Novinky, které Facebook připravuje, by měly ovlivnit trh reklamy. Změny se dotknou sdílení videa a komentářů, uživatelé Facebooku by měli moct komunikovat se značkami – firmami, internetovými obchody. Informovala Ekonomika ČT24.
Sdílení videa a komentářů
Když chcete sdílet video na Facebooku, musíte zkopírovat celý obsah a vložit jej. Po změnách se vše zjednoduší. Video vezmete, vložíte přímo na nějakou stránku. Při sdílení komentářů na nějakém serveru se váš komentář objeví pod článkem i na stránkách Facebooku.
Sociální sítě a mobilní aplikace
Z celkového denního užívání Facebooku (890 milionů uživatelů) se až 754 milionů připojuje přes mobilní aplikace. Změna se dotkne Messengera. Nově bude propojen, pokud budete chtít, s internetovými obchody. Jestliže tuto službu označíte, nebudou vám obchodní společnost posílat nevyžádané emaily. Napíše vám do zprávy, že jste si zboží objednali, resp. že vám bylo zasláno.
Jak je to s reklamou?
Facebook v podstatě sleduje údaje, které o sobě prozradíte, na jaké odkazy nejčastěji klikáte, které „olikujete“. Tato data poté Facebook zpracovává a vybírá reklamy, které míří přímo na vás. Reklam se však nemusíme bát. Vše funguje anonymizovaně.
Reklama cílená místně
Pokud si od příštího roku nastavíte službu lokalizace polohy, bude vám Facebook posílat reklamy spojené s místem, kde se právě nacházíte. Například reklamy týkající se kulturních akcí, restaurací, kin, atd.