Na SOS - Sdružení obrany spotřebitelů se v poslední době obrací stále více spotřebitelů, kteří se cítí být poškozeni společností EUROFINANCIAL CZ s.r.o. Společnost EUROFINANCIAL CZ s.r.o., která se zabývá zprostředkováním produktů finančního trhu, zejména pojištění, totiž se zájemci uzavírá smlouvy o poskytování poradenství v oblasti pojištění a dalších finančních produktů, za což požaduje zaplacení částky 22 900 Kč. Pokud se spotřebitel rozhodne od smlouvy odstoupit, je povinen tuto částku zaplatit jako smluvní pokutu anebo uzavřít životní pojištění na dobu minimálně tří let. Vždy však o částku přijde.
Situace je o to závažnější, že se jedná převážně o studenty – tedy osoby vzhledem ke svému věku a nedostatku životních zkušeností zranitelnější. SOS spatřuje v jednání společnosti nekalé obchodní praktiky, proto podalo podnět České národní bance, která je dozorovým orgánem v oblasti podnikání této společnosti.
Podle SOS se jedná o porušení § 4 zákona o ochraně spotřebitele, jehož novela účinná od 12. února 2008 zavádí pojem nekalých obchodních praktik a zakazuje klamavá a agresivní jednání podnikatele. Zákaz míří právě na taková jednání, která předchází uzavření smlouvy a která ovlivňují rozhodování spotřebitele.
SOS se problematickými smlouvami této společnosti zabývalo již před rokem a půl. V té době vypadaly smlouvy sice odlišně od těch, které jsou uzavírány nyní, ale vedly ke stejnému důsledku. Díky novele zákona o ochraně spotřebitele by měly být obchodní praktiky této společnosti nyní lépe postižitelné.
Zdroj: SOS