FinExpert.e15.cz

Evropští senioři si s chutí užívají života

 Norimberk, 8. října 2002 - Výrokem „Raději si zařídím krásný život, místo toho abych jen spořil,“ charakterizuje své chování takřka polovina respondentů starších padesáti let. V rozporu se všemi klišé se přitom nejedná o nižší věkové skupiny padesátníků. Hedonistický postoj se téměř rovnoměrně rozděluje mezi všechny věkové skupiny až po osoby nad sedmdesát let. své konzumní chování Vyplynulo to z poslední studie GfK Marktforschung, zahrnující vzorek dotazovaných respondentů v počtu 1 800 osob ve věku 50-79 let.

 Před deseti lety favorizovalo pouhých 27 % dotázaných hedonistický způsob života před úzkostným šetřením. V roce 1999 to bylo už 39 % a dnes jejich počet vzrostl na 45 %. Odříkavý způsob života se u této věkové skupiny stává postupně minulostí a raději si více užívají života. Hodnoty jako družnost, různé aktivity, nezávislost a humor jsou rovněž v kurzu.

 Padesátníci a starší osoby si v posledních deseti letech stále více všímají módních trendů. V roce 1992 odpovědělo ještě 57 %, že je pro ně módní oblečení málo důležité, dnes už je to jen 46 %. Oproti velmi rozšířenému předsudku, že móda je tu hlavně pro mladé lidi, přikládá váhu atraktivnímu zevnějšku dokonce i mezi sedmdesátníky ještě 45 %. U nejmladších osob u věkové skupiny 50 a výše převažuje počet lidí zajímajících se o módu dokonce značně.

 Věkovou skupinu padesátníků a starších lze charakterizovat jako otevřenou a inovativní i ve zcela jiných oblastech, např. ve vztahu k mobilitě. Téměř dvě třetiny z nich podnikly v minulém roce alespoň jednu cestu. Takřka polovina telefonuje minimálně příležitostně z mobilu.

 Tito lidé však představují důležitou skupinu zákazníků nejenom pro odvětví mobilních telefonů a cestovních kanceláří. Rovněž u různých inovativních technických produktů a služeb představují významný konzumní potenciál. Tak např. téměř dvě třetiny respondentů považují navigační systém v automobilech za užitečný a potřebný a třetina ještě akceptuje online-banking a čtvrtina nakupování po internetu.

 Dále u této generace hraje významnou roli i oblast servisu. Celkem 45 % podle vlastních údajů by bylo ochotno při nákupů technických produktů v případě kvalifikované rady vydat i větší částky peněz.  Právě zde by mohl obchod více zabodovat, bude-li se orientovat na poskytování odpovídajícího prodejního servisu.

 (Zdroj: GfK)

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená