FinExpert.e15.cz

eBanka: Zdražení a sleva od prázdnin


Gooby  |  27. 06. 2006 02:20

Příchozí platby jsou skutečným nesmyslem. 7 Kč za příchozí platby u ostatních bank je skutečně nehorázné. Je tohle jinde na světě?

 | 
Tomáš Marný  |  27. 06. 2006 11:40

Před 2 roky měla Raiffeisenbanka za příchozí platbu 4,- Kč, teď už 6, Kč, to je ta 1,23 inflace v praxi... Úročení BÚ 0,01 (ano, SETINA procenta) a když jsem jim napsal, jestli si těch směšných 20 haléřů měsíčně nechtějí rovnou nechat, odpověděli, že to dle nich není tak málo, že to z milionu je 1000,- Kč ročně... Takže jsem penízky přesunul na FIO a ING a dneska jdu Raiffce udělat pápá...

 | 
Petr Andrš  |  27. 06. 2006 12:03

eBanka má sice větší úrok, ale FIO má u termínovaných vkladů úroky opravdu pěkné, chtěl bych něco odlít někam s pěkným úrokem, ale přece jen u těch kampeliček vzhledem k minulosti mám jisté pochybnosti.

 | 
Vašek  |  27. 06. 2006 13:48

http://www.ing.cz/cz/products_and_services/orange_account/

 | 
LS8  |  27. 06. 2006 15:17

nas ve skole ucili ze setina procenta z milionu je sto a ne tisic ;)

 | 
Tomáš Marný  |  27. 06. 2006 16:00

jj, o to právě jde, když pro pracovníka banky je to tisíc, tak k takové bance moc důvěru nemám

 | 
Renda  |  30. 06. 2006 06:49

a je dobře, že se takto chová.Raději si připlatím a nebudu čekat hodinovou frontu jako v ČS nebo poštovní bance, u těchto ústavů je to pořád jak kdyby byl rok 1990.Internetové bankovnictví má eBANKA nejlepší, takže spokojenost.A počet klientely v různých bankovních ústavech téměř přesně kopíruje rozdíly bohatých a chudých. 70% lidí chudina má účty u ČS, Poštovní banky, ČSOB a 20% lidí co peníze mají, mají peníze u KB, eBANKA, HVB.Zbytek 10% se potácí u jiných ústavů

 | 
Tomáš Marný  |  03. 07. 2006 07:58

Kolik jste těch internetových bankovnictví viděl nebo spíš provozoval, abyste mohl tvrdit, že jeBanka má nejlepší?

 | 
Rdm  |  27. 06. 2006 07:44

Jako nic jiného mě nenapadá. Tohle není jen případ eBanky, ale všech českých bank. Neschopné vedení, které nedokáže vydělat jinak a tak maximálně obírá klienty. Do limitu eBanky mi chybí necelé dva tisíce měsíčně, takže jen nesplním, přesto bych očekával, že vzhledem k tomu, že jsem u eBanky již pět let se kě mě jako klientovi bude chovat lépe, avšak situace se zhoršujě čím dál víc. eBanka už dlouhou dobu nenabídla opravdu dobrou službu, kterou by klient využíval častěji než jednou za čas a přesto pořád zdražuje. Poplatek za vedení účtu je typicky zlodějské počínání. Nevím proč bych měl platit za to, že bance svěřuji peníze? Po tom co se tu ještě před pár lety s bankami dělo, by měly být rády, že jim své peníze vůbec stále svěřujeme a měli by tedy být trochu rozumnější. eBanka už stojí za starou bačkoru a ztrácí své výhody.

 | 
Male_zvire  |  27. 06. 2006 09:25

Poradím Vám. Vyberte si peníze z bankomatu a pak si je zase vložte na účet zpět. Nebo si pošlete peníze na účet někoho z rodiny a pak zpět. Do limitu se počítají všechny peníze, které Vám přijdou za měsíc na účet.

 | 
Honza  |  27. 06. 2006 09:53

Naproto souhlas. Jsem u ebanky uz od Expandia banky a musim rict, ze uz jsem hoooodne nastvany! Je to velmi neflexibilni jednani a klienti, co jsou u nich roky nemaji zadne vyhody. Nyni ja osobne uz vyrizuji prechod k jine bance.

 | 
x  |  27. 06. 2006 11:06

jj, uz jsem odesel k Fiu

 | 
matrix  |  27. 06. 2006 11:09

Ja taky, poslal jsem ebanku k ledu a jsem u ing.

 | 
xxx  |  27. 06. 2006 16:41

s tou neschopností nesouhlasím, jako dlouholetý klient máte možnost získání např. úvěru s lepší úrokovou sazbou, navíc bez nutnosti chodit na pobočku, lepší karty a pod... doporučuju Vám se obrátit na vašeho bankéře, možná nevyužíváte to, co byste mohl

 | 
pupik  |  27. 06. 2006 10:57

Delejte to jako ja. Mam trvaly prikaz na konto manzelky (hned po vyplate) a ta zase trvaly na muj ucet. Platba v ramci ebanky je levna a banka nic namitat nemuze.

 | 
Worm  |  27. 06. 2006 14:36

To jde opravdu takhle jednoduše? Já myslel, že to má eBanka nějak ošetřeno.

 | 
mondo  |  27. 06. 2006 16:10

nejen, ze nema, ale navic mi to jeste poradila ta holka, ktera mi zakladala ucet

 | 
PN  |  21. 07. 2006 09:05

Tvoje reakce je reakce typického čecháčka, kterej většinu svý energie věnuje tomu, jak někoho/něco och*at. Poplatková politika bank je zvrácená, ale možná jen kopíruje úroveň národa.

 | 
SocPredator  |  27. 06. 2006 10:28

Poradim líp, jděte jinam Institucí, které si neváží věrných klientů u nás povážlivě přibývá, ale také mají problémy. Posledně mě takto vytočila Česká podnikatelská pojišťovna. POV pro nového klienta měla mnohem levnější než pro 4 roky věrného stávajícího klienta s bonusem! Prostě sebrat se a nemít s nimi nic společného, ono jim to pak dojde.

 | 
Petr Andrš  |  27. 06. 2006 12:16

Já jsem s online systémem eBanky spokojen, i když inovace zpomalují a ostatní banky dotahují, má eBanka své přímé bankovnictví stále nejlepší a jejich online je super, občas mě využívají kolegové, když si chtějí něco aktivovat na Internetu, dají mi hotovost, já jim to zaplatím a do pěti minut jsou peníze převedeny a služba jede.

15k měsíčně mi hravě přijde, takže s úpravou ceníku spokojenost.

 | 
x  |  30. 06. 2006 18:02

Tak něco optimistického: nebude to dlouho trvat a eBanka přinese kompletně nové prostředí, které bude proti tomu současnému zas o třídu výše. Tím pádem proti ostatním bankám o dvě třídy..

 | 
Tom  |  26. 07. 2006 09:05

S temi 15k to neni tak uplne jednoduche. Vedeli jste ze se posledni den mesice nezapocitava do tohoto mesice, ale az do toho dalsiho?

Viz napr. http://blog.hubalek.net/item/ebanka-cz-prevody-to-5-minut-ale-posledni-den-v-mesici-se-pocita-do-nasledujiciho-agrrr

Vubec nechapu, proc kdyz jsou schopni prevest penize do peti minut, nejsou schopni zapocist penize do toho spravneho mesice.

Ja jsem jejich klientem take od Expandie, ale mam pocit ze to s nimi jde od deseti k peti a rozhlizim se po necem jinem.

Jedine co me zatim drzi je to, ze mame s manzelkou (na materske) dva ucty jeden muj a jeden spolecny a ze nemusim platit dvakrat poplatky, protoze 15k preposilam po vyplate na ten nas spolecny.

 | 
xxx  |  27. 06. 2006 16:39

ta Vám doporučuji, co se týká eBanky, jak píšete, chybí Vám 2.000, tak je vyberte z bankomatu za 6,9 a hned je vložte na pokladně a hle, máte požadovaný obrat tak to jde dělat i s nižším příjmem, např, 10.000, prostě tech 5000 vyberu a hned je vložím a má požadovaný obrat a vedení účtu zdarma

 | 
x  |  30. 06. 2006 17:58

Neschopnost bude spíš na vaší straně, když nedokážete vydělat o dva litry víc.

 | 
PN  |  21. 07. 2006 09:08

přesně!!!

 | 
Tom  |  27. 06. 2006 08:29

Jinde ve svete (konkretne v Anglii) je nemyslitelne aby 1) byly poplatky za vedeni , prichozi platbu a kdovi co jeste.. 2) jsou automaticky vydavane platebni karty (opet bez jakychkoliv rocnich ci jinych poplatku) 3) neexistuje aby 'naklady' za provoz bezneho uctu prevysily urok.

Jeden 'hezky priklad' V dobe kdy zavadeli euro ceske banky za vymenu pozadovaly nechutne poplatky napr. CSOB 'jen' 10%. V cele zap. evrope byly zcela bez poplatku.

 | 
Petr S.  |  27. 06. 2006 08:44

Ano, naprosto souhlasím.

V cicilizovaných zemích banka používá a zhodnocuje peníze klientů a na tom má založen svůj profit. Poplatky používá pouze jako regulační nástroj, např. ať klienti nechodí na pobočky vybírat hotovost a tak je nutí používat bankomaty apod...

Proto volám, větší konkurence třeba!!!

 | 
x  |  30. 06. 2006 18:10

Tyhle "chytré" komentáře o tom, jak zde banky zlodějsky poplatkují, mě baví... Ono je to pánové a dámy trochu jinak - v civilizovanym světě je to holt tak, že tam lidi nejsou ve většině takový socky jak tady, nebojí se investovat, protože už to tam má nějakou tradici, a využívají tam proto produkty, na kterých tam pak banky primárně vydělávají, aniž by musely ještě ždímat z poplatků. Jenže tady si to každej jen syslí na termiňácích a ještě k tomu je rád, když zaplatí za měsíc všechny složenky. Tady hledejte důvod, proč tu banky žijí především z poplatků. Lidi jsou bojácný, chudý a líný zkusit něco jinýho, než běžnej účet se základníma vlastnostma a vkladní knížku či termiňák. Pak je od takové banky, jako je eBanka, celkem dost pochopitelný, když je snaha vycházet vstříc a pracovat s klientama, co prachy maj, chtěji účet používat a naopak je tendence se úplnejch socek zbavit - na ty ať si doplácej velký banky, do nichž jsme všichni narvali začátkem devadesátých let své prachy, aby se vůbec postavily na nohy...

 | 
Pavel  |  27. 06. 2006 10:26

Ono je to těžké, ve světě žijí banky hodně z poplatků za správu investic, etc. U nás se lidi zatím pouze učí využívat jiné nástroje, než termínovaný účet (který je ve většině bank bez poplatků), tak banky holt derou peníze jinde. Uznávám ovšem, že některé poplatky jsou hodně sporné, například poplatky za příchozí platbu v rámci banky, kde to neprochází přes CC ČNB a bance nevznikají další náklady.

Ad euro - banka se prostě chrání proti riziku ztráty při změně kurzu (nehledě k tomu, že cizí měnu nakupuje a prodává u cizích bank a ty jim to za dobré slovo taky nedělají, převážení peněz z poboček na centrály taky stojí svinské peníze, pojištění hotovostí na pobočkách rovněž). Euro není naší národní měnou a nemáme fixní kurz jako byl třeba DEM/EUR. Jestli budeme někdy na euro přecházet i my, výměna CZK na EUR bude taky bez poplatků.

 | 
JM  |  27. 06. 2006 08:37

s kazdou dalsi reklamou na eBanku ve me narusta odhodlani zrusit u nich jak firemni, tak soukromy ucet a prejit jinam. Osobni banker je temer 'virtualni osoba', ktera neodpovida ani na maily, chovani/vyhody ke stalym klientum (cca 5 let) = 0, za vsechno jsou poplatky a navic nesmyslne lhuty - napr. vyber na pobocce nad 100 tis. Kc se musi nahlasit 3 dny dopredu - to nemaji dostatek hotovosti ??? Otravuji me nabidkami na uver s urokem 13% p.a. na castku rovnajici se asi 1/20 aktualniho stavu uctu apod. nesmysly ... jde to s nimi velmi z kopce

 | 
HELENKA  |  27. 06. 2006 08:48

Hlásit výběr větší částky dopředu je snad normální v každý bance, ne?

Pokud osobní bakéř neexistuje, mohlo se něco stát, zkoušel jste kontaktovat vedoucího pobočky?

Ve mě odhodlání zrušit účet nenarůstá, eBanka si mě rozmazlila a myslím, že koho si rozmazlila, ten zůstane

 | 
Bob  |  27. 06. 2006 08:56

a čím si vás rozmazlila (pokud vám tedy neplatí za psaní pozitivních příspěvků do diskusí )?

 | 
Male_zvire  |  27. 06. 2006 09:39

Rychlostí zpracování. Platby odchází takřka okamžitě, výplatu mám na účtu jako jeden z prvních. Držím dosavadní rekord firmy. 13. v měsíci už jsem měl kolem poledne oznámení o příchodu peněz. Ve většině lepší eShopů je možnost platit eBankou, takže kliknu a vyskočí na mě akorát autorizační okno platby. Zadám ověřovací kód a za 10 minut už mám v hystorii účtu odešlou platbu. Tímhle si mě rozmazlují. Je pravda že poplatky jsou docela drsné, ale jsem ochotný je platit za tyhle služby.

 | 
Mira  |  27. 06. 2006 10:14

Naprostý souhlas.

 | 
Gooby  |  27. 06. 2006 10:22

"hystorii"? LOL

 | 
inzinyrka  |  21. 07. 2006 15:09

No a co jako? Rozmazlený klient eBanky má klidně i hystorii.

 | 
Honza  |  27. 06. 2006 10:17

Ja nevím, ale mě je docela jedno zda budu mít oznámení o došlé platbě třeby výplaty ve 12h a nebo až druhý den, tohle je myslím úplná malá třešinka. Dneska většina dobrých NET obchodů umožňuje platit kartou včetně zahraničních, takže výhoda ebanky zase padá. Uznávám tyto maličkosti jsou příjemné,ale že bych byl ochoten za ně platit docela dost velké sumy co požaduje Ebanka to tedy ne. ¨H.

 | 
Jaromír  |  27. 06. 2006 10:23

jojo, moje slova, hlavní jsou prachy, proto banky i existují

 | 
Male_zvire  |  27. 06. 2006 10:46

No já nevím jak vy, ale já potřebuju peníze docela často. Takže to, že mi přijde výplata na účet o dva až čtyři dny dřív jak u jiných bank, je pro mě docela rozhodující. A platba kartou je na internetu docela nebezpečná. Při mém způsobu platby odchytí jenom aktivační klíč pro tu danou transakci, který je okamžitě zneplatněný, takže i když znají moje číslo účtu, tak si ho můžou jenom prohlížet. Při platbě kartou přes internet je v našich končinách docela veselo.

 | 
Jaromír  |  27. 06. 2006 10:20

To je k smíchu :).

Jestli ti příjde výplata dnes a nebo zítra je jedno, stejně na další musíš čekat měsíc. Že ti z ní ale vezmou o dvě piva více, než konkurence už jedno není :). Jediné na čem záleží je kolik příjde, ne jestli ti to příjde ve čtvrtek a nebo v pátek.

A placení přes to jejich nestandardní rozhraní u eshopu se dalo omluvit tak v roce 96, ale ne teď, teď se jede (jako jinde už x let) přes embosované karty, kterými zaplatíš naprosto všude na Internetu a ne jen v několika českých obchodech.

Tak jaképak rozmazlování? eBanka je jen nestandardní fracek s pobočkami k smíchu :D, co chce stále více peněz a zapoměl, že už není pár let po revoluci, kdy ty jeho služby byly něco extra...

Jo, kdyby takhle zavedli služby zdarma, to bych tu pobočku vzdálenou 50km možná překousnul (a možná ne, jak tady čtu ty reakce na jejich "kvalitu").

Jinak, jak jsem četl o jejich "výhodách" typu, že přímo na účte vidím kolik si můžu půjčit, tak přesně tohle by mě štvalo k nepříčetnosti. Nesnáším vnucování jakýchkoliv služeb a půjček/spoření zvlášť.

 | 
Male_zvire  |  27. 06. 2006 10:59

To, že máte probléms pobočkou, je spíš lokální problém. Já si chodím na pobočku akorát jednou za dva roky pro kartu. Platba kartou na internetu je sice pěkná věc, ale nebezpečná. Hodně nebezpečná. JAk jsem psal nahoře, u webové platby mi odchatí akortát tu jednu platbu, která je aktivovaná kódem, který ihned po odeslání neplatí, takže smolík. Jo a jak rychle mi zpřístupní peníze po vstupu na můj účet není zase tak jedno. Čekat dva dny na to, když mi někdo pošle pár tisíc z jednoho účtu na druhý a to ještě u jedné a té samé banky je na zvracení a už dávno mě to omrzelo. U eBanky to trvá pár minut.

 | 
astray  |  27. 06. 2006 11:06

Proc chodite na pobocku pro kartu? Mne ji eBanka posila postou. ast

 | 
Male_zvire  |  27. 06. 2006 12:31

Protože mám každé dva roky jiný druh. Takže si vždycky nechám poradit jakou, a pak si ji nechám doručit na pobočku. Thats All.

 | 
Jarda maly  |  27. 06. 2006 14:13

...pokud vim, embosovane karty se postou neposilaji...hadejte proc?

 | 
Petr Andrš  |  27. 06. 2006 12:20

já ani to ne, od založení účtu před třemi apůl lety jsem tam nebyl.

 | 
x  |  28. 06. 2006 14:05

to snad ale záleží, jak to zaměstnavatel odešle....pokud odešle platby najednou a on sám má E-banku, je jasné, že u vás to bude hned a např. v KB za dva dny....pokud by měl účet vedený u KB, tak byste to byl zase vy, kdo by měl výplatu později....

 | 
manasek  |  30. 06. 2006 18:18

Limit na to, kolik si můžeš půjčit, tam máš jen jako informaci. Nic tě nenutí, abys to využil. Asi máš trochu problém se životem, když tě rozhazujou takové blbiny...

 | 
Giorgio  |  27. 06. 2006 18:50

Jsem klientem eB od března ´06a jsem zatím velmi spokojen: rychlost plateb, provázanost účtu s penzijním připojištěním a staveb. spořením, zabezpečení i-net bankovnictví, vedení účtu 0. Jen by mohli ještě zrušit ten příplatek 2Kč za provedené platby do jiné banky

 | 
_ksilt  |  29. 06. 2006 13:43

dovolim si s vami nesouhloasit, muj zamestnavatel ma ucet u Citibank a vsichni co pouzivame sluzeb eBanky dostavame platby jako prvni ze vsech zamestanancu, deje se to tak pravidelne jiz nejmene 5 let

co se tyce tech blabolu co je lepsi anebo ne, jsou vsechny uplne zbytecne, je to na kazdem a urcite to odrazi i zivotni styl daneho jedince, nedokazu si predstavit ze bych mel stat u prepazek napr. v ustavu zvanem CS, stejne tak jako pomocny delnik z Horni lhoty (pukud vubec ucet vlastni) by si nedokazal predstavit ucet u eBanky

pokud mam prilit ohen do ohne tak napr. platebni brany eBanky na CZ web shopech jsou jedinecna vec, kterou jinde tezko pohledam a ano jak zde nekdo jiz psal, eBanka si me pred mnoha lety rozmazlila a tezko bych prechazel jinam, vazne nemam duvod

 | 
Michal Kára  |  27. 06. 2006 08:48

Rekl bych, ze za tu lhutu banka nemuze, ta ze je dana zakonem. Mimochodem, vybiral jsem pred dvema lety na pobocce ve Zline najednou z jednoho uctu 96 a z druheho si 90 tisic, bez ohlaseni a v pohode.

 | 
PN  |  21. 07. 2006 09:13

Jednou jsem chtěl vybrat 100000 Kč a výběr této částky jsem nahlásil. Když jsem pak přišel k přepážce slečna zjistila, že jsem to hlásil a říkala, že u těchto částek to příště ani nemusím dělat. Pobočka Václavské nám.

 | 
swen  |  27. 06. 2006 09:02

e-banka pred 5 lety byla super, nyni je to cim dal tim horsi. Posilal jsem penize do zahranici a NIKDO na pobocce Zlin mi nedokazal poradit, naopak, kdybych se ridil jejich doporucenimi tak sve penize asi uz neuvidim. Osobni banker si pletl cislo uctu s cislem banky, banku si pletl s uctem klienta... opravdu otresna zkusenost.

 | 
manasek  |  30. 06. 2006 18:15

Jestli ti nevyhovuje, jak se k tobě bankéř chová, máš si stěžovat. Stačí napsat drsnej mail na reklamace a věci se začnou hýbat. Mám přesně tuto skutečnost - bankéře pak vyhodili a dali mi jiného. Je to o lidech. Kreténi a krávy jsou všude, i v té nejlepší bance...

 | 
Johnik  |  27. 06. 2006 08:50

Když si uvědomíme, že na soukromé účty přichází zpravidla pouze jedna platba měsíčně a všechny ostatní transakce jsou odchozí, je jasné, že zrušení poplatku má jen zakrýt ve skutečnosti mnohem větší zdražení paušálu. Jen tak dál...

 | 
miklik  |  27. 06. 2006 09:31

Jo jo, pobočka ve zlíně stojí za ho*no.

 | 
berushka  |  27. 06. 2006 10:16

Neustále všichni z Vás nadávají na eBanku (i když v jiných bankách je to dost podobné) a vyhrožují odchodem, ale na skutečnou změnu banky jsou příliš líní. Já si naopak nemůžu stěžovat. Od března platím za poplatky o 100,- méně, protože jsem veškeré odchozí platby přesunul do Fio, která má veškerý platební styk zdarma. Účet u eBanky jsem si však nechal, nevidím důvod ho rušit - díky příchozí výplatě mám vedení účtu zdarma a tak platím jen jednu příchozí a jednu odchozí platbu, tj. 10,- měsíčně. Teď to bude dokonce o polovinu méně. Takže všem co si stěžují na výši bankovních poplatků - Dobře Vám tak!

 | 
Pavel  |  27. 06. 2006 10:18

u eBanky jsem měl Seznam účet a oceňoval jsem rychlost provádění plateb. Když ten účet teď ruší, uvažoval jsem o tom, že bych si tam převedl hlavní účet. Jenže pak jsem se začetl pořádně do ceníku a i s vedením účtu zdarma bych zaplatil skorem 2x tolik co u své současné banky, takže smolík.

 | 
Marek  |  27. 06. 2006 11:18

Vím, že tento článek a diskuse je o eBance. Právě proto jsem si to všechno přečetl, protože už několik let mě masírují reklamy jak je v eBance všecko zadarmo a ejhle, zjišťuju jak jsem šťastný a spokojený u ČSOB - mám tam firemní účet už od dob IPB. Cena jak tak zkoumám ceníky konkurence je skoro poloviční, na pobočku už několik let nechodím - mám elektronické bankovnictví (teď i s e-podpisem na kartě). Ten e-podpis se mi dobře hodí hlavně pro podávání přehledů a přiznání - ono to jde i bez něj, ale to vám např. nevrátí přeplatky, resp. nadměrný dopočet u DPH a byla by potřeba stejně papírové žádosti...

Shrnuto, podtrženo, jsem zatím u ČSOB spokojený. Myslím, že eBanka je jen bublina a stojí za ..., jak ostatně všecko na co se dělají trapné reklamy v televizi...

 | 
franta  |  30. 06. 2006 18:24

No, podívejte,ČSOB mi ani nepřipomínejte. Drastické příhody z pankrácké pobočky bych mohl kupit jednu za druhou. Je to postbolševický moloch, kde levá neví, co dělá pravá a kde nic nefunguje. Homebanking složitý, minimum funkcí, jednoduše nepřenosný na více PC... A zákazník je pro ně totální nula, nemá-li deset mega na účtu.

 | 
Pavel  |  27. 06. 2006 11:52

Dobry den,

vse ma sve pro i proti, to se myslim vsichni shodneme. Absolutne jsem proti poplatkum za pricho a odchozi platby at u te nebo u te banky. Na uctu pro podnikani, kde nam chodilo desitky plateb mesicne jsme platili za prichozi platby cirka 250 KC mesicne. (CSOB) s postupem casu pocet plateb se navysoval. Reseni? Zalozili jsme u CSOB terminovany ucet kde nechavame zakazniky posilat penize a prichozi platby jsou zdarma. Vypoved jeden tyden, takze jednou do dvou tydnu si prevedeme penize na standartni ucet. To je taky reseni a je za hubicku. Osobni ucet mam u Ebanky. Chodi mi tam penize pod limit, ale za to jsem porad studentem .), takze si nestezuju. Pravda vyber z bankomatu me absolutne stve, 30 kc platit za nic se mi zda ponekud vydirani. K tomu EBanka v Opave ma pouze bankomat uvnitr banky, takze se tam vetsinou nedostanu. Verim, ze u Ebanky jeste nejakou dobu vydrzim, pokud nezmeni studentsky ucet, ale pak jsetli bude dobra prace nebo ne to se uvidi kolik mi tam bude chodit, ale kdyztak to asi budu resit prevodem tam a zpet. Tak sem tam rikam ze uz bych nejradeji odesel, ale zase bezpecnost je u EBanky dosti vysoka a je pravda ze IBanking maji jeden z nejvyspelejsich ve svete.

 | 
Patrik Chrz  |  27. 06. 2006 12:09

a uctu pro podnikani, kde nam chodilo desitky plateb mesicne jsme platili za prichozi platby cirka 250 KC mesicne. (CSOB) s postupem casu pocet plateb se navysoval. Reseni? Zalozili jsme u CSOB terminovany ucet kde nechavame zakazniky posilat penize a prichozi platby jsou zdarma. Tak to je sranda. Přesně takhle jsem to měl zařízeno, když jsem byl u Živnobanky (doba předUNICREDITOvá)

 | 
Pet  |  27. 06. 2006 13:20

Taky jsem měl podnikatelský účet u ČSOB. Poplatky za vedení + homebanking + příchozí platby + odchozí... Pořád to šponovali, přitom služby mizerný a nechával jsem tam okolo 1000,- měsíčně.

Až jsem se naštval, převedl jsem to do ŽB a tam pohoda: všechno mám za 500,- bez omezení počtu plateb, k tomu kartu, valutový účet, lepší služby.

 | 
Baraka  |  27. 06. 2006 13:41

eBanku jsem poslal k certu asi pred pul rokem, jsou to zlodeji, nic jinyho.

 | 
mm  |  27. 06. 2006 15:30

Muzete mi nekdo vysvetlit co je na eBance drahe??!!

Muj pripad: - vedeni uctu - 0,-Kc / mesic - prichozi platba (vyplata) - 4,90 Kc / mesic (ted to bude 0,- Kc) - 1x max 2x vyber z bankomatu - 6,90 - 13,80 Kc / mesic - odchozi platby - to je jak kdy - ale zaklad - plyn, elektrina, najem, internet = 4x 4,90 Kc / mesic - urok - +5,- Kc / mesic (kdyz uz pocitame ty koruny) ================== suma = ~ 33 Kc / mesic

Tak a ted mi reknete kolik, kdo, kde platite???

(Ano, i ja si myslim, ze bych mel platit 0,- Kc mesicne. Ale to je jina vec ... me ted zajima, kolik kdo platite ve slavne ČS, KB, ČSOB...)

 | 
mm  |  27. 06. 2006 15:57

jeste jsem zapomel jeden podstatny poplatek: - vedeni platebni karty VISA Classic - ~ 40,- Kc / mesic pro VISA Electron je to ~ 23,- Kc / mesic

 | 
Tomáš Marný  |  27. 06. 2006 16:02

FIO družstevní záložna 0,- Kč...

 | 
mm  |  27. 06. 2006 16:11

Aha, a co vedeni platebni karty? VISA Classic = 500,- Kc / rok Platba na ucet v jine bance = 0,- Kc?? tomu neverim, kdyz si 2,- Kc vezme sama ČNB. Vyber z bankomatu: vlastni (v zivote jsem nevidel) = 5,- Kc, jiny = 30,- Kc takze prosim znovu

 | 
Patrik Chrz  |  27. 06. 2006 19:08

ČNB si nebere 2 Kč. To se nám snaží namluvit banky aby odůvodnily své poplatky. Poplatek za clearing je od 0,50 hal (podle denní doby převodu) - naprostá většina transakcí je v této sazbě (nezáleží na době zadání platby ve vlastní bance, ale na době, kdy ona data předá do ČNB).

http://www.cnb.cz/www.cnb.cz/cz/o_cnb/hospodareni/download/cenik_cnb.pdf

A platba na účet z FIO do jiné banky (nebo příjem peněz z jiné banky) je opravdu zdarma. Dle vyjádření FIO se jim to vyplatí - zúčtování poplatků je v případě průměrného klienta nákladnější než to, kolik se vybere.

A výběr z bankomatu? Používají bankomaty ČSOB (stejně jako Volksbank, Oberbank, WSPK). Karty totiž nejsou jejich, ale ČSOB, proto také pro ně platí ceník ČSOB (nejlevnější VISA Electron je za 200 Kč / rok). A cizí není za 30 Kč, ale za 25 (i když to není podstatné, ČSOB bankomaty jsou poměrně rozšířené).

 | 
Patrik Chrz  |  27. 06. 2006 19:36

Oprava: poplatek ČNB je jen 25 haléřů!

 | 
Patrik Chrz  |  27. 06. 2006 19:25

Ještě jedna věc. Výběr na přepážce (částky nad 1000 Kč - bylo nad 5000 Kč) je taky zdarma. Takže ti, kteří bydlí nebo pracují v okolí pobočky se bez platební karty obejdou - jako já. Výsledkem je, že za základní platby opravdu nic neplatím. Účet jsem zakládal v lednu, poplatky: Leden - nic

Únor - 30 Kč (zřízení SIPO, tehdy nešlo přes Internet, muselo se "papírově na přepážce"; dnes jde přes Internet zřídit zdarma).

Březen - 1,50 Kč (poplatek za "zrychlenou platbu")

Duben - nic

Květen - nic

Červen - nic (zatím).

 | 
rek  |  27. 06. 2006 21:07

Nemáte pravdu, za každou semesku pěkných pár korun. Je to ojeb

 | 
Patrik Chrz  |  28. 06. 2006 07:30

SMSky nejsou u FIO povinné (jsou jen informační, nepoužívají se k žádné autorizaci).Navíc zprávy o transakcích si lze nechat zasílat např. mailem (zdarma) a ten eventuelně přesměrovat na mobil

 | 
mm  |  04. 07. 2006 15:05

Vyber na prepazce mate sice zdarma, ale musite tam porad behat pro hotovost. A cas = penize. Ja si dnes nedokazu predstavit, ze bych nemel platebni kartu. Mozna ze usetrite 500,- Kc za rocni vedeni platebni karty, ale toho casu co stravite v bance . To podle mne za tech 500,- nestoji.

 | 
Tomáš Marný  |  27. 06. 2006 23:11

Kartu nemám (teda mám kreditku od ČS, ale ne na vybírání z bankomatů). Jednak mám možnost dostávat část platu v hotovosti, druhak to mám na pobočku FIO z práce 10 minut tramvají, třeťak v nouzi nejvyšší můžu pro výběr použít i tu kreditku

 | 
&&&  |  30. 06. 2006 18:29

Záložna je záložna. V této zemi víme, co se kolem nich dělo. Banka je o důvěře a o alespoň nějakých zákonem daných minimálních garancích, o čemž v případě záložny nemůže být řeč. Jak jde o peníze, od záložny ruce pryč...

 | 
Patrik Chrz  |  01. 07. 2006 08:29

Banka je o důvěře a o alespoň nějakých zákonem daných minimálních garancích, o čemž v případě záložny nemůže být řeč. Jenže nyní jsou ty zákonem dané garance naprosto stejné u bank i záložen. 90 % vkladu, max. 25 000 EUR Navíc kdo říká, že v záložně by měl mít člověk veškerý majetek (v bance taky má málokdo všechny peníze na běžném účtě). Dobrá je třeba kombinace ING + FIO. Na spořícím účtu v ING mít hlavní část likvidních peněz (taková "skorohotovost), nechat si tam posílat výplatu a do FIO každý měsíc "nalít" tak akorát na pravidelné platby. Výsledkem jsou nulové poplatky (ING i FIO) a k tomu ještě (na naše poměry) slušný úrok (ING 1,7 %, FIO od 1 %). Maximálně za platební kartu (ČSOB) od 200 Kč/rok + výběry z bankomatu (5 Kč / ČSOB, 25 Kč / ostatní).

 | 
x  |  01. 07. 2006 09:50

Fond, ze kterého vám bude platit při krachu záložna, není totožný s tím, ze kterého by vám bylo vypláceno při krachu banky. Všichni ví, že pojištění vkladu u záložen je jen kosmetická habaďůra - pokud by záložna padla, dostane se jen na pár klientů, rozhodně ne na všechny...

 | 
Patrik Chrz  |  01. 07. 2006 15:11

Tak nevim, ale podle toho, co pise na svych strankach CNB: http://www.cnb.cz/cz/dohled_fin_trh/dohled_dz/

Skutečnosti, které se týkají pojištění pohledávek z vkladů a vzniknou po 31.3.2006, budou řešeny dle zákona 21/1992Sb. o bankách, ve znění pozdějších předpisů (Fond pojištění vkladů), bližší informace ČNB ústředna tel. 224 411 111 - sekce bankovní regulace a dohledu.

Tak bych usuzoval, ze nyni se uz hradi ze stejneho fondu jako banky, kdezto ty stare byly reseny ze "Zajistovaciho fondu druztevnich zalozen".

 | 
Patrik Chrz  |  03. 07. 2006 14:55

Tak jsem ten dodaz pro jistotu ještě mailnul do ČNB a je to skutečně tak. Peníze na zkrachovalé banky i záložny jdou "z jedné hromádky".

 | 
mm  |  04. 07. 2006 15:08

To je podle mne dalsi argument. Padnout muze samozrejme kazda banka. Ale davat penize do zalozny??!! To uz tu bylo ... dekuji nechci

 | 
Patrik Chrz  |  04. 07. 2006 19:56

Vždyť od 31.3.2006 jsou záložny chráněny úplně stejně jako banky (stejná výše náhrad, výplata ze stejného fondu), takže maximální újma, která hrozí, je 10 % zůstatku. Při průměrné mzdě nějakých 15 000 Kč čistého + nějaká rezerva by max. zůstatek mohl být kolem 20000 Kč. Tedy eventuelní hrozící ztráta 2000 Kč, t. j. poplatky běžné banky za 1 - 2 roky. (Zbytek pravidelně "odlévat" na nějaké spořicí konto - třeba ING).

Raději bych, kdyby u nás byla nějaká agresivní banka, ale bohužel není (zatím?), tak musím vzít zavděk aspoň tím co je. Doufejme, že se to změní našim vstupem do EUROzóny. Spoustu lidí si stěžuje, jak nás banky dřou z kůže, jak mají kartelové dohody, jak.... Ale udělat pro to něco, to ne.

 | 
FinExpert  |  30. 06. 2006 18:35

Tabulka je na první pohled poněkud podivně zkreslující. Měl by u ní být vysvětlující popisek, že ceny se týkají jen těch, kteří nedodrží určený kreditní obrat (a ten, kdo jej má, má výhody - tedy vedení účtu zdarma, všechny bankomaty v ČR za 6,90 apod.).

 | 
Daniel  |  01. 07. 2006 10:29

Poplatek za příchozí položku u GE Money Bank je 5 korun.

 | 
miki slovensko  |  19. 11. 2010 09:35

váženy pane. mBank.sk je najlepšia banka na slovensku. mam 2 roky učet kde mi zamestnavatel posila vyplatu, nemal som žiadne vydaje všetko je zdarma i karta VISA. Takže neprijmem žadnou kritiku. košice

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená