, které kromě podrobných informací nabízejí i řadu nástrojů, např. pro výpočet věku odchodu do důchodu či výpočet výše důchodu. K penzijní reformě vytvořil PFČP speciální webovou stránku www.vseopenzich.cz, kde lidé najdou schéma nového penzijního systému, vysvětlení pojmů, které se k penzijní reformě vážou, znění souvisejících zákonů a také odpovědi na nejčastější dotazy. 

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená