FinExpert.e15.cz

eBanka se do dvou let přejmenuje na Raiffeisenbank


Eviko  |  31. 07. 2006 14:28

Tedy přejmenovat ten krásný název eBanka na nelibozvučně znějící Raiffeisenbank? Já osobně tedy s největší pravděpodobností přejdu k jiné bance, třeba s cizím vlastníkem, ale s českým názvem. A přitom název eBanka je mezinárodní, takže by asi bylo vhodnější přejmenovat Raiffeisenbanku na eBanku! Úvaha, že se spojením obou bank a přejmenováním na Raiffeisenbank "české Raiffeisenbank zvýší počet klientů o více než 70 procent na téměř 300 000 zákazníků" je možná chybná, odejdou-li kvůli přejmenování i další klienti eBanky.

 | 
Petr  |  31. 07. 2006 16:43

A pro tebe je tolik důležitý název banky??

 | 
Eviko  |  31. 07. 2006 17:48

Ano, mám tam svoje peníze. A mít je v bance, kterou znám jen z přitroublé reklamy o chudákovi, který musí zakrývat jakýsi plakát na stanici tramvaje, mě dost odpuzuje.

 | 
astray  |  01. 08. 2006 03:23

Ta reklama asi tak spatna nebude, kdyz si ji pamatujes. Doporucuji nedat na nazev banky, ale pockat, co se zmeni, pak to vyhodnotit a pripadne zmenit banku.

 | 
Rdm  |  01. 08. 2006 00:35

IMHO raiffeisenbank je dost dlouhý, složitý a německý název což může dost lidem vadit.

Je myslím jasné, že eBanka umřela. Po takové investici nebude raiffeisen asi vynakládat další prachy na rozvoj ebanky a zvláště když za dva roky se spojí - takže budou se spíše připravovat na to, že ebanka převezme produkty raiffeisenky.

Zatím u ebanky zůstávám a snad se ostatní banky pochlapí a konečně některá z nich spustí pořádné internetové bankovnictví, které bude schopno ebance konkurovat. V tu chvíli se přesouvám jinam.

 | 
Durell  |  01. 08. 2006 11:05

E-banka je jeden z nejlepsich marketingovych napadu pro nazev banky u nas. I puvodni Expandia nebyl spatny. Holt rakusaci chteji odliv klientu, jenom proto, ze jeden marektingovy tulpas rozhodl, ze vse bude vedeno pod jednim obchodnim nazvem raiffeisenbank. Nevim proc jsou "zapadni" firmy, tak ochotny borit a nicit vyborne zavedene znacky na nasem trhu !!!!! A to uz nemluvim o portfoliu sluzeb raiffeisenbanky.........

 | 
Mirek  |  01. 08. 2006 02:31

Je pro mne dulezite abych vedel, ze banka nevyhazuje prachy za voloviny a pak mne presvedcuje, ze proste bankovni poplatky musi byt tak vysoke. Ono totiz prejmenovat firmu stoji obrovske penize.

 | 
Tomáš Marný  |  31. 07. 2006 21:10

Zkus se někde na západ od Rozvadova poptat, kolik lidí zná Raiffeisenbank a kolik jeBanku

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 09:13

No a? Koho to tady zajímá, mě ne...

eBanka byla prostě nejlepší, pro nás co jsme nechtěli chodit k přepážkám a co chtěli bezproblémový e-bankovnictví provozovatelné na skoro kdečem... A takovou konkurenci je potřeba zničit všemi prostředky i koupením a dosáhnout na celém trhu standardu ala MojeBanka od KB... třikrát tfuj... :(

 | 
Tomáš Marný  |  01. 08. 2006 19:15

Mně připadá, že příznivci jeBanky ustrnuli ve vývoje a bůh ví proč si nechtějí připustit, že ostatní banky jsou dnes někde úplně jinde, než když jeBanka začínala (zatímco jeBanka je v podstatě tam, kde začínala). Za 3 roky vedení účtu u Raiffeisen jsem v ní byl 2x, jednou při založení účtu a podruhé po 3 měsících podepsat smlouvu na kontokorent, zdá se Vám to jako častá návštěva přepážky? E-bankovnictví bez problémů provozuji na Firefoxu, Linux ke štěstí nepotřebuju...

 | 
vd  |  01. 08. 2006 20:55

No a ja mam ucet u eBanky a nemusel jsem do banky jit ani kvuli te smlouve ke Kontokorentu . Linux ke stesti potrebuji, takze eBanka je jasnou volbou.

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 21:43

Nesmysl, proč měnit fungující a spolehlivý systém... Změny zatím byly jen drobné a k lepšímu. Mě tenhle stav vyhovuje. Možná je to tím, že eBanka začala s náskokem tak 15let... :) Ostatní banky byly uplně zmatené a nenchápaly tenkrát co je to internet...

 | 
PaJaSoft  |  02. 08. 2006 13:58

Ano, jakozto klient eBanky, stejne tak (bohuzel) i jinych (nejen) bankovnich domu mohu s cistym srdcem rici, ze eBanka je opravdu nekde jinde nez ostatni... - ze by zavist?:-r

 | 
petr  |  01. 08. 2006 09:20

a naopak, tentyz dotaz polozeny na vychod od rozvadova...

 | 
lives  |  01. 08. 2006 10:40

A co vlastne nabizi eBanka navic oprotu mojeBanka od KB? Me tam celkem nic nechybi a vetsinou vsechno funguje jak ma. Jen mi vadi podpora pouze internet exploreru.

 | 
notch  |  01. 08. 2006 10:49

Nemuzete srovnavat eB a KB. Ty rozdily jsou propastne.

 | 
lives  |  01. 08. 2006 10:58

a v cem konkretne? Tezko si predstavit propastny rozdil u sluzby, u ktere mi nic nechybi. Hlavni rozdil vidim v rychlosti transakci, u KB probehnou platby az dalsi den.

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 11:20

V čem? Už v tom že je to silně balastní SW, který v podstatě otevírá brány všem virům, neustále se měnící pod rukama uživatelů. Na pomalejších linkách je jejich "upgrade" o nervy a o život správce PC... :/ Účetní většinou nemá trpělivost čekat na stažení mnoha mega dat... Típne to a je průser na světě. Nic horšího jsme neviděl... ble... jdu blejt velebnosti...

 | 
Adam  |  01. 08. 2006 11:25

kompatibilita, co je me do toho ze vetsina lidi pouziva windows a internet explorer, ja pouzivam linux a firefox , overovani pres mobilni klic, umoznuje toto mojebanka od KB, co sem se bezne koukal, neumoznuje

 | 
lives  |  01. 08. 2006 13:49

ok, vidim ze funkcionalitu eBanka lepsi nema, maji pouze bankovnictvi lepe odladene a podopruje tak vice platforem a prohlizecu. To ale podle meho nazoru pro vetsinu uzivatelu (vcetne me) neni dostatecny argument pro zmenu banky, navic kdyz je drazsi. Skoda, doufal jsem ze se tu v diskuzi neco dozvim a zjistim o co prichazim.

 | 
x  |  03. 08. 2006 11:43

eBanka má mnohem lepší funkcionalitu účtu skoro u všeho, co zde vyjmenujete. Samozřejmě jde o to, zda ji potřebujete, či zda vám stačí omezená funkčnost základních produktů, které skutečně nabízí i internet-banking jiných finančních domů. Ono se to těžko vysvětluje, pokud ty systémy nepoužíváte paralelně. Myslím, že ti, co to tak mají (tedy jedou eBanku a vedle toho třeba KB nebo ČS), tak mohou přikládat jednu zkušenost za druhoou v tom, jak moc jim je eBanka příjemnější a co u ní funguje lépe. Je to podobné, jak když srovnáváte velmi obyčejné auto s luxusní limuzínou. Prostě v tom normálu se dá taky jezdit, ale když máte možnost být v tom lepšim a za stejnou či ještě lepší cenu, tak nemáte co řešit.

 | 
A.D.  |  01. 08. 2006 14:50

Vzhledem k tomu, že mám zkušenost s obojím - Ebanka osobně, mojeBanka KB manžel, vám můžu potvrdit, že rozdíl je propastný. Jak v bezpečnosti (jednorázově generované kódy nemůže nahradit žádný certifikát, naimportovaný do exploreru), tak v používání. Už když si internetové bankovnictví KB zavádíte, tak to znamená navštívit pobočku, osobně a navíc jen tu jednu konkrétní, kde jste účet zakládal. Pak se čeká, až pošlou nějaký ten certifikát, který ne vždy funguje napoprvé. Uživatel musí mít plná práva na stanici = v zaměstnání problém. To samé s javou, o jiných prohlížečích, než IE nemluvě. A když si pořídíte nový počítač nebo vám třeba ukradnou notebook, musíte to všechno absolvovat znovu. U Ebanky máte internetové bankovnictví hned odzačátku, funguje na všech běžných prohlížečích, když nemáte javamachine, lze přepnout do javascriptu. Přístup je řízený jednorázově generovanými kódy ("kalkulačka" nebo mobil), není vázaný na jeden počítač. A není to jen rozhraní pro běžné platby, nastavíte si přes něj prakticky vše, co s vaším účtem souvisí. Na pobočku musíte dojít jen když si vyzvedáváte platební kartu nebo podepisujete nějakou novou smlouvu (úvěr, další uživatel, apod.). A i to lze domluvit na tu pobočku, kterou máte aktuálně nejblíž, ať už jste si účet zakládal kdekoli. Zkrátka kdo nepoznal, neví o co přichází. A kdo poznal, má teď strach, že o tak skvělou službu by mohl přijít.

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 15:45

Děkuji za krásný popis. Tohle jsou důvody, proč eBanka a její bankovnictví převyšuje okolní systémy... Minimálně tím, že nebuzeruje zbytečně své klienty... ;)

 | 
PaJaSoft  |  02. 08. 2006 14:00

A co lonska buzerace klientu se souhlasem zpacovani OU, kdyz jste si ten souhlas precetl, zjistil jste, ze ani jeden bod se toho ve skutecnosti netyka a tedy ho k poskytovani bezneho portfolia sluzeb orpavdu nepotrebuji...

 | 
Blanka Pí  |  03. 08. 2006 11:59

Tuhle buzeraci bohužel absolvovali všichni klienti všech bank, je to nařízené imbecilním zákonem.

 | 
Bobhy  |  01. 08. 2006 21:58

Souhlas. Funkcionalita rozhrani eBanky je uplne nekde jinde nez u ostatnich. Prihlasim se z jakehokoliv pc v netu s kalkulackou. Bezpecnost o rad jinde nez u ostatnich. Nemam zkusenosti z KB ale s GE a to je katastrofa. Trvale platny heslo a nic vic. Navic ... muzete jinde: zalozit trvalou platbu, editovat trvalou platbu, vkladat penize na nekolik variant terminovanych vkladu, nakladat s terminovanymi vklady, nastavit si limity na platebni karte, zamykat platebni kartu, mit ucet provazan s penzijnim sporenim a hypotekou, zalozit si uver a mit prehled o jeho cerpani, moznost nastavit si informovani o zmenach zustatku, zasilat si pravidelny vypisy mailem, potvrzovat prevzeti platebni karty kdyz dojde postou, nastavit si kontokorent, vyrizovat bezpecne zalezotosti telefonicky (v nejvyssi nouzi), mit virtualni embosovanou MC k pouziti jen na transakce po netu (pres PayPal) a nastavit si na ni zamykani, platit v mnoha obchodech online platby rozhranim ebanky (okamzity prevod a tudiz i u obchodu vyrizeni zakazek - okamzita kontrola pro obchodnika o zaplaceni) a mnoho dalsiho ... to bylo jen to co me napadlo, protoze to pouzivam! Bude to skoda pokud jmeno eBanka zmizi (jinak me prekvapilo ze fuzi s eBankou se zvysi pocet klientu RFB o 70 proc??? ... nemelo by se to jmeno potom menit naopak?

 | 
Dalibor  |  01. 08. 2006 13:34

Asi tak. Velikost banky sice není zárukou její funkčnosti a snížení rizika bakrotu, ale v tomto případě jde o zavedenou banku světového formátu. Určitá omezení, která možná pro klienty vzniknou sloučením bank budou vynahrazena většími jistotami. Já jsems i do e-banky nikdy peníze nedával - již několik let jdou "fámy" o jejím slabém finančním krytí.

 | 
astray  |  01. 08. 2006 14:54

Jelikoz jsem u eBanky vetsinou v zaporu, tak mne je jeji financni kryti volne.

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 15:57

Fámy jsou většinou pro ovlivnění ceny při prodeji... Mě nezajímá zda je zavedená nebo ne. Mě zajímá zda bude fungovat alepoň tak jako doposud. eBanka nebyla ve ztrátě, stačí si přečíst jejich roční zprávu, mají ji na webu a pochybuji, že v ní lžou. Vím co se s bankama stane po nějaké fúzi. Většinou to dobré vezme za své... :(

 | 
PaJaSoft  |  02. 08. 2006 14:04

Pokud nechavate bezne lezet ladem stovky tisic (nad 5000E) a tesite se z uroku, byt terminaku, jste asi docela zajimavej tulpas...

 | 
emental  |  03. 08. 2006 12:15

Tohle je všechno zařizuje jejich vlastní interně vyvinutý systém. Bohužel je dle mých zdrojů v ebance strach, že to RB nedojde a bude to tlačit za pomoci drahých konzultantů do "standardních" řešení . A pak se asi začnou dít věci..

 | 
ACCEPTus Metalist  |  31. 07. 2006 15:10

Proč???

 | 
Kato  |  01. 08. 2006 00:05

Rika se "soudruzi, za co?!"

 | 
astray  |  01. 08. 2006 03:25

"Za posledni ctvrtleti!"

 | 
Karel Jarůšek  |  31. 07. 2006 15:40

Může mi někdo napsat, zda vůbec dostal nějaký firemní úvěr v eBance za individuálních podmínek (sazba cca kolem 5%)? V mém okolí se to nikomu nepodařilo a už jsou v ČSOB a úvěry mají..... Dává eBanka vůbec takovéto úvěry????

 | 
ushneek  |  01. 08. 2006 08:11

Já jsem dostal takovej malej 150 000 Kč jenom na základě obratu na účtu, úrok 11,9 na tři roky. Celkem se mi to tehdy hodilo - sami mi to nabídli.

 | 
Pavel Hustý  |  01. 08. 2006 08:22

Sám mám u eBanky 4 účty a snažil jsem se takovýto úvěr získat. Od r. 2001 pouze slyším - firmy nemají historii - firmy nemají obraty - použijte naše balíčky (za 11.9 %) atd...

Adié eBanko. V ČSOB jsem již na jednu firmu dostal kontokorent za 4,8 a u druhé mám rozpracovaný úvěr za 5,1.

Holt, kde nic není ani čert nebere ......

 | 
MASH  |  01. 08. 2006 00:33

Pokud zustane vse pri stejnem, tak ukoncim svuj ucet ve zlodejske GE (kde platim cca 200Kc mesicne za to, ze moje prachy pujcujou za nehorazny urok jinym lidem) a prechazim k eBance (je mi jedno, jak se bude jmenovat, ikdyz Raiffeissenbank, nebo jak se to jmenuje se mi osobne nelibi - a to ani trochu! Nulove poplatky za vedeni uctu a levny vyber z bankomatu je mi velice sympaticky! Prakticky jsem jen cekal, kdo eBanku koupi. Ted uz je to jasne. Pokud se nic nezmeni, prechazim...

 | 
Petr  |  01. 08. 2006 08:05

Já bych si tím, jak to bude úžasné zase tak jistý nebyl. Manželka od Reifka před měsícem odešla právě kvůli tomu, jak je ta banka úžasná.. Dřív bylo všechno OK, ale v poslední době samé problémy. Pár říkladů: 1. na normálním účtu je nastavený nadlimitní převod na spořící účet. Převádí se všechno nad 7000 Kč sedumnáctého v měsíci. Výsledek: zůstatek sedumnáctého 7500 Kč, převedlo se 4000 Kč. Další měsíc zůstatek 7150 Kč a převedlo se 3000 Kč. Následující měsíc se to převedlo správně, ale už čtrnáctého, takže před provedením příkazů a zase byl problém.. 2. zadaný jednorázový příkaz k převodu z účtu na účet. Po týdnu, kdy nepřevedli nic, poslali dopis, že je příkaz špatně vypsaný (nesouhlasí podpisový vzor). Příkaz na pobočce nemohou najít a naprosto nechápou, kam se mohl ztratit. 3. Při rušení účtu zkazil pracovník banky již vyplněný převodní příkaz. Po vypsání nového vše odsouhlasil s tím, že je všechno v pořádku. Po 5 dnech přijde domu upozornění, že příkaz je neúplný a tak se neprovedl. Druhý den jsou prostředky převedeny (převedlo se všechno z účtu, který měl být zrušen až za měsíc, protože to rychleji nejde). Vzpsané problémy jsou pouze za posledních půl roku! Pokud je toto vaše představa o dobře fungujícím účtu, tak prosím. A nemyslete si, že to do e-banky nedojde..

 | 
Aljosha  |  01. 08. 2006 15:11

Ježíši Kriste, jenom to ne! Po strastiplné cestě od ČS přes GE do eB jsem rád, že v ní jsem a že všechno funguje dle mejch představ. Z těch rakouskejch horníků (nebocosouzač) mám docela obavy....

 | 
Worm  |  01. 08. 2006 01:12

No to to pěkně začíná. Nejdřív se zbaví dobrého začitého názvu, co bude následovat dál...

 | 
Petr  |  01. 08. 2006 09:19

eBanku vytvorila Ceska pojistovna a aby v ni bylo hodne klientu,tak naridila vsem svym zamestnancum,aby v NI povinne byli,jinak s nimi rozvaze CP pracovni pomer,nyni RB koupila spatne,ponevadz podle posledniho vestniku v CP,mohou jeji zamestnanci uz konecne prestoupit k jinym bankam a TAK RB prijde o nekolik tisic svych klientu-tak mi to pripomina tunelovani.

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 09:26

Lži a kecy... Nevěřím...

eBanka (Expandia) tu byla dlouho před tímto. Spojeně využívám služeb od roku 1999.

 | 
stoural  |  01. 08. 2006 09:27

Ty uz to fakt nehul. Ani jedna veta ve tvem prispevku neni pravdiva.

 | 
Dan  |  01. 08. 2006 10:14

no nebyly tam sice sankce jako vypoved ale byl tam takovy natlak ze prakticky vsichni podlehli... Takze tak. Jinak nejlepsi nazev byl Expandia, pak se nadavalo, coze je to eBanka a musim rict ze to je taky dobry nazev. Ale to debilne nemecky Rajneco... me privadi k myslence ze bude treba zmenit bankovni dum coz me po 8 letech NAPROSTE spokojenosti bude dost bolet... ale co clovek musi umet prijimat zmeny, jinak patri do duchodu a do toho mi zbyva jeste tak 70 let

 | 
PaJaSoft  |  02. 08. 2006 14:08

Sice je to velmi emotivne podane, ale zaklad v principu pravdivy je... pracovni hypoteza co bude dal je zatim vesteni, ale po bitve kazdy general...

 | 
Worm  |  01. 08. 2006 12:38

Ty jsi robot nebo co? Proč tyhle bláboly, které stejně nikoho nezajímají, píšeš do každé diskuze o eBance?

Navíc už ti tady bylo několikrát vysvětleno, že eBanku Česká pojišťovna opravdu nevytvořila.

 | 
Mirek  |  01. 08. 2006 02:28

Stava se to pravidelne, kdyz prijdou do firmy novi manageri a maji pocit, ze ted to vsechno vylepsi. Obycejne zacnou zmenou nazvu. Utrati desitky (mozna i stovky) milionu na pretvoreni vseho - od firemnich papiru az po vyvesni stity a samozrejme souvisejici reklamni kampan. Nakonec zjisti, ze ony investovane miliony jim neprinesly vubec nic navic, naopak o mnoho stalych zakazniku prisli. Nevim, proc by byl takovy problem pouzivat z marketingoveho pohledu genialni nazev eBanku jako oznaceni pro elektronicke sluzby te Raif-blabla. Udelat reklamni kampan, ve ktere se vyskytuje slovo Raifaisen i eBanka dohromady nestoji ani korunu navic. Mam pocit, ze opet nemala cast mojich bankovnich poplatku vyleti oknem za nesmysl.

 | 
Michal Kára  |  01. 08. 2006 08:04

Ono marketingove podporovat dve znacky taky neni nejlevnejsi...

 | 
Jarmila  |  01. 08. 2006 09:28

Právě chci přestopit k FIO. Nemá sice velkou marketingovou podporu značky, ale má to, co potřebuju: levné vedení účtu + internetbanking. Kartu nepotřebuju, osobní návštěvy pobočky taky ne. Kdo chce a hledá, dozví se i bez nákladné marketingové podpory.

 | 
x  |  03. 08. 2006 12:47

Dobře, ale asi shodnem na tom, že jméno rajfky, které nejspíš nenapíše správně na ulici v náhodné anketě téměř nikdo, je z českého pohledu marketingově velmi nešťastné (v porovnání s jednoduchým a známým "eBanka").

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 09:15

Přesně... Managorstvo a právníci by se měli stát lovnou zvěří. A nejhorší bestie je právník-politik, ten by se měl hubit chemicky... ;)

 | 
Rene  |  01. 08. 2006 07:59

Jsem velmi zklamany, nemam rad nazvy typu Rajfajzen, protoze se mi to malokdy podari napsat napoprve, mozna jsem hloupy, ale nazev eBanka mi prisel naprosto skvely. Kratky, vystizny a jasny. Nemluve o tom, ze prece jen eBanka mela trosku jinou prestiz, nez Raicosi, ja vazne nevim, ani jak se to pise. Mam u eBanky nekolik uctu, roky vyuzivam jejich sluzeb, ale ted nejak vnitrne citim, ze se blizi doba, kdy od teto banky odejdu.Mi se nelibi novy nazev, nelibi se mi nejaky sasek co skace po zastavce kolem billboardu, nelibi se celkove zacileni banky...je to skoda, eBanka mela dobre jmeno a prestiz, aspon ja si to myslim. Timhle spojenim prijde o oboji a asi i o radu klientu. To je muj nazor a ani trosku nejsem rad, ze tohle pisu.

 | 
Wojtishek  |  01. 08. 2006 08:21

chtel jsem tu taky neco napsat, ale v podstate jsi to tady napsal i za mne...:)

 | 
Milan  |  01. 08. 2006 09:59

Souhlasím - cítím to podobně. Jsem u Ebanky (Expandia banka) od jejího založení .. nenchi si hrát na snoba, ale přece jen je mi její cílení na zákaznickou skupinu blízké - samozrejme i další aspekty hrají zásadní roli. Nicméně tak výrazná změna jako je přejmenování na Reifeisen cosi (ještě tak neuvěřitelně amatérsky a hloupě odůvodněné), ve mne vzbuzuje velice negativní asociace. Nejde jen o název - to by bylo samozřejmě ubohé, ale když pominu slučování se společností, která na mne alespon mediálně působí velice neosobně, neseriozně a hloupě, změna názvu naznačuje, že se v Ebance budou měnit především vnitřní procesy, její cílení atd. ... Jestliže se tak stane, bude to pro mne signál, že můj patriotismus k téhle bance už nemá žádné, nebo jen minimální opodstatnění.

 | 
Miloš  |  01. 08. 2006 08:29

Jsem klientem eBanky od jejího začátku, takže ještě od doby Expadnie banky a nedávno jsem se rozhodl z eBanky odejít. Moje důvody : 1. je NESMYSLNĚ drahá a prosím to NESMYSLNĚ je důležité. Mám rád kvalitní věci a asužby a jsem zvyklí za ně platit. Ale u eBanky mě některé poplatky a jejich výše vadí. 2. neúcta ke klientovi - hlavně na pobočce, ale i v centrále. Příklady : podělal se mi elektronický klíč. Po druhé za rok. Celý ten rok ležel v šuplíku v pracovně. No těch keců co jsem vyslechl na pobočce při výměně. Nějaká paní mi tam vysvětlovala jak jsem ho upekl někde v teple na sluníčku. Hm. Asi nějaká odbornice. Mrkne z metru na zaplombovanou kalkulačku a hned ví proč ten křemík nejede. Druhý příklad - když jsem byl na 1/2 roku v USA a zjistil jsem že karta co jsem nechal vystavit své přítelkyni nemá security number. Trvalo měsíc než banka připustila že se jedná o zmetek a pak teprve poslala - ne kartu - ale žádost o vydání nové karty. Poštou. Myslel jsem že mě odvezou. 3. technické zaostávání - byly doby kdy eBanka byla symbolem technické vyspělosti. Ale dneska už myslím že to moc pravda není. internetové bankovnictví na podobné úrovni má dneska kde kdo. Ale zvolit si třeba vlastní PIN na kartě, to umí eBanka jen u těch nejdražších karet.

Přesto že jsem už téměř rozhodnutý odejít, ještě s tím váhám. Přeci jen jsem u te banky leta a snad jsem si u nich nějakou tu kredibilitu získal. Nebo ne? Prosím řekněte mi proč u eBanky zůstat. Třeba mi něco uniká a já si toho jen nevšiml.

Díky Miloš

 | 
Riccardo  |  01. 08. 2006 09:56

Nemám sílu vyvracet jednotlivá tvrzení ve vašem příspěvku, tak snad bych vám jen doporučil, aby jste banku opustil a přesvědčil se tak, že vás pouze pálí dobré bydlo, jak se říká u nás ...

 | 
Miloš  |  01. 08. 2006 12:04

Díky za reakci, ale já svou otázku myslel vážně. Vaše poznámka mi příjde spíš jako reakce někoho z vedení eBanky. Nemáte argumety proč zůstat, ale tajuplným varování byste mě a možná mnoho dalších mohl odradit od mého rozhodnutí. Takže jsem dostal chuť vás poslechnout. Protože jsem měl vdycky minimálně dva účty u různých bank, tak i teď mám druhý účet u Citi. Hledal jsem kolk že platím za vedení účtu, platby a výběry z bankomatů u Citi. S úžasem jsem zjistil že nic. Takže od eBanky do konce měsíce odcházím. Na žádný důvod proč to neudělat jsem nepřišel. Díky Miloš

 | 
A.D.  |  02. 08. 2006 13:31

A máte hodně penízků u Citi? Víte, že stačí zcela jednoduše zkopírovat soubor s certifikátem na jiný počítač a dál už je váš účet krytý jen jediným heslem? Pravda, každý měsíc jej prý musíte změnit, ale pořád je to jen heslo, které platí až do příští změny. Určitě si ho nikam neukládáte, nepoznamenáte, nemáte pro tvorbu dalšího nějaký systém (typicky "heslo_leden", heslo_únor")? Pracuji pro firmu, která tam má hlavní účet. Ze "zabezpečení" účtu, kterým protékají miliony mi běhá mráz po zádech...

 | 
Petr  |  03. 08. 2006 12:42

Služby na pobočkách jsou především o lidech. Když eBanka začínala (když to byla ještě Expandia), měla hrst poboček a relativně skvělé a věci oddané lidi na nich - hodně tehdy pracovala na jejich kvalitě. Tím, jak rostla a jak do ní přicházeli různě kvalitní lidé z dalších bank, tak se zákonitě tahle kvalita připodobnila ostatním - takže na některých pobočkách dnes potkáte lidi perfektní, ale občas se najdou i tupá hovada se socialistickým přístupem k práci, která najdete i v KB, ČS, ČSOB, atd... Pořád je ale vcelku dle mnohých mých známých obsuhla v eBance v průměru hodnocena jako jedna z nejlepších a nejpříjemnějších. Myslím, že jste prostě měl smůlu na lidi, měl jste si stěžovat u šéfa pobočky a nebo třeba i u samotného ředitele obchodu. Tyhle eskalační mechanismy v ebance fungujou snad celkem dobře, což vím z vlastní zkušenosti. Ale to hlavní, co eBanka má, je perfektní účet na internetu. Komfortní ovládání, spousta funkcí, bezpečnost, universální použití kdykoliv kdekoliv... (věci, které vám připadají samozřejmé až do chvíle, než začnete používat něco jiného.... Když si pročtete tuto diskusi celou, asi vám bude víc jasné, v čem je dobrá a proč má smysl u ní zůstat. Není tak úplně pravda, jak mnozí rádi píší (nejraději nejspíš ti z jiných bank, či ti, kteří o tom vědi houby, ale potřebují se vždy za každou cenu rádoby chytře projevit), že technicky se nějak výrazněji srovnala s ostatními díky času. Pořád je ten rozdíl velký - záleží jen na tom, zda máte potřebu to, co systém banky vše nabízí, skutečně využívat. Ale tohle poznáte paradoxně až tehdy, když od eB skutečně odejdete a začnete se trošku víc trápit jinde..

 | 
Tomáš  |  01. 08. 2006 10:24

To mě zase s e-klíčem potěšili. Po 6 letech používání se mi podařilo e-klíč zničit (prasklý displej) - dle ceníku 1800,- Na pobočce jsem řekl, že chci dále používat mobilní klíč v telefonu a eBanka mi za zničený klíč nic neúčtovala.

 | 
Caleb  |  01. 08. 2006 08:37

Jo jo, Deustchland, Deutchland, uber alles...

 | 
petr  |  01. 08. 2006 09:18

tzn. kvalitni a vsude znamy brand ebanka, po jehoz vyrceni se kazdemu v podvedomi vybavi urcita asociace s typem bankovnich sluzeb, zanikne, a bude nahrazen v podstate v cesku neznamym brandem raiffaisen. zda se to jenom mi, anebo je tento krok ekonomickym a strategickym slapnutim vedle?

 | 
Riccardo  |  01. 08. 2006 09:59

Problém je v tom, že Raifaisen kupuje eBanku, ne naopak. A bohužel tímto se ukazuje, že ji kupuje ne proto, aby zachoval její dobré služby, ale aby je zlikvidoval a ubyla mu tím konkurence.

 | 
Bob the Sponge  |  01. 08. 2006 10:57

Nemyslím, že Raif kupuje eBanku s cílem likvidovat konkurenci. Prostě se jen v hlavě nějakého "menedžera" zrodil plán jak "zvýšit podíl na trhu". eBanka byla zrovna na prodej a "za lacino". Ale také nevěřím že to z Raif udělá eBanku. Zpíš naopak.

 | 
Roco  |  01. 08. 2006 13:28

ten raijf-neco mam spojeny akorat se stavebnim sporenim se zlodejskymi poplatky, po pravu ohodnocene antimonopolnim uradem. A pak toho kaspara pobihajiciho kolem zastavky. Pro mne to nejsou zrovna znaky seriozniho bankovniho domu. No nic, je na case zacit hledat jinde, nevite nekdo jestli je nutne se omezovat na CR nebo lze uz ucet zalozit kdekoli v EU?

 | 
Tomáš Marný  |  01. 08. 2006 19:11

Poplatky po právu ohodnocené antimonopolním úřadem? Asi byste měl navštěvovat internet častěji, tu mastnou pokutu totiž onen úřad nejdříve snížil na polovinu, aby ji poté zrušil úplně... RSTS tím samozřejmě narostla křídla a provádí další sviňárny, viz http://fincentrum.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A060728_171520_fi_osobni_jjj

 | 
Roco  |  02. 08. 2006 18:14

Tak to je fakt marny. Ze si za vedeni uctu (notabene stavebniho sporeni, tedy prakticky bez pohybu) uctuji mesicne 75 korun je nehoraznost. Nemeli by zakryvat zastavky, ale sami se jit zahrabat...

 | 
Riccardo  |  01. 08. 2006 09:48

To jsou tedy smutné zprávy. Doufal jsem, že jméno i styl eBanky zůstane zachován. Vždyť kdo jiný vám při jakémkoliv probému zavolá zpět na vlastní náklady, že problém už je vyřešen ? A kdo má vedení účtu zdarma a výběr z jakéhokoliv bankomatu za 6,90 , přičemž odchozí transakce mimo banku je za 4,9 a v rámci banka za 2,9 ? To jsou věci, na které jsem si zvykl a bez kterých mi bude asi smutno.

 | 
Miloš  |  01. 08. 2006 12:09

Já právě s úžasem zjistil že vš za co ty platíš, já u Citi neplatím nic. Hm. To jsou věci. Miloš

 | 
Roco  |  01. 08. 2006 13:30

Ovsem e-banking u Citi stoj za stejnou castku....

 | 
kent  |  03. 08. 2006 23:26

ad miloš --- sory ale tramvaj mám zdarma a stejně jezdím autem, asi tak bych srovnal citybank a ebanku, 7 let ji využívám a ani jediný problém a jestli mě to stálo o 1000 kaček víc jak by mě to stalo u city no budiž jsem se službami maximálně spokojený, přišel jsem o víc, ale odešel jsem od pošty komerčky i spořky a teprve ebanka je to pravé ořechové a ještě jedno přirovnání, raději si koupím nike boty než alá taman

 | 
Janke  |  01. 08. 2006 11:09

Silně mi to připomíná zakoupení Oskara Vodafonem. Čili žádné zlepšení pro zákazníky. Na eBance se mi líbil osobní přístup k zákazníkovi, žádný přepážkový styl jak u většiny bank. A po čem se mi bude nejvíce stýskat je internetové bankovnictví (zkoušel jsem Č. Spořitelnu i ČSOB a je to k zblití) nepředpokládám, že by Reiffblabla převzala systém internetového bankovnictví od eBanky, jelikož určitě používají stejný systém i v Rakousku a určitě nebudou měnit celý systém ze dne na den. Takže až za 2 roky zanikne eBanka, půjdu jinam, nebo začnu cpát peníze psovi do boudy a ušetřím spoustu peněz za poplatky

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 11:18

Koukám, že staří klienti, jsou z toho rozladění stejně jako já. Jen nevím ke které bance jít, jak píšete ostatní bankovníctví jsou sračky... :/ Možná je to o zvyku, ale žádné nebo minimální problémy jsem zaregistroval jen u eBanky. Ostatní klienti jiných bank mi popisují doslova horory s e-bankovnictví. Jako nejvyšší hora sraček vyčnívá MojeBanka od KB...

 | 
cc  |  01. 08. 2006 12:12

Mám eBanku, KB i spořitelnu. eBanka je jasně nejlepší co se intrentového bankovnictví týká. Ovšem nazvat MojeBanka horou sraček se mi taky nezdá zrovna košer. Mám sice profibanku ale až na rozlezlost systému si nemůžu jinak stěžovat. Naopak mi u eBanky chybí možnost vygenerovat si (a uložit) vlastní výpisy od.. do..

 | 
Roco  |  01. 08. 2006 13:31

podivej se do seznamu transakci, ja ho tam mam zaznamy za celou za dobu trvani uctu (cca 8 let), lze to vyexportovat tusim do excelu.

 | 
cc  |  01. 08. 2006 18:05

kde to u eBanky je?

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 14:53

Profibanka a MojeBanka je velký rozdíl... :)

 | 
radio  |  03. 08. 2006 13:01

Ebanka už skoro půl roku pracuje na úplně nové verzi systému. Pokud to teda Raifblabla nějak imbecilně nezařízne, tak to, s čím příští rok vyjede na světlo, bude tak super, že se z toho všichni stávající klienti blahem počůrají.. Ne, vážně, věřte mi, jsem tomu blízko a to, co se připravuje, je fakt v porovnání se současnou verzí naprosto bombastický. Bude tam maximum vylepšení, o která si všichni za ty roky psali a ještě spousta věcí navíc.. Jinak MojiBanku bych taky tak nepomlouval, je to celkem ok systém, ale eBanka je prostě o generaci vepředu - i v té současné deset let staré verzi...

 | 
Aleš MAJA Slabý  |  01. 08. 2006 11:23

Plne souhlasim. Ebanku mam od svych 16ti let a ted to pujde nejspis do riti.

 | 
sartori  |  01. 08. 2006 13:50

alesku, copak tobe uz bylo 18?

 | 
Jenda  |  01. 08. 2006 14:02

Jasně - kdyť s náma chodí do školy - ježiš - kdyť s tebou sedí v lavici voe - nedělej voe jakože ho ted neznaš voe

 | 
Let_Me_Be  |  01. 08. 2006 15:33

Vyjadrete svuj nesouhlas, napiste do Raiffeisen banky! Tak jak jsem to udelal ja. Mozna si to ani neprectou a mozna ano. A mozna prehodnoti svoji strategii vuci eBance. Kdo vi?

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 15:49

Myslím si , že nás mají u prdele, jako jiné banky... :( Managoři s přiškrceným mozkem od kravat, nevidí nic jiného než své $$$$... Klient je obtížný hmyz. A když náhodou něco pro klineta je výhodné cupky dupky jim to zkomplikujeme... Však mi jsme ti bohové managoři... na plebs sereme z vysoka... :( Zkuste napsat třeba do KB, že vám nefunguje jejich bankovnictví, udělají z vás naprostýho debila... Hlavně, že se jim platí... Nechápu lidi co tam mají účty... :/ Pro firmy to má snad nějaké výhody, možná.

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 15:52

Celou tuhle diskusi by měl někdo přeložit do němčiny a poslat správní radě, jak to tu vidíme. A že to bude pravděpodobně ztrátová investice, na to by mohli slyšet. Protože jakmile se změní přístup, tak budu taky hledat jiný chlívek... jen furt nevím kde... :/

 | 
Let_Me_Be  |  01. 08. 2006 16:52

A uz je tady odpoved:

Hezky den,

radi bychom Vas ujistili, ze veskere Vase obavy jsou neopravnene. Vstup skupiny Raiffeisen International do eBanky v zadnem pripade nepovede ke zhorseni nabizenych sluzeb, zaniku pobocek, zmen Vasich osobnich bankeru ani k zadnym jinym omezenim Vami nabizenych sluzeb. Chceme vyuzit to nejlepsi nabizene obema bankami a to nabidnout klientum. eBanka ma urcite klientum co nabidnout v oblasti beznych uctu, naopak soucasni klienti eBanky zase budou moci vyuzit napr. velmi kvalitni nabidku hypotecnich uveru ci podnikatelskych uctu Raiffeisenbank.

Nepredpokladame, ze bychom v prubehu transformace rusili jakoukoli pobocku jedne ci druhe banky. Jedinou vyjimkou muze byt situace, pokud jsou nektere pobocky umisteny blizko sebe, v takovem pripade by se mene vytizena pobocka presunula do jine lokality v danem meste, kde dosud ani jedna z bank nepusobi.

Ano, mate pravdu, pracovni hypotezou je, ze nazev eBanka zhruba za dva roky zanikne. Podle nasich predpokladu nema smysl na tak malem trhu, jako je Ceska republika, ponechavat obe dve znacky soucasne. Pevne verim, ze tato zmena Vam nezpusobi vyrazne potize a dokazate se pres ni prenest.

Rad bych Vas ujistil, ze vynalozime veskere nase usili, aby klienti zmenu vlastnika a postupne zacleneni eBanky do skupiny Raiffeisen nijak negativne nepocitili. Skupina Raiffeisen je jednou z nejsilnejsich bankovnich skupin ve stredni a vychodni Evrope se zkusenostmi s bankovnictvim jiz od poloviny 19. stoleti. Verim, ze Vas dokazeme presvedcit a zachovate eBance i nam prizen i v budoucnu.

Diky, prijemny zbytek dne,

Tomáš Kofroň vedoucí PR týmu Raiffeisenbank a.s. Olbrachtova 9 140 21 PRAHA 4 tel.: +420 221 141 170 fax.:+420 221 142 170 tomas.kofron@rb.cz www.rb.cz

 | 
NEMO  |  01. 08. 2006 17:06

Hezký.... :) Vzpomínám si, že první co ČP po převzetí Expandie-eBanky udělala, bylo zrušení diskusního fora... Tak jsem zvědavej co zruší tihle zlatokopové...

 | 
kent  |  03. 08. 2006 23:34

pane kofron zkuste jako zástupce škody mladá boleslav koupit v americe GM a přejmenovat na škoda, všichni američané si určitě začnou škody kupovat, už jen proto že jejich modlu GM někdo silnější koupil, většinou to funguje lépe, když někdo vloží kapitál a značku zachová, ale to němci či rakušáci se svou hrdostí asi nepochopí, můj názor je ten, že je nejlepší ponechat Ebanku jako dceřinnou společnost REIF... a necht si REIF.. přebere know how i k sobě a pokud má náhodou něco lepšího necht to implementuje do Ebanky, ale se zničením názvu zničíte modlu

 | 
Martin Mičík  |  04. 08. 2006 12:39

Pane Kofroni, vyřiďte prosím panu Žalmanovi zdvořilou otázku, proč si alespoň nepočkal na výstup nějaké analýzy, než toto vypustil do vzduchu. Co když se velmi rychle ukáže, že klienti eBanky jsou na značku extrémně senzitivní a hrdí? I přesto půjdete do přejmenování na název, který je v českých podmínkách krajně nevýhodný?

 | 
Jenyk  |  01. 08. 2006 17:55

To je nejhorší zpráva za poslední týdny. Jsem klientem eBanky od roku 1999 a nemůžu si její služby vynachválit. Teď akorát ruším druhý účet u KB, protože to jsou mizerní zloději. Srovnání ebankingu eBanky a KB je nemožné, protože mám pocit, že jde o dvě úplně odlišné věci. Přístup eBanky ke klientům, snaha zjednodušit jim život, umožnit, aby se s každým prdem nemuselo běžet na pobočku, kde navíc jsou jen od 9-17h (KB), výběr z jakéhokoliv bankomatu za 6,90, možnost mít on-line informace o stavu na účtu a provádět téměř okamžitě platby, aniž bych musel čekat dva dny, než se to projeví na stavu účtu - to jsou věci, které bohužel asi Raiffeisen banka nepřevezme

 | 
AHA  |  01. 08. 2006 22:20

Ten německý název se mi nelíbí.

 | 
x  |  03. 08. 2006 11:52

Naprosto nechápu, proč to chtějí dělat. Pochopil bych, kdyby se to nově jmenovalo třeba eBanka Raiffeisenbank, ale proč se proboha chtějí zbavovat jedné z nejznámějších značek v ČR? Pro Čecha je jméno Raiffeisenbank tak blbé, že ho nedokáže napsat ani na pátý pokus. Kdyby se "raifka" jmenovala z českého pohledu alespoň nějak jednoduše a normálně, tak to ještě pochopím, ale ta rakouská banka má pro české uši tak blbé a hnusné jméno, že to vůbec nedává smysl... Vždy když to slyšim, tak mi nabíhá tak akorát asociace Hitlera a SS..

 | 
Newman  |  24. 11. 2006 18:39

Neblázněte, neodcházejte z eBanky...Zatím neexistuje v ČR žádná banka, která by Vám dala to samé co eBanka. Od roku 1997 jsem přešel přes 6 bankovních domů, k několika jsem se vrátil při současném vedení účtu v eBance a jaké bylo zjištění? Žádná banka Vám nedá to co eBanka - myslím tím služby, ne úvěry - ono když je někdo předluženej, těžko bych mu osobně půjčoval dál. Jediný co eBance chybí je možná konsolidační úvěr, tím si teď určitě získává GE spooousty klientů. Osobní hodnocení bankovních domů: 1.eBanka, 2.CITYBANK, 3.ČSAS, 4. ČSOB, 5. POŠTOVNÍ SPOŘKA a nejhorší KB

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená