Obě společnosti nedávno oznámily plán spolupráce na poli internetové reklamy. Jedná se o vývoj technologie nazvané "click-to-call", pomocí které se budou moci uživaté programů Skype či Google Talk pomocí jednoho kliknutí na reklamní link nebo ikonu na webové stránce dovolat přímo do firmy inzerující tímto způsobem svoji nabídku.
Tato možnost bude zřejmě v první řadě nabídnuta návštěvníkům aukcí na stránkách E-Bay k tomu, aby kontaktovali prodejce a zjistili podrobnosti o nabízeném zboží. Následně by se postupně mohla vyvinout do interaktivní obdoby dnešních "zlatých stránek", kdy by nový typ inzerce umožňoval po jednom kliknutí telefonický kontakt zákazníka se zástupcem inzerující firmy, popřípadě s call centrem nebo příslušným prodejcem.
Obě společnosti očekávají, že existuje celá řada firem, kterým podobná nabídka mezi současnými internetovými službami chybí. E-Bay si navíc slibuje , že by jí poskytování formátu "click-to-call" mělo přinést výraznější zhodnocení nedávné investice do Skype.
Reklamní aliance mezi Google a E-bay je zaměřena na mimoamerický trh. V USA E-Bay nabízí inzerci výhradně přes společnost Yahoo.com.
Podle názoru analytiků má technologie "click-to-call" společnosti E-Bay kromě zhodnocení Skype také pomoci k prosazení se v zemích, kde dnes soupeří o podíl na trhu s místními firmami. V případě internetových aukcí úspěch souvisí s počtem uživatelů. Čím větší je počet uživatelů aukční stránky, tím přitažlivější je pro prodejce a tím větší získává výhodu před konkurenčními stránkami. V některých zemích, jako je např. Čína, hodlá E-Bay prorazit právě díky zvýšené kvalitě svých služeb, kterou by jí zavedení služby "click-to-call" mělo přinést.
Nová technologie bude testována na začátku příštího roku. Bezprostřední ekonomický přínos nebyl oznámen, bude zřejmě souviset s tím, jak velký zájem o tuto službu uživatelé projeví po jejím zavedení do praxe. Akcie v E-Bay po oznámení uvedené spolupráce reagovaly růstem o více než 5 %, akcie Google stagnovaly.