Do startu Elektronické evidence tržeb zbývá méně než 30 pracovních dní. Od prosince se povinnost evidovat tržby vztahuje na podnikatele v pohostinství a ubytovacích službách (klasifikace NACE 55 a 56), jenže ti podle všeho mají času dost... Dle Finanční správy si do dnešního dne požádalo o tzv. autentizační údaje, respektive byly vydány zhruba jen 12 tisícům podnikatelům, což je zhruba čtvrtina podnikatelských subjektů, u kterých berní úředníci očekávají povinnost evidence od 1. prosince 2016.
Pokud nejste připraveni, je čas kousnout do kyselého jablka.
Logika tak neúprosně směřuje k tomu, že velká část podnikatelů si bude o autentizační údaje žádat až v průběhu listopadu, díky čemuž lze očekávat velký nápor na územní pracoviště finančních úřadů. Finanční správa tak vyzývá podnikatele, aby podání žádosti neodkládali a nenechali žádost o autentizační údaje na poslední chvíli.
Autentizační údaje k evidenci tržeb je možné získat dvěma způsoby, a to buď elektronicky, prostřednictvím daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky, nebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu. Kompletní informace o evidenci tržeb naleznete na www.etrzby.cz. Užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete zde.