FinExpert.e15.cz

EST +: Účast českých firem na zahraničních veletrzích může mít klíčový význam pro jejich konkurenceschopnost

Ledeč nad Sázavou, 30. dubna 2014

Veletrhy v zahraničí mohou být cestou k úspěchu českých firem. Firma EST + z Ledče nad Sázavou, která se specializuje na aplikační techniku, si například díky nedávné účasti na veletrhu v Indii pomalu ale jistě otevírá bránu k asijským trhům. Produkty společnosti nacházejí uplatnění především v oblasti automobilového, nábytkářského, stavebního, sklářského a keramického průmyslu, ale i potravinářství či aplikace lepidel.

Mnoho českých firem má velký potenciál uspět se svými výrobky či službami i v zahraničí. Získané kontakty se brzy mohou proměnit v kontrakty. Jak potvrzuje i generální ředitel EST + a.s. Ing. Jan Hevessy: „Zájem o nás ze strany obchodníků na veletrhu nátěrových hmot Paint India v Mumbaji byl nad naše očekávání. Účastnil jsem se přibližně 60 obchodních konzultací i návštěvy výrobního závodu firmy SaarGummi Goldseal India, která projevila vážný zájem o spolupráci. Tamní trh oceňuje seriózní chování firem ze západu i snadnou dostupnost náhradních dílů. “

Kromě kontaktů navíc prezentace firmy v zahraničí poskytne užitečný pohled zvenčí. „Ne vždy je účast spojena s velkým úspěchem, ale i tak je užitečná. Oproti Indii byl pro nás například veletrh Interlakokraska v Rusku spíše zklamáním. Od Moskvy jsme očekávali mnohem více, chtěli jsme navázat na tradici národního podniku Kovofiniš, z něhož firma EST + vznikla po revoluci. Země bývalého sovětského svazu byly totiž v minulosti jeho významným obchodním partnerem. Spoléhali jsme na tradici, měli jsme však provést i průzkum trhu, zjistili bychom nejspíš, že nyní ve firmách působí mladší generace, která již na toto neslyší. Vnímá pouze oblast Asie = levné, ale ne moc dobré a Německo = drahé, ale kvalitní. EST + se snažila nabídnout jakýsi střed. Přesto je Česká republika vnímána jako Západ, což je dobře,“ říká Jan Hevessy a dále vysvětluje: „Díky prezentaci firmy v zahraničí získáte odstup. Setkání s konkurencí vám nabídne možnost srovnání, pohled na vlastní výrobek i firmu zvenčí, což může být v mnohém inspirativní či překvapující. Získáte tak důležitý nadhled, zpětnou vazbu od nových cílových skupin a tipy pro různé inovace, tím zvýšíte svou konkurenceschopnost na trhu jak v zahraničí, tak v tuzemsku.“

Dotace na prezentaci

Pokud máte kvalitní produkt, je škoda jej světu nenabídnout. Účast na zahraničním veletrhu však pro podnikatele znamená nemalé finanční výdaje. Při splnění podmínek je ale možné získat na prezentaci v zahraničí dotaci Ministerstva průmyslu a obchodu ČR – až do výše 120 000 Kč podle skutečných nákladů. Tuto dotaci mohou firmy využít jako samostatní vystavovatelé. Druhou možností je vystavovat na společném stánku – v tom případě odpadají některé organizační starosti, agentura Czech Trade zařídí například propagaci firmy na veletrhu či tlumočení.

„Na veletrhu Paint India jsme využili možnosti vystavovat na společném stánku, na dubnovém veletrhu Paint Expo v německé Karslruhe jsme vystavovali samostatně. Máme tak srovnání – společný stánek nabízí kromě možnosti osobní nebo katalogové účasti za finančně výhodnějších podmínek také přidanou hodnotu v poskytování individuálních služeb. Jedná se například o sjednání schůzek s obchodními partnery či asistenci ředitele zahraniční pobočky Czech Tradu. Samostatná prezentace je zase více prestižní, což budí důvěru u návštěvníků veletrhu – potenciálních zákazníků,“ doplňuje Hevessy.

Cílem projektu s názvem „Společná účast na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí“, je zvyšování konkurenceschopnosti výrobků a služeb prostřednictvím účasti na vybraných akcích v zahraničí (jejich přehled naleznete na stránkách agentury Czech Trade). Podpora je určena profesním organizacím a individuálním podnikům.

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená