FinExpert.e15.cz

Fio banka: 6 hlavních změn v novém internetovém bankovnictví


asdfghjkl  |  21. 02. 2012 09:10

Digitálně podepsané potvrzení transakce (případně vybraných transakcí) v PDF tak jak to umí skoro každá normální banka pořád nikde?

 | 
ssdd  |  21. 02. 2012 10:42

Jasně, ale každá "normální banka" si za to naúčtuje penízky (nevytahovat Zuno a Mbank, to také nejsou "normální banky") mluvím o KB, RB, CSOB, GE,...

 | 
avicena  |  22. 02. 2012 07:21

FIO ma vse zdarma, vcetne iBank

 | 
ssdd  |  22. 02. 2012 11:16

To mě budeš vykládat, už tam mám účet asi 8 let )

 | 
WiQiX  |  21. 02. 2012 09:49

A už to umí ukazovat skutečný stav na kontě nebo stále člověk po pár výběrech a platbách kartou netuší kolik tam má?

 | 
legnaw  |  21. 02. 2012 10:57

nez tyhle vybery banka zauctuje, jsou v rezervacich

 | 
WiQiX  |  21. 02. 2012 11:39

Já nemyslím, zaúčtování. Já mám na mysli, jestli je vidět aktuální použitelný zůstatek.

U mBank vidím okamžitě po výběru, platbě, převodu kolik peněz mám ještě k dispozici, přestože zaúčtované budou až za pár dní. Ale u FIA si přítelkyně stěžovala, že tak aktuální částku nikde nevidí, jen částku před zaúčtováním a ta může být hodně mimo.

Už je to tam někde vidět? Případně kde?

 | 
wssd  |  21. 02. 2012 12:36

Tak zůstaň u mbank a odpočítávej si kolik ještě můžeš udělat za měsíc transakcí nebo výběrů z bankomatů Tady ty lidi miluju

 | 
WiQiX  |  21. 02. 2012 12:44

Co se ti na mém dotazu nezdá? Víš odpověď nebo ne? Přítelkyně je z toho nešťastná, tak bych jí s tím rád pomohl, ale neznám nikoho jiného, kdo má FIO.

Já zase miluju lidi, jejichž příspěvky mají vypovídající hodnotu mezi nulou a minus nekonečnem...

PS Nic počítat nemusím, 3 výběry mám vždy zdarma (platím často kartou) a transakce taky neplatím.

 | 
b  |  21. 02. 2012 13:43

Čti články až do konce: "Ještě v první polovině letošního roku se klienti dočkají vlastních platebních karet, které již budou viditelné přes internetové bankovnictví – online přehled plateb, blokace přes internet, nastavování limitů či změna PIN." Stávající karty jsou přes ČSOB, proto ta prodleva...

 | 
J.  |  21. 02. 2012 18:11

To je fajn, že se klienti po delším čekání dočkají i normálních platebních karet ) Já myslel, že tohle je základ u každé banky.

 | 
S474N  |  22. 02. 2012 10:26

Jenze klienti maji karty uz nekolik let, jen je nevydava FIO, nybrz CSOB. A CSOB trva 2-3 dny preuctovani transakci. O tom to celou dobu je.

 | 

Bohužel tohle se nejspíš zlepší až si FIO začne dělat karty sama, což by mělo být snad už letos. Já taky považuji za samozřejmost, že plaba kartou nebo výběr z bankomatu se zobrazí v IB blokacích a o utracenou částku se poníží disponibilní zůstatek okamžitě, tohle umí eBanka/eKonto RB celou dobu co ho mám, tj. skoro deset let.

 | 
asdfghjkl  |  21. 02. 2012 14:00

konkrétně mBank má 3 výběry za 0-9kč z jakéhokoli bankomatu, který je zrovna po ruce. Počet transakcí za měsíc není omezen.

 | 
LaJa  |  22. 02. 2012 00:40

Dobry ben. Mel jsem ucty u Fio i u mBank. Pokud potrbujete ucet na vybrani vyplaty z bankomatu tak hura do Fio. Ale kdyz chcete rychlou banku s perfektnim prehledem o stavu svich financi na Fio zapomente! U Fio neustale cekate nekolik dni na "aktualni" stav uctu. To je v pripade nakupu a prodeje, kdy vam casto chodi penize od lidi nezadouci. Fio, nikdi vice... Nebo pro duchodce.

 | 
RomanL  |  22. 02. 2012 08:04

Podle předpisů EU musí být zúčtování pohybu provedeno do druhého dne, a tak to také je, jako u každé jiné banky, protože je to tak předepsáno.

 | 
Jirpo  |  22. 02. 2012 08:51

Myslím si, že FIO je dobrá banka i pro platby od zákazníků. Máme tam podnikatelský účet a jsme spokojeni. Navíc jsem zadal příkaz do České spořitelny včera v 9 hodin a již odpoledne byly peníze na účtu ve spořitelně.

 | 
hwsoft  |  22. 02. 2012 09:36

To neni pravda, penize na FIO ucet mam pripsane rychleji nez na ucet v RB. Jediny problem je vyse zmineny problem s karetnimi transakcemi, ty se objevi do 24h.

Zase vyhodou CSOB karty u FIO banky je vyber Eur na Slovensku za 6Kc, to vam udela jen FIO, CSOB a CS, ostatni banky to maji stejne jako v jinde ve svete.

FIO neni banka pro kazdeho, zatim nabizi malo produkdu a je nekdy dost pomala ve vyrizovani dokumentu. Proto je dobre mit ucet vedle FIA jeste jinde, kde vyuzivate dalsi produkty. Zatim se mi jevi jako optimalni FIO a mBank, pokud chcete hodne usetrit, pripadne FIO a CSOB pokud potrebujete i dalsi uverove produky (kreditni karta, hypoteka, atp)

 | 
pavel  |  22. 02. 2012 10:13

Platba platební kartou v obchodě se mi u Fio objeví zpravidla 2-3 pracovní dny po nákupu, jeden pracovní den se stává jen ojediněle.

 | 
Michal Kára  |  21. 02. 2012 19:05

To není věc IB, to je o tom, že karty jsou od ČSOB a přenos zústatku není okamžitý. Fio slibuje už brzy vlastní karty, které tímto nebudou trpět. Ale zas bude (nejspíš) menší síť "vlastních" bankomatů.

 | 
J.  |  21. 02. 2012 10:53

"Zmíněné problémy jsou naštěstí jen drobnosti" To si děláte prdel? Co ty nesmyslné znaky? To by už žák 2. stupně základní školy vybral líp znakovou sadu. A Jak čtu o hlášce, že se komentář zobrazí ráno a pak po zavření/otevření prohlížeče tam je ... no, můžu jen říct, že to internetové bankovnictví dělal naprostý diletant.

Tohle je parodie na internetové bankovnictví. Ale třeba jednou v této bance budou taky mít fungující internetové bankovnictví.

 | 
RomanL  |  22. 02. 2012 08:07

Jo, za dokonalost se platí. Škoda, že to neplatí ani v ostatních bankách. Tam se jenom platí...

 | 
ldx  |  22. 02. 2012 09:33

Parodie je mozna tak Vas ubohy prispevek... FIO ma jedno z nejlepsich IB vubec, krome KB jsem mel nebo mam ucty u velkych ceskych bank takze vim o cem mluvim !!!

 | 
S474N  |  22. 02. 2012 10:30

Tak to schvalne zkusime do FIO nahlasit a za jak dlouho to opravi. Skoda, ze nemame neco podobne i u Sporky, tu rychlost bych tam rad videl.

 | 
Mirek Valenta  |  25. 02. 2012 21:23

A zase napsal jeden chytrolín, který by zmáknul naprogramovat takové internetové bankovnictví za odpoledne... Ty mám nejraději.

 | 
Homr  |  21. 02. 2012 15:33

stale chybi to nejdulezitejsi pro zakaznika, ktery ma vice uctu u Fia: moznost se prihlasit samostatne na kazdy ucet. Dnes jakmile se prihlasite zobrazi se Vam vsechny ucty (treba 4 nebo 6) coz povazuji za blbost. Jsem uz jednou kvuli tomu poslal EUR 900 misto 900 CZK (to varovani je uplne k nicemu). Kdyby aspon nabizeli zakaznikum moznost si vybrat jestli chteji na kazdy ucet se prihlasit samostatne nebo ne. Pokud mate firemni a osobni ucet jak v EUR a CZK a k tomu to same pro SR, tak pri prihlaseni se Vam zobrazuje 4 nebo 6 uctu....kdo to ma hlidat nebo se v tom vyznat..... Pro me to je jedina funkce, ktera chybi Fio k "dokonalosti"...

 | 
xOB  |  21. 02. 2012 17:07

Vsak je tam filtr na osobu. Pracuji s firemnim uctem -> prepnu zobrazovani jen na firemni ucty.

 | 
Nyny  |  22. 02. 2012 09:58

Tak v tomle mate 100% pravdu, taky nechapu, proc to nemuzu mit oddelene.

 | 
xls  |  21. 02. 2012 17:27

S IB od Fio pracuju dost aktivně už nějaký pátek a považuju ho za nejlepší, a že jsem jich vyzkoušel. Výsledkem tohoto redesignu bohužel bylo jen to, že to celkově vyžaduje na monitoru o dost víc prostoru a způsobilo to pár zmatků, ale naštěstí zůstala podstata stejná. Takže když to shrnu, tak to sice trochu pomrvili, ale mohli to pomrvit o mnoho víc. Není ale všem dnům konec, jako všude se k nějakému dalšímu zdokonalení dostane nějaký "odborník", který to nakonec domrví úplně.

 | 
Klient  |  21. 02. 2012 18:57

A když budou u toho, mohli by přepsat „Storno“ na „Zrušit“, které v českém prostředí působí lépe.

No, já vám nevím, na dotaz "Opravdu chcete zrušit svůj účet?" odpovídat "OK nebo Zrušit" mi taky nepřijde dvakrát lepší.

 | 

Pro takovou otázku je samozřejmě OK/Zrušit nevhodné. Zde by stačilo použít ano/ne.

 | 
S474N  |  22. 02. 2012 10:42

A jen tak mezi reci, zkousel jste s tim oslovit banku? Ja jenom, aby to vubec vedeli, vite. Nazyva se to feedback.

 | 
Michal Kára  |  21. 02. 2012 19:03

Ještě by mohli zavést podepsané šablony - v případě použití by ji nebylo potřeba znovu podepisovat (SMS). Takhle když převádím mezi spořícím a normálním účtem, tak to pokaždé musím potvrzovat SMS, je to opruz a banku to stojí zbytečné peníze za SMS.

 | 
Marty  |  21. 02. 2012 21:15

No redising se cie povedl ale jinak nic moc. Zabírá to stále víc místa, jinak bych to nemusel mít za darmo ale radši něco málo stále bych platil, kdyby bylo bankovnictví víc user friendly. Líbilo se mi zafixování velkosti oken, což jde i v tabulkách, možnost skrýt částky u spořících účtů, nezobrazovat v přehledu. Ač nerad tak nejleší IB až na přihlášení má spořka ne RB, převzané od Ebanky, i když s tím nic nedělá. Myslím, že by to nebylo problém napragramovat a nestálo by to skoro nic jako zafixovat šířku sloupců aby částka název a číslo účtu nebyli na třetinu monitoru každé. Je to zbytečně nepřehledné. Oddělení soukromých firemních účtů by bylo také faijné ...

 | 
Pepé  |  22. 02. 2012 05:22

No ty jsi ale americkej, hmmmmm....

 | 
karkulka  |  22. 02. 2012 14:42

Kdyz chces platit, tak bez k jine a bance a nezvan...

 | 
martin  |  23. 02. 2012 17:15

sporka a najlepsie ib? tu uz raifka pred 6 rokmi ho mala lepsie...

 | 
Marty  |  21. 02. 2012 21:15

No redising se cie povedl ale jinak nic moc. Zabírá to stále víc místa, jinak bych to nemusel mít za darmo ale radši něco málo stále bych platil, kdyby bylo bankovnictví víc user friendly. Líbilo se mi zafixování velkosti oken, což jde i v tabulkách, možnost skrýt částky u spořících účtů, nezobrazovat v přehledu. Ač nerad tak nejleší IB až na přihlášení má spořka ne RB, převzané od Ebanky, i když s tím nic nedělá. Myslím, že by to nebylo problém napragramovat a nestálo by to skoro nic jako zafixovat šířku sloupců aby částka název a číslo účtu nebyli na třetinu monitoru každé. Je to zbytečně nepřehledné. Oddělení soukromých firemních účtů by bylo také faijné ...

 | 
Rdm  |  22. 02. 2012 00:48

Oceňuji změnu k lepšímu, ale pořád to není ono. Třeba to otevírání formulářů do nového okna je docela šílenost. Po stránce funkcí to bude jistě celkem "nabité", ale celkově se mi to zdá dost nepřehledné a nebo jsem prostě zhýčkaný rozhraním GE, které považuji za nejlepší, které jsem zatím viděl (a viděl jsem ČS, Raifkÿ, mBanky a UniCredit).

Asi si řeknete a co? Hlavně, že jsou funkce a je to zadarmo, ale osobně si myslím, že není důležité mít jen účet zadarmo nebo nabitý funkcemi, které nikdy nevyužiji, ale jde taky o uživatelský komfort a za ten si těch pár korun klidně zaplatím.

 | 
astray  |  22. 02. 2012 01:06

Tak já zas GE považuju za nejhorší a to jsem u RB, mBank, GE a FIO.

 | 
Rdm  |  23. 02. 2012 00:41

Tak v prvé řadě je to subjektivní, ale docela by mne zajímalo co vám připadá na rozhraní GE špatné, protože si myslím (tzn. nemám to nijak ověřeno), že je to jediná banka, která návrh rozhraní nenechává na programátorech, ale na UX specialistech.

 | 

A to me zrovna otevirani formularu do noveho okna vyhovuje (i kdyz stara verze s mensim oknem me vyhovovala vice). Casto pouzivam to, ze si nove otevrene okno prikazu nastavim jako"vzdy nahore" (pouzivam Linux, ve Windows to asi nepujde) a presunu ho nad okno (www stranky prodejce, okno Googlemailu, otevrenou fakturu v PDF, stranku s uzavrenou transakci devizove spolecnosti, atd) , ze ktereho opisuji nebo kopiruji udaje pro platbu. Kazdopadne starsi verze IB me vyhovovala vice, byla jednodussi a tim padem i rychlejsi, hlavne na historickych strojich a prohlizecich, kde IB pouzivam. Ale co se da delat, pokrok nezastavis :)

 | 
Rdm  |  23. 02. 2012 00:46

Může být. Pokud takto zadáváte platby často, tak to může být pohodlnější (platím takto jen jednu fakturu měsíčně a osobně mne nijak nezdržuje přepnout se 2x mezi taby). Ve Windows se to dá řešit umístění obou oken vedle sebe (samozřejmě na dostatečně širokém monitoru).

 | 
S474N  |  23. 02. 2012 12:07

A co automaticke inkaso, zkousel jste?

 | 
Rdm  |  23. 02. 2012 13:46

nerozumím co bych měl zkoušet, hlavně ale upozorňuji, že celou dobu "kritizuji" použitelnost rozhraní nikoliv funkce samotné

 | 
uživatel fio  |  22. 02. 2012 07:54

Dobrý den,mrzí mě na modernizaci to že výpisy z užtu nejdou tisknout za jednotlivé dny. Zatím jde jen po měsící a to dříve nebylo. Takže změna pro mě k horšímu.

 | 
pavelx  |  22. 02. 2012 10:22

Jestli autor nevidí rozdíl mezi barvou řádky kde má myš a ostatními řádky v tabulce, doporučuji pořídit lepší monitor, případně očního lékaře, protože odstín šedé se mění dost výrazně a lepší by to už bylo snad jen změnou na černou barvu (pokud to od vydání článku změnili, pak se omlouvám).

 | 
S474N  |  22. 02. 2012 10:33

Presne tak, ten rozdil je tak velky, ze i kdyby mel clovek snizen jas na minimum, tak by to musel videt.

 | 

Viz můj příspěvek níže.

 | 

Ano, již to změnili. Pokud se nepletu, ještě včera byla původní barva (zmiňovaná v článku).

 | 
xOB  |  22. 02. 2012 11:32

jj, Fio banka sleduje pozadavky klientu a promptne reaguje, Vcera to opravdu bylo jinou barvou

 | 
S474N  |  22. 02. 2012 10:38

Se zajmem jsem si zde v diskusi precetl boj FIO vs mBank. Pokud tedy pominu to, ze mBank je polskou bankovni zumpou a slibotechnou, tak me obecne pobavil ten boj. Zejmena argumentace u platebnich karet. Ja tedy nevim, ale pokud si uz nekdo "optimalizuje" financni sluzby, tak to, ze neplati za vedeni uctu nebo realizovane transakce je naprosty zacatek a nezbytne minimum. Stejne tak povazuji za dalsi krok optimalizovat platby kartou, typicky jak platby klasicke, tak treba na internetu (v zahranici). A co si budeme nalhavat, mBank ma jedny z nejhorsich moznych kurzu (vygradovane jeste tzv. konverznim poplatkem). FIO pouziva karty CSOB a ty jak znamo take nemaji dobre kurzy. V kazdem pripade se mi jako jedina nejrozumnejsi varianta jevi vyhradne kreditni karta, navic kombinovana se zpetnym ziskavanim penez z plateb. Nejenom, ze clovek muze vyuzit bezplatneho obdobi (a penize mezi tim mit na sporicim uctu), ale ve finale se s nim jeste banka podeli o provizi ziskanou z platby z terminalu. Takto ziskane penize "zpet" predstavuji kuprikladu v rocnim souctu daleko vetsi cislo, nez nejake usetrene poplatky za vedeni uctu. Takze apeluji na vsechny, pokud jste jiz udelali krok A (zmena banky), tak si optimalizujte i dalsi veci, urcite to stoji za to.

 | 

No jo, ale ne kazdy utrati tolik, aby mel kreditku zadarmo. Ja proste ty 3 tisice mesicne nemam za co utratit :). Jinak na cizomenove transakce mam Axu.

 | 
S474N  |  23. 02. 2012 12:07

Ne kazdy zije tak extremne asketicky zivot jako ty, Patriku. Respektive neverim, ze takovy dalsi exot (bez urazky) jeste v CR existuje

 | 
JirkaH  |  22. 02. 2012 13:04

strcte si ty vase kredikty do pr. dele!

 | 
S474N  |  23. 02. 2012 12:08

Dekuji za navrh, ale dovolim si teto nabidky nevyuzit. V kazdem pripade mate opravdu zajimave predstavy a tuzby,

 | 
A.L.  |  23. 02. 2012 15:21

tak si tam strč něco jinýho buzíku

 | 
A.L.  |  22. 02. 2012 16:52

Fio je českou bankovní žumpou už jenom proto že si platí primitivy jako ty aby o ní pěli všude chválu.

 | 
Tomáš Marný  |  22. 02. 2012 17:17

Než začneš příště povídat o primitivech, podívej se do zrcadla...

 | 
A.L  |  22. 02. 2012 23:23

Tomáš Marný - třeba na tvoji matku

 | 
S474N  |  23. 02. 2012 12:10

Zjevne jste kolego necetl pozorne muj prispevek. FIO jako takove chvalim pouze na poli transakcniho uctu, o jejich (respektive CSOB) platebnich kartach jsem psal negativne. Uz jenom z tohoto duvodu musi byt i tem "inteligentne slabsim" zjevne, ze me tezko muze nejake FIO platit.

 | 
A.L.  |  23. 02. 2012 13:42

že to chválí pod různými přezdívkami jenom ty sám tak to už ti v tvé dementní palici nedošlo Taky minule jsi vášnivě nadával každýmu kdo si dovolil něco říct o Fio Tak ze sebe nedělej ještě většího magora a schizofrenika než jsi..

 | 
ikre  |  22. 02. 2012 11:45

Dřív si ve formulářích s přikazem k úhradě IE pamatoval zadané účty a vyplněné položky. Tak jsem nemusel si na každou platbu ukládat šablonu jen začal psát číslo učtu a většinou stačily tak 3 čísla. Vlastní FIO karty sice budou dobrý, ale já mám v okolí 3 CSOB bankomaty a ani jeden FIO. Takze uvidime za kolik to bude.

IK

 | 
Micjal  |  22. 02. 2012 19:18

Sablony sly evidovat normalne i driv jinak Fio vrele doporucuji - zkusenost 2,5 roku a super.

 | 
johny  |  22. 02. 2012 19:45

Zdrazile, koukej si to poradne, opakuji PORADNE precist a nech se inspirovat! Ta holomajzna, co vytvaris je k nicemu, nacerpej inspiraci a pak znovu a lepe!

 | 
Petr Ježek  |  22. 02. 2012 22:19

Neměl jsem výhrady k původní aplikaci (poté, co díky Javě začalo fungovat přihlašování na všech OS), nemám je ani dnes po změně. Za absurdní považuji kritiku expertů na omalovánky.

 | 
Petr Ježek  |  22. 02. 2012 22:22

Mimochodem, v linuxu se Firefox pamatuje ve formulářích data, stačí napsat první znak. IE doporučuji poslat do věčných lovišť. Díky za Fio posílám za celou rodinu.

 | 
Shar  |  22. 02. 2012 23:37

Tak už to přehodili - v editaci šablony už je kód banky hned pod číslem účtu .

 | 
Gádžo  |  23. 02. 2012 15:26

FIO banka je banka pro debili a chudáky, kteří nemají na poplatky.

 | 
Jarin.  |  24. 02. 2012 16:15

to by me zajimalo, proc tam teda ty nemas ucet ... nauc se prvne cesky nebo navstiv nejaky ustav

 | 
A.L.  |  24. 02. 2012 22:54

borix dělá ve fio bance čubu

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená