Na Kancelář Finančního arbitra České republiky se obrací stále více nespokojených spotřebitelů. Dokládají to výsledky za třetí čtvrtletí roku 2010, kdy bylo doručeno celkem 595 podnětů k vyřízení. To představuje nárůst oproti stejnému období za rok 2009 o 56 doručených podnětů.
Nejčastější podněty se týkaly oblasti tuzemských úhrad, převodů či transakcí platebními kartami v bankomatech v tuzemsku i zahraničí. Podle arbitra se daří udržovat trend rozhodování sporů nejen smírnou cestou, ale také řešit spory za přispění vzájemné komunikace s účastníky řízení, což napomáhá efektivitě projednávaných sporů.
FinExpert komentuje: Finanční arbitr je kompetentní k rozhodování sporů mezi bankami a klienty. Typickým sporem je třeba neoprávněné použití platební karty při platbě u obchodníka či neoprávněný převod v rámci internetového bankovnictví. Finanční arbitr naopak neřeší spory z oblasti hypoték, úvěrů, stavebního spoření nebo spory vzniklé mimo členské státy EU a další státy, tvořící Evropský hospodářský prostor. Hlavním přínosem pro klienty je rychlost rozhodování, nezpoplatněné řízení, vysoká znalost problematiky.
Více informací na www.financniarbitr.cz.